Išsigelbėti padėjo klientai
„Don Simon“ – picerija, nedidelis šeimos verslas, gyvuojantis apie septynerius metus. Nors karantinas neaplenkė ir šios įstaigos, restorano darbuotojai nusprendė nenuleisti rankų – užvėrus picerijos duris, maistas klientams buvo toliau gaminamas išsinešimui. Tačiau, vis tik, ar tai nedideliam šeimos verslui, apsimokėjo ir tapo gelbėjimo ratu, o galbūt, kaip tik – sukėlė daugiau nuostolių?
„Iš pradžių, keletą pirmųjų dienų, tikrai jautėme stiprų šoką – kaip ir visi kiti restoranai. Tačiau skęstantis turi griebtis šiaudo, tad, turėjome greitai priimti sprendimus, atsisakėme visų perteklinių partnerių paslaugų, kurias galėjome atlikti patys, nestabdėme mūsų veiklos. Turėjome daug atsargų, todėl norėjome jas išnaudoti. Palikę minimalų darbuotojų skaičių toliau vykdėme savo veiklą, paslaugas, išsinešimui gamindavome ir pristatydavome klientams į namus. Labai stipriai sumažinę gamybos apimtis, asortimentą, dirbome toliau“, – apie visiems verslams itin sunkų karantino laikotarpį pasakojo S. Krasniakovas.
Vis dėlto, diskusijoje jis džiaugėsi, jog visą šį laikotarpį jautė nuolatinių klientų palaikymą ir norą padėti savo mylimai maitinimo įstaigai išlikti.
„Labai stipriai jautėme palaikymą ir norime savo klientams už tai padėkoti – dėka pastovių klientų, kurie pas mus ateidavo, galima sakyti, kasdien, ir pirkdavo mūsų produkciją – kartais, galbūt net ir nieko daug nenorėdami, tiesiog įsigydavo kokių nors gėrimų – galėjome išsilaikyti. Jeigu ne jie, turbūt būtų tekę uždaryti restoraną“, – sakė pašnekovas.
Jis pridūrė, kad ne mažiau supratingi buvo ir partneriai, bankai, su kuriais bendradarbiavo iki koronaviruso krizės.
„Partneriai ir bankai, su kuriais dirbame, atidėjo mokėjimus. Jiems taip pat esame labai dėkingi. Mūsų darbuotojai irgi buvo nuostabūs – jie suprato mūsų problemas. Prie patiekalų gamybos prisidėjo net tie darbuotojai, kuriems tai nepriklausė. Padėjo ir valstybė, nes gavome subsidija. Dėl visų keturių išvardintų veiksnių mes šiandien gyvuojame toliau“, – apie tai, kas padėjo išgyventi, kalbėjo Simas Krasniakovas.
Klientai – kaip šeimos nariai
Diskusijoje prakalbus, kas, dar iki susiklosčiusios situacijos, padėjo pašnekovo vadovaujamai picerijai įsitvirtinti ir išsiskirti Vilniuje – mieste, kuriame picas kepančių kavinių tikrai netrūksta, – jis pabrėžė verslo užsispyrimą viską gaminti tik kokybiškai.
„Mes susitelkėme į tai, kad labai svarbu naudoti kokybiškus produktus. Ne tik vos atsidarius ar praėjus dvejiems metams, bet ir visus septynerius puoselėti kokybę, ieškoti vis geresnių, unikalesnių produktų, jų ieškoti užsienyje. Taip pat labai svarbus dalykas yra tai, kad jau septynis metus mes dirbame patys – ir klientus aptarnaujame, ir patys iš karto priimame sprendimus, jei jis nepatenkintas kokybe ar netyčia sudeginome jo picą. Mes iš karto priimame sprendimą, kad klientas liktų patenkintas –apdovanojame jį dideliu dėmesiu, visąlaik esame dėkingi. Taip susibūrė didžiulis ratas pastovių, mus mylinčių klientų. Manau, kad tai ir yra svarbiausia – visada būti versle, patiems dirbti. Nes pasamdžius žmones, kurie atliks tą darbą už jus, negali tikėtis, kad jie įdės tiek širdies, kiek galėtumėte patys įdėti“, – aiškino pašnekovas.
Įvertinęs savo verslo įdirbį, Simas Krasniakovas atskleidė, kad į ateitį žvelgia optimistiškai – pasak jo, yra ženklų, kad pasibaigus karantinui, viskas stos į savo vėžes.
„Šio mūsų verslo įdirbis yra labai didelis. Prieš porą metų turėjome tris restoranus, bet nelabai pavyko sužiūrėti kokybės, todėl nusprendėme geriau pasilikti vieną, tačiau gerą. Dėl šio įdirbio manome, kad atšaukus karantiną klientų srautas tikrai sugrįš, ir bus toks pats. Jau dabar pamatėme, kad sušvelninus karantino sąlygas, žmonių antplūdis savaitgalį buvo toks pat kaip praėjusių metų gegužės mėnesį“, – sakė verslininkas.
Tačiau, jo teigimu, džiaugtis gerėjančia situacija būtų neįmanoma, jeigu ne jų ištikimi klientai. Dėl to dar kartą pabrėžė, kaip svarbu vertinti savo restorano lankytojus.
„Jeigu su klientu elgiesi taip pat, kaip su savo šeimos noriu, klientas tai įvertina – jis atsiveda savo draugus, šeimos narius. Taip didėja ir klientų ratas, jie nebenori eiti į kitas vietas – tiesiog turi savo mylimą kavinę, restoraną ar piceriją, kurioje lankose – šiuo atveju, mus“, – džiaugėsi Simas Krasniakovas.