Dalijasi ūkio vargais ir džiaugsmais
Rokiškėnas, vieno garsiausių Lietuvos dailininkų Justino Vienožinskio provaikaitis, Petras Šiaučiūnas jau ne vienerius metus „YouTube“ paskyroje dalijasi vaizdo įrašais iš savo ūkio ir turi gausų būrį sekėjų. Ne tik jo kolegos ūkininkai, bet ir dalis miestiečių žino apie Rokiškio rajono ūkininko vargus ir džiaugsmus, sėkmes ir nesėkmes. Žino, kaip jis laiko ir prižiūri savo avis, ką sėja laukuose ir kaip prižiūri savo auginamas kultūras, kartu pareklamuoja pasėliuose naudojamus ir kitokius produktus.
Petras – ne tik ūkininkas, tai – įdomi ir daug pomėgių turinti asmenybė, matyt, todėl jo vaizdo transliacijos yra populiarios. Jis aistringas autoralio mėgėjas, slidinėja, čiuožia vandenlente ir turi kitų įdomių veiklų, dar organizuoja Petrinių festivalius ir dalijasi savo gyvenimo filosofija.
„Manau, kad žmonės labai susireikšmina, galvodami, kad kažką gali pakeisti, mes per maži esame, kad sustabdytume klimato kaitą, bet ką galime padaryti, tai mažiau palikti šiukšlių, neteršti kiemo, nes gamta ir yra mūsų kiemas“, – sako P. Šiaučiūnas.
Jis kviečia tvariai gyventi ir ūkininkauti, ūkyje naudoti gamtai palankius produktus. Ūkininkas taiko neriamąsias technologijas, mažina mineralinių trąšų naudojimą ir džiaugiasi rezultatais.
Per trumpą laiką įgijo nemažai sekėjų
Gana per trumpą laiką nemažai sekėjų „YouTube“ kanale įgijo ūkininkas iš Telšių rajono Dovidas Barauskas. Jis šypsojosi pavadintas agro influenceriu ir sakė, kad filmuoti vaizdus iš ūkio ir juos rodyti platesnei auditorijai pradėjo nuo praeitų metų sausio mėnesio.
„Kap diena, tep naujiena“, – žemaitiškai apie darbus gyvulininkystės ūkyje porina vaikinas. Iš tėvų ir senelių meilę žemei ir ūkininkavimui perėmęs Dovidas pasakojo, kad norėjo pasidalinti savo patyrimais ir atskleisti, kokia yra ūkininko duona.
„Žmonės galvoja, kad ūkininkauti yra labai paprasta ir kad ūkininkai didelius pinigus užsidirbinėja, bet nemato ir nežino jų vargų. Tad nusprendžiau parodyti žemdirbio kasdienybę iš arčiau. Ir viską teisingiau rodyti, nei yra susiformavusi visuomenėje nuomonė“, – kalbėjo D. Barauskas.
Pasak ūkininko, jo „YouTube“ kanalą „ukis.zemaitija“ žiūri tie, kurie yra „prie ūkio“ ar kitaip yra susiję su žemės ūkiu. Tai daugiausia jauni žmonės, pamėgę žemaičio pasakojimus iš Žemaitijos ūkio, kur laikoma apie 80-90 mėsinių galvijų ir dirbama apie 80 ha žemės.
Dovidas kurį laiką buvo atitrūkęs nuo ūkio, gyveno Kaune, 3 metus tarnavo kariuomenėje, o paskui vėl įsitraukė į ūkininkavimą. Iš tėvų perėmė pastatus, įrangą ir dabar augina mėsinius galvijus, nors tėvai laikė karves, prie kurių yra labai daug darbo ir vargo. Į mėsinę galvijininkystę persiorientavo prieš trejus metus. Samdomų darbuotojų neturi, susitvarko šeimos nariai.
„Reikia intensyvinti ūkį, bet dėl daugiamečių pievų atkūrimo mums „dega raudona lemputė“. Norisi daugiau grūdinių ir mišinių sėti, bet to negalime daryti. Bandysime pievas atkurti, tačiau tam reikia nemažai investicijų“, – pasakojo ūkininkas.
