Prieš ketverius metus klaipėdietė Ema Butkevičiūtė pati dalyvavo atrankoje į parduotuvės konsultanto poziciją. Šiandien ji yra „Candy POP“ parduotuvių grupės vadovė ir jau pati vykdo šias atrankas.

„Mūsų tarptautinis prekybos tinklas atrankas į parduotuvių konsultantų pozicijas vykdo nuolat. Per mėnesį bendrovės atrankų specialistai pakalbina dešimtis kandidatų – dažniausiai tai yra neseniai į pilnametystę įžengę jaunuoliai, kuriems neretai tai būna pirmieji darbo pokalbiai ir pirmosios darbinės patirtys“, – sako.

Antrankų dalyvius skirsto į 2 kategorijas

Kiekvienas darbdavys siekia įdarbinti geriausią kandidatą, todėl labai svarbu prieš darbo pokalbį apgalvoti, kaip save pristatyti, kaip pasirodyti vertam pozicijos.

„Labai dažnai mano vykdomose atrankose dalyvauja žmonės be jokios darbinės patirties, tačiau net ir tokiu atveju labai svarbu išgirsti, ką žmogus yra pasiryžęs pasiūlyti. Jeigu kandidatas moka save pristatyti, argumentuotai pateikia gerąsias savo savybes, papasakoja įdomių istorijų – kad ir iš savo įprastos kasdienybės, – tuomet atsiranda daugiau pagrindo kalbėti ir apie lūkesčius,“ – pataria parduotuvių grupės vadovė.

Pasak Emos, visus atrankų dalyvius galima suskirstyti į dvi kategorijas. Pirmoji – tai rotaciniai arba sezoniniai darbuotojai, kurių paieška vyksta greitai, ir jie neužsibūna įmonėje ilgiau nei keletą mėnesių. Antroji kategorija – motyvuoti, įsitraukę ir ambicingi darbuotojai. Dažnai jie greitai pereina į aukštesnes pozicijas, nemaža dalis tęsia savo profesinį kelią įmonės administracijoje.
Ema Butkevičiūtė

„Nors vertinant visą mažmeninės prekybos kontekstą, mūsų darbuotojų rotacija yra palyginti nedidelė, tačiau parduotuvių tinklo veiklai svarbios abi šios kategorijos. Atrankų dalyvius skatinu atvirai išsakyti savo nusiteikimą. Jeigu darbo ieškote tik vasarai – sakykite tai nuo pradžių, ir darbdavys jums padėkos,“ – šypsosi 7 parduotuvėms vadovaujanti Ema Butkevičiūtė.

Iš mažesnių miestų – labiau motyvuoti

Blogiausia, kas gali atsitikti jaunam žmogui jo pirmoje darbovietėje, – tai jausmas, kad esi nematomas sraigtelis didelėje struktūroje. Kad taip nenutiktų, labai svarbu bent kartą per ketvirtį su aukščiausio lygmens vadovais aptarti savo asmeninius karjeros pasiekimus. Reguliarūs karjeros pokalbiai turėtų atsirasti kiekvieno kandidato pageidavimų sąraše.

„Atrankų metu dažnai girdžiu, kad ne visur vadovai skiria laiko pabendrauti su personalu. Taip, tai reikalauja nemažai laiko investicijų, bet grąža taip pat akivaizdi. Tuose susitikimuose vadovai dalijasi savo patirtimi, stiprina darbuotojų pasitikėjimą ir lojalumą, ugdo jų kompetencijas. Po šių pokalbių sulaukiame daug teigiamo grįžtamojo ryšio,“ – pastebi Ema Butkevičiūtė.
Ema Butkevičiūtė

Kalbėdama apie kandidatus vadovė sako pastebinti jų skirtumus.

„Nenoriu absoliutinti, bet mano patirtis rodo, kad kandidatai iš mažesnių miestų yra labiau motyvuoti, lankstesni ir darbštesni nei sostinėje. Tai atsispindi ir darbuotojų rotacijos statistikoje – Vilniuje darbuotojų rotacija yra pati didžiausia, čia dažniau išgirstame ir klasika tampanti lūkestį – už darbą puse etato gauti 1000 eurų į rankas ar nedirbti savaitgaliais,“ – apie kandidatų skirtumus pasakoja Ema Butkevičiūtė.

Orus atlygis už darbą yra svarbus kriterijus, tačiau ne jis turėtų būti pagrindine motyvacija planuojant savo karjerą, svarsto vadovė. „Pinigai motyvuoja tik labai trumpą laiką, todėl verta paieškoti ir kitų motyvacijos šaltinių – ar man smalsu, ar norėčiau išmokti, ar galėčiau čia susirasti draugų, ar šioje įmonėje matau karjeros galimybių“, – teigia Butkevičiūtė ir dalijasi patarimais.

5 patarimai, kaip įsidarbinti norimoje parduotuvėje

Pasiruoškite pokalbiui. Pasidomėkite, kokius klausimus dažniausiai užduoda panašiose atrankose, ir pabandykite į juos atsakyti. Apgalvokite ir klausimus, kuriuos užduosite, – taip pademonstruosite savo atsakingą požiūrį renkantis darbo vietą.

Parodykite savo entuziazmą ir pasiryžimą. Pokalbio metu pasidalinkite savo nuoširdžiomis emocijomis, kodėl jus žavi būtent ta parduotuvė, į kurią kandidatuojate. Būkite pasidomėję apie jos istoriją, pasiekimus, vadovus, asortimentą. Aiškiai parodykite, kad norite čia dirbti ir mokėkite tai pagrįsti.
Ema Butkevičiūtė

Pademonstruokite lankstumą ir gebėjimą prisitaikyti. Mažmeninės prekybos aplinka yra dinamiška, todėl parodydami, kad esate lankstūs ir gebate prisitaikyti prie įvairių situacijų, galite tapti patrauklesniu kandidatu.

Pristatykite savo įgūdžius ir gerąsias savybes. Net jei neturite tiesioginės patirties mažmeninės prekybos srityje, pagalvokite apie kitokią patirtį, kuri suteikė jums vertingų įgūdžių. Jeigu jums nejauku kalbėti apie savo privalumus, papasakokite istoriją iš savo kasdienybės, kur atsiskleidžia jūsų gebėjimas bendrauti, dirbti komandoje, spręsti problemas.

Po pokalbio – padėkokite. Labiau įsimena tie kandidatai, kurie po pokalbio atsiunčia bent trumpą padėkos žinutę. Tai rodo susidomėjimą, kuris yra labai svarbus vertinant kandidatus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)