Verslo pradžia ir pirmieji sunkumai

„Idėja kurti tie-dye drabužius buvo kilusi keletą kartų. Iš pradžių norėjau nusidažyti marškinėlius Lietuvos vėliavos spalvomis, nes internete buvo sunku rasti originalius lietuviškus „The Grateful Dead“ marškinėlius, kuriais vilkėdama Lietuvos krepšinio rinktinė 1992 metais vyko į Ispaniją“, – pasakoja Lina.

Prisiekę krepšinio mėgėjai greičiausiai žino ar atsimena, kaip 1992 metais Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė stokojo lėšų olimpinėms žaidynėms Ispanijoje. Roko grupė „The Grateful Dead“ nusprendė padėti lietuviams ir savo koncerto metu pristatė marškinėlius su skeletu, dedančiu į krepšį – o surinktos lėšos atiteko Lietuvos rinktinės kelionei į olimpines žaidynes.
Nors tuo metu buvo draudžiama lipti ant apdovanojimų pakylos su nepatvirtintais drabužiais, lietuviai ant pakylos žengė su „The Grateful Dead“ marškinėliais, kurie po šio įvykio itin išpopuliarėjo.

Idėja sukurti sau lietuviškus marškinėlius, panašius į grupės „The Grateful Dead“ sukurtuosius, kilo ne šiaip sau – kaip sako Lina, juos sukurti įkvėpė Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo laikotarpis.

„Mane labai domina Lietuvos istorija, ypač nepriklausomybės atkūrimo laikotarpis, todėl šie marškinėliai ir pratraukė mano dėmesį, kadangi yra istoriškai svarbus šiam laikotarpiui“, – teigia L. Listavičiūtė. Mergina teigia mėgstanti įvairias sporto rūšis, nes pati sportuoja nuo pat vaikystės, o taip pat žiūri visas Lietuvos krepšinio rinktinės varžybas, stebi Kauno „Žalgirio“ varžybas.

Nebuvo taip lengva

Prieš prasidedant pandemijai Lina nusprendė nusidažyti sau keletą marškinėlių, tačiau, kaip paaiškėjo, tai nėra taip lengva, todėl prasidėjus pandemijai mergina turėjo laiko tobulinti ir gilintis į tie-dye techniką ir tobulintis.

„Pabandžiusi supratau, kad pagaminti kokybišką tie-dye, ieškoti tiekėjų ir gilintis į šią veiklą iš verslo kūrimo pusės nėra taip paprasta“, – sako Lina.

Mergina pasakoja, kad kuriant naują verslą sunkiausia buvo suprasti, kad daug ko nežinai ir ta nežinomybė tampa tavo kasdienybės dalimi. „Iki tol turėjau aiškų darbą su aiškiomis apibrėžtomis atsakomybėmis, studijavau, kas savaime irgi turėjo aiškų tikslą, – bakalauro parašymą. Kuriant savo verslą, ypač iš pradžių, negali tikėtis didelio aiškumo – ir prie to priprasti nebuvo lengva. Bet paskui supratau, kad ta nežinomybė mane motyvuoja“, – tvirtina mergina.

Nepaisant nežinomybės verslo kūrimas, kaip sako pašnekovė, vyko natūraliai ir ganėtinai palankiomis aplinkybėmis. Šiuo metu Lina nori patobulinti savo verslą iš rinkodaros pusės – kartu su komanda siekia savo prekės ženklą padaryti kokybiškesnį ir profesionalesnį.

Gaminiui paruošti prireikia dviejų parų

Prieš drabužiui išvystant dienos šviesą, reikalingas 9 žingsnių procesas. „Listee“ įkūrėja pasakoja, kad pirmiausia drabužiai yra tinkamai surišami, kad būtų galima išgauti norimą raštą, tuomet seka spalvų užmaišymas ir pats drabužių dažymas. Kitą dieną drabužiai yra skalaujami ir skalbiami skalbimo mašinoje, išdžiovinami, išlyginami ir prisiuvamos etiketės.

„Vienam drabužiui, kad jis būtų pilnai paruoštas, reikia apie 36-48 valandų. Dažant vieną ar keletą drabužių procesas gali atrodyti ganėtinai aiškus ir paprastas, tačiau teko dažyti ir 2000 marškinėlių. Tuomet procesas buvo ilgas ir rankų darbas buvo tikrai nelengvas ir fiziškai itin sekinantis“, – prisimena mergina.

Sudėtinga nepastebėti ir „Listee“ drabužių spalvingumo – dauguma jų gaminių dominuoja ryškios spalvos. Lina sako, kad tokios spalvos pasirenkamos neatsitiktinai, jos turi savo reikšmę.
„Spalvų deriniai dažniausiai turi savo įkvėpimo šaltinį – ar tai būtų konkretus objektas pasaulyje, gamtoje, peizažo momentas, ar emocijų išraiška. Ryškios spalvos asocijuojasi su gyvenimo švente, aktyviu gyvenimu būdu, drąsa, nebijojimu eksperimentuoti, išsiskirti iš minios, unikalumu“, – aiškina mergina.

Pasak Linos, spalvų pasirinkimas dažnai gimsta keliaujant po gamtą arba miestą – užtenka pamatyti skirtingų spalvų objektus ir galvoje iškart gimsta idėjos, kaip jas būtų galima perkelti ant audinio.

„Pradėjusi šią veiklą visuomet ir visur matau spalvas, galvoje dėlioju jų derinius. Tarkime, žiūrėdama į saulėlydį savo telefone rašausi spalvas, kurias matau ir vėliau jas pabandau perkelti ant drabužio. Aplankiusi skirtingas pasaulio vietas, taip pat būnu įkvėpta kraštovaizdžio spalvų“, – sako L. Listavičiūtė.

Perkamiausi įmonės produktai yra Lietuvos vėliavos spalvomis marškinėliai su užrašu „The Patriot“ ir Ukrainos vėliavos marškinėliai su „Slava Ukraini“ šūkiu.

Lietuvos krepšininkams sukūrė marškinėlius

Trejus metus gyvuojantis Linos ir dviejų Agnių verslas jau spėjo apturėti ypatingų akimirkų. Viena iš jų – bendradarbiavimas su Lietuvos krepšinio federacija (LKF).

„Kartu su jais sukūrėme naują „The Grateful Dead“ marškinėlių versiją, skirtą paminėti Lietuvos krepšinio šimtmečiui, vykusiam 2022 metais. Į tais metais vykusį čempionatą visi Lietuvos krepšinio rinktinės krepšininkai išvyko su mūsų marškinėliais. Stebint rungtynes iš Kiolno matėme neįtikėtinai daug fanų, dėvinčių būtent šiuos mūsų su LKF sukurtus marškinėlius“, – prisiminimais dalijasi Lina. Vienus iš jos sukurtų marškinėlių Arvydas Sabonis padovanojo garsiam Slovėnijos krepšininkui Luka Dončičiui.

Vykstant šių metų pasaulio krepšinio čempionatui, „Listee“ dažyti marškinėliai vis dar išlieka populiarūs rinktinės ir sirgalių gretose. „Buvo be galo smagu matyti tiek visą komandą, tiek sirgalius dėvint mūsų rankomis dažytus LKF marškinėlius. Į juos kartu su mano komandos narėmis įdedame daug nuoširdaus darbo ir energijos, todėl kažkur viduje tikiu, kad tai žmonės gali jausti ir juos dėvėdami“, – teigia pašnekovė.
Įmonė neliko abejingi ir karui Ukrainoje. Prasidėjus Rusijos invazijai į Ukrainą, „Listee“ visą gautą pelną už rankų darbo „Slava Ukraini“ marškinėlius paaukojo Blue/Yellow organizacijai.

Nors pagrindiniai užsakymai yra iš Lietuvos, Lina buvo sulaukusi užsakymų ir iš užsienio, o plėtimasis į pasaulinę rinką, kaip sako mergina, išlieka vienas pagrindinių jos verslo tikslų.

„Lietuvoje mūsų kūryba yra išskirtinė dėl naudojamos dažymo technikos, spalvų ir raštų pasirinkimų. Mes gaminame ant tvarių organinės medvilnės audinių ir siekiame savo kūrinius sutapatinti su žmonėmis, kurie užsiima aktyviomis veiklomis, turi aktyvų socialinį gyvenimą“, – teigia „Listee“ įkūrėja Lina.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „Tai įdomu!“ dalis. Ciklas skirtas papasakoti skaitytojams apie įdomius žmones, jų karjeros pokyčius, įspūdinga veikla užsiimančias organizacijas. Jei jūs toks esate arba tokių pažįstate, susipažinkime. Rašykite man: roma.macijauskaite@delfi.lt. Ankstesnį ciklo straipsnį galite perskaityti ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją