Krizė tik apkarpė sparnus – laukiamas greitas atsigavimas ir vyriausybės parama
Nors iš pirmo žvilgsnio pandemija stipriai paveikė aviacijos sektorių, „Avia Solutions Group“ Direktorių valdybos narys V. Ušackas įsitikinęs, kad jau metų bėgyje sektorius atsigaus ir toliau sėkmingai funkcionuos.
„Istorija parodė, kad nuo aviacijos bumo po antro pasaulinio karo, keleivinė aviacija nuolatos auga – nepriklausomai nuo krizių, karų ir kitų sukrėtimų. Aviacija turi atsparumą, atsigauna ir kyla. Tad nors viruso krizė labai paveikė, planuojama, kad aviacijos sritis atsigaus jau 2022 m. ir atsiras labai daug naujų galimybių“, – teigė pašnekovas.
Jo teigimu, tik keleivinių lėktuvų parkas buvo smarkiai apribotas – tačiau krovininiai (cargo) lėktuvai ir toliau atliko gyvybinės reikšmės paslaugas, užtikrindami nepertraukiamą tiekimo grandinės veikimą.
Vis dėlto V. Ušackas pabrėžė, kad pandemija sukėlė iššūkių ne tik aviacijos paslaugų vartotojams, bet ir tiems, kurie ją teikia – nei pilotų, nei aviacijos priežiūros tarnybos mokymai dėl reguliacijos negali būti atliekami nuotoliniu būdu.
„Sunku patikėti, bet iki šiol lakūnų licencijos yra pildomos ir išduodamos ranka, o ne kompiuteriu. Net priežiūros tarnybai nėra leidžiami virtualūs mokymai – jie turi būti fiziniai. Per artimiausius tris-keturis mėnesius „Avia Solutions Group“ pradės pirmąjį „online“ aviacijos industrijos universitetą.
Tikimės, kad reguliacinės tarnybos Lietuvoje supras, įvertins ir parems naujų tendencijų kūrimą, nes diegiant naujas technologijas svarbu ne tik inovatyvūs žmonės, įžvalgios investicijos, bet ir vyriausybės reguliacinių tarnybų supratimas, palankumas ir įgalinančios aplinkos kūrimas“, – įsitikinęs verslininkas.
Bepiločiai lėktuvai – tik tolimoje ateityje, lakūnų paklausa augs
V. Ušacko teigimu, „Airbus“ ir „Boeing“ kompanijos prognozėmis, 2029 m. keleivinių lėktuvų parkas išaugs nuo 29 tūkst., kuris buvo prieš pandemiją, iki 36 tūkst. – tai reiškia, kad smarkiai padidės ir lakūnų poreikis.
„Prognozės rodo, kad būtent per artėjančius devynerius metus, iš esmės dėl Kinijos augimo, iškils didžiulis poreikis naujų lėktuvų. O su tuo iškils ir techninis mechanikų, pilotų poreikis. Perėjimas į bepiločių lėktuvų aptarnavimą tikrai neįvyks per artimiausius devynerius metus, nors bepiločių lėktuvų yra, ypač karinėje pramonėje“, – kalbėjo pašnekovas.
Vis dėlto šiandieniniai lakūnai privalės kelti kvalifikacijas dėl kintančių technologijų – jau šiemet vyksta aktyvūs technologiniai darbai, ruošiant naujus viršgarsinius lėktuvus.
„Kaip tik 2029-2030 m. planuojama sukurti viršgarsinius lėktuvus, turinčius naują vandenilinę technologiją, kuri pakeistų dabartinį kurą ir lėktuvai gerokai švariau ir greičiau skristų. Gali būti, kad iš Londono į Sidnėjų bus galima nuskristi ne per 20, o per keturias valandas, o nuo Londono iki Niujorko – per valandą“, – pasakojo V. Ušackas.
Kaip teigė jis, aviacijos srityje daug kas priklauso nuo sėkmės faktoriaus ir ne visada naujos kartos technologijos prigyja.
„Prisiminkime „Concorde“ lėktuvo istoriją, kai praėjus 20 metų nuo jo atsiradimo buvo sustabdytos visos kelionės ir paslaugų pasiūlos sektorius susitraukė. Naujų technologijų tvarumas ir pritaikymas labai priklausys nuo sėkmės faktoriaus ir nuo pačių technologijų, kurios bus įdiegtos“, – teigė verslininkas.