Jau aštuntąjį kartą joje savo darbus pristatė ir panevėžiečiai stiklo virtuozai.
Naujausios tendencijos
Kaip pasakojo į Paryžių su R. Kriuku vykusi žmona, taip pat stiklo menininkė Indrė Stulgaitė-Kriukienė, du kartus per metus organizuojama tarptautinė namų interjero dizaino paroda – tarsi lakmuso popierėlis, atspindintis, kuo kvėpuoja meno pasaulis. Į šią tris dienas trunkančią parodą suvažiuoja ne tik ieškantieji ko nors išskirtinio savo namams, bet ir žinomų pasaulio meno galerijų savininkai ar didmenine meno gaminių prekyba besiverčiančios įmonės.
„Tokios mugės yra pagrindinė vieta save parodyti ir kitus pamatyti. Į jas suvažiuoja praktiškai iš viso pasaulio. Ši mugė – tarsi šiuolaikinio meno paroda, kur gali pamatyti pačias naujausias kūrybos tendencijas ir apskritai, kuo gyvena pasaulis“, – sako I. Stulgaitė-Kriukienė.
Baldai iš žaislų
Kai kurie novatoriški darbai išties traukė akį. Pavyzdžiui, šiemet daugelio lankytojų dėmesį prikaustė iš pliušinių žaislų sukurti foteliai ar indai, pagaminti papjė mašė technika, bet visai kito nei mums įprasta stiliaus.
„Parodoje – pačios įvairiausios idėjos. Čia įdomu užsukti ne tik įsigyti patikusių daiktų ar interjero detalių, bet ir apskritai pamatyti, kuo kvėpuoja kūrybos pasaulis, kaip kuria, ką mąsto kūrėjai“, – pasakojo stiklo menininkė.
Nuo naujokų iki magnatų
„Aš net visko neapėjau, kokio dydžio ši paroda. Tenka atsirinkti, kas įdomu pačiam ar tiesiog patraukia akį. Didelis margumynas, kiekvienas stengiasi originaliai išsiskirti“, – įspūdžiais dalijosi I. Stulgaitė-Kriukienė. Ją pačią džiugino tai, kad daug dėmesio skiriama amatui, meistrystei ir pačiam kūrėjui.
Iš viso pasaulio
Namų interjero dizaino parodoje pristatyta ir daug stiklo dirbinių, tačiau, anot Indrės, ir kūrėjai, ir jų darbai – labai skirtingai. Didžiąją dalį stiklo gaminių sudarė įvairūs šviestuvai ir apšvietimo sprendimai, buvo didžiulis pasirinkimas įvairiausių indų, interjero detalių. „Glassremis“ Paryžiuje pristatė skulptūrinių objektų kolekciją: skulptūrines vazas bei trimačius stiklo paveikslus. Dalis darbų sukurta Panevėžyje esančioje studijoje, o dalis – Čekijoje, kur per daugybę metų R. Kriukas įleido gilias šaknis.
Kaip paaiškino I. Stulgaitė-Kriukienė, tokias vazas naudoti pagal įprastą paskirtį būtų sudėtinga dėl jų svorio ir tūrio. Dažniausiai jos įsigyjamos, kad puoštų namų interjerą.
Ją šiemet labiausiai nustebino tai, kad, palyginti su ankstesniais metais, mažai beliko klientų iš Europos. Dažnas ateidavo prie panevėžiečių stendo, pasidžiaugdavo kūriniais ir nueidavo. Pagrindiniai panevėžiečių stiklo virtuozų užsakovai – Indijos, Kinijos, Saudo Arabijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Pietų Amerikos ar Afrikos šalių atstovai.
Iš meilės stiklui
Paklaustas, kuo galima suvilioti daug visko mačiusį užsakovą, lietuviško stiklo kūrėjas R. Kriukas šypsosi, kad tam reikia sukurti geriausią produktą. O tam būtinos žinios, patirtis, užsidegimas ir pajutimas.
O kai širdis jau kelis dešimtmečius plaka stiklo ritmu, jis turi prabangą kurti taip, kaip jaučia.
„Nepataikauju jokioms srovėms, madoms ar tendencijoms – kuriu savo. Kad stiklą galėtum suvaldyti ir prisijaukinti, turi jį beprotiškai mylėti“, – šypsosi R. Kriukas.
„Esu užsispyręs. Tai padėjo man sukurti produktą, kad išdrįsčiau peržengti Panevėžio, o vėliau ir Lietuvos ribą. Ir toliau nenurimsiu. Jeigu būtų galimybė, ir mėnulyje surengčiau parodą“, – juokauja R. Kriukas.