Naujas užsiėmimas – kol kas labiau pomėgis
Ūkyje apstu darbų, o laiko dabar dar atima ir naujas pomėgis – filmavimas ir montavimas. „Aišku, tai irgi darbas, kuriam tenka skirti gana nemažai laiko – kasdien valandą ar dvi filmuoju, o kur dar video montavimo darbai. Stengiuosi per savaitę parodyti vieną ar du vaizdo įrašus – maždaug valandos trukmės vaizdo turinį“, – sakė Dovidas.
Jaunas vyras teigė, kad apie pajamas iš vadinamojo influenceriavimo dabar negalvojantis, jam svarbiau yra naujos pažintys ir patirtys. „Ūkyje, kaip ir kiekviename kitame versle, reikia turėti ryšių. Juk jaunam žmogui sudėtinga be patirties, reikia informacijos, žinojimo, tai dabar yra brangiausias dalykas. Techniką ar įrangą galima nusipirkti, bet kaip ją taikyti – jau kitas reikalas“, – kalbėjo žemaitis.
Tiesa, jis neatmetė galimybės, kad gal ateityje iš to bus daugiau naudos, o kol kas – nauji ryšiai ir nuolaidos pirkiniams. Jis svarstė, kad savo įdirbį galėtų panaudoti marketingo tikslams, jeigu ateityje sugalvotų pardavinėti produkciją iš ūkio.
„Aš ir nesivaikau naudos, nes pirmiausia mėgstu daryti tai, kas patinka. Kas man įdomu, tai ir darau. Apskritai iš ūkininkavimo nėra didelės naudos. Pinigus gal valdo tie, kurie turi tūkstančius ha, o mažesnis ūkis tik išgyvena. Viskas pabrango, o mūsų pajamos nedidėja, produkcijos supirkimo kainos žemos“, – neslėpė Dovidas.
Dirba profesionaliai ir nėra teršėjai
Jau ketvirtą sezoną rodomos laidos „Agro Reidas“ kūrėjas Darius Barakauskas nesibaido influencerio rolės: „Esame video turinio kūrėjai, bet šiais laikais žmonės mus vadina influenceriais. Ir viename renginyje užsienyje taip buvau pristatytas. Tai tegul būna ir taip.“
„Agro Reido“ turinį galima išvysti ir „YouTube“, ir „TikTok“ kanale, socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“.
D. Barakauskas sakė, kad toks projektas atsirado, norint parodyti agro verslo virtuvę iš vidaus. Laidos vedėjas lanko ūkius, kur dirba pažangi galinga technika, taikomos modernios technologijos ir inovacijos. Visa tai įkandama tik didesniems ūkiams. Į jo akiratį patenka ir nestandartiškai mąstančios ir kūrybingai dirbančios agro įmonės ar ūkininkai.
„Tai laida ne apie techniką, bet apie žmones. Rodome, kaip ūkininkai tvariai dirba, ne taip, kaip piešiama, jog beria daug trąšų ir daug purškia augalų apsaugos produktų. Iš tikrųjų visur yra tikslumas ir tikslingumas – tik ten, kur reikia, kiek ir kada reikia. Jie dirba moderniai, profesionaliai ir ypač draugiškai aplinkai. Jų ūkiuose dirba tokia technika, kur CO2 išmetimai yra juokingi, turbūt mažesni nei mūsų automobilių“, – pasakojo D. Barakauskas.
Laidos kūrėjas nėra ūkininkas, tačiau su modernia agro technika jam teko padirbėti, tad yra išmanymas apie tai, ką rodo. Kadangi laida yra skirta nišiniam sektoriui, tai ir žiūrovų skaičius, tikėtina, yra baigtinis, bet Dariui smagu tai, kad jo kuriamą video turinį žiūri ne tik agro verslininkai ir ūkininkai.
„Aišku, nuo reklamos nepabėgsi, bet esme labiau tokia kaip bendruomenė, edukuojame, todėl ūkininkai ir dėkoja už turinį, kad gali pasižiūrėti bei kažko išmokti ir kad rodau, jog jie nėra jokie kenkėjai ar teršėjai. Turbūt žiūri ir miestiečiai, nes ne kartą Vilniuje ir kitur plojo per petį ir sakė, kad gerus video darau. Ir tai buvo tikrai ne ūkininkai“, – teigė „Agro Reido“ įkūrėjas.