Banke skaičiuoja 22-us metus
Žmogiškųjų išteklių partnerė Kristina Kietienė „Danske Bank“ skaičiuoja 22-us metus. Per šį laiką ji pakeitė per 10 pozicijų, augina tris vaikus ir savo veikloje vis dar randa erdvės mokytis ir patirti naujų profesinių iššūkių.
„Per tuos 22 metus buvau trijų organizacijų kūrimo dalimi (bankininkystės padalinys, grupės paslaugų centas bei IT paslaugų centras) – kaskart, kai darbo sritis tapdavo gerai žinoma, organizacijoje atsirasdavo naujo karjeros laiptelio galimybė. Pradėjus dirbti verslo bankininkystėje, tuo metu organizacijoje buvo 50 darbuotojų, išeinant į pirmas motinystės atostogas, jų skaičius jau siekė 500. Tai buvo kūrimas nuo pradžių, galimybė mėginti, ieškoti sprendimų ir daryti naujus dalykus. Nuolat jutau užsidegimą. Vėliau, prisijungus prie grupės operacijų centro vadovų komandos, tapau atsakinga už ugdymo ir mokymų sritį. Tuo metu ir toliau sparčiai augome, taigi tai buvo dar viena galimybė savo darbu kurti vertę ir matyti pokytį“, – pasakoja K. Kietienė.
Susijungus operacijų ir IT organizacijoms Kristinos laukė nauji iššūkiai. Ji ėmė vadovauti talentų pritraukimo komandai, kurią taip pat išaugino nuo 4 žmonių iki 16.
„Sudėtingu pandemijos laikotarpiu išgyvenome ir ryškų talentų pasiūlos trūkumą rinkoje. Buvo laikas, kai turėjome užpildyti virš 500 laisvų pozicijų, o į kai kurias turėdavome vos po 2–3 kandidatus, negana to, viską darėme „dirbdami iš namų“, – iššūkius vardino K. Kietienė.
Nepaisant to, patirtis ir ilgametis įdirbis organizacijoje, vadovų palaikymas bei sutampančios vertybės ir požiūris yra tos priežastys, kurios ne tik padeda įveikti darbinius iššūkius, bet ir motyvuoja likti organizacijoje. „Mano darbas kuria realų rezultatą, kurio aš siekiu su žmonėmis ir per žmones, su komanda. Todėl artimiausiu metu tikrai neketinu keisti darbovietės“, – užbaigia Kristina.
11 metų nėra daug
„Viena pagrindinių priežasčių, kodėl visus šiuos metus dirbu vienoje įmonėje, aišku, yra žmonės. Per darbo metus sutikau daug žmonių skirtingose grupės įmonėse, nuostabių kolegų, su kuriais įdomu siekti bendrų tikslų. Tai labai vertybiški, labai į rezultatą orientuoti žmonės. Jei reikėtų priimti sprendimą ir išeiti, vien dėl jų būtų labai sunku, – sako „Ignitis renewables“ finansų vadovas Augustas Dragūnas. – Kitas dalykas, kodėl daugiau nei 10 metų dirbu toje pačioje grupėje, – galimybė augti ir tobulėti. Per šiuos metus dirbau keturiose skirtingose grupės įmonėse. Keitėsi ir veiklos laukas – nuo dujų, elektros tinklo plėtros iki dabartinės, atsinaujinančios energetikos vystymo.“
A. Dragūnas įvardija ir dar vieną priežastį, kodėl jis lieka ir tęsia darbus toje pačioje įmonėje – tai jaučiama darbo prasmė. „Tai labai svarbus sektorius. Jis turi įtakos klimato kaitai, prie kurios mažinimo galime prisidėti diegdami atsinaujinančius energetikos sprendimus. Tai prisideda prie energetinio Lietuvos saugumo, tuo pačiu – šalies konkurencingumo didinimo“, – sako ilgametis įmonės darbuotojas.
Jis įsitikinęs, jog 11 metų energetikos įmonėje nėra daug: „Dirbdamas dar tuometinėje ESO turėjau kolegų, kurie dirba ir 20, ir 30 metų. Dirba net kelios šeimos kartos – yra tokių istorijų, kai tėvas elektros tinklą prižiūri, o jau užaugęs sūnus padeda, tęsia jo darbus.“
Ketino palikti įmonę
Pašnekovai tikina: jei darbuotojams sukuriama saugi ir palaikanti darbo aplinka bei suteikiama galimybė augti organizacijos viduje – jie tampa labai didele vertybe, ženkliai prisidedančia prie verslo augimo.
Tai liudija ir Modesto Ropės, tik prieš kelias savaites minėjusio 25 metų darbo „Bitės“ įmonių grupėje sukaktį, istorija. Tuomet į „Bitė Lietuva“ bendrovę atėjęs dirbti tinklo planavimo inžinieriumi, jau po savaitės perėjo dirbti į duomenų perdavimo komandą, kurioje dirbo 10 metų. Vėliau sekė komandos vadovo, dar vėliau – visos „Bitė Group“ naujos kartos tinklų direktoriaus pareigos. Jas eidamas Modestas buvo beapsiprendžiantis palikti organizaciją, tačiau prieš žengdamas šį žingsnį, kreipėsi ir pasikalbėjo su įmonės generaliniu direktoriumi.
„Aptarėme mano lūkesčius, kuria kryptimi noriu judėti organizacijoje – augti kaip specialistas ar kaip vadovas. Labai aiškiai žinojau, jog noriu augti kaip vadovas. Sutarėme, kaip įmonė man padės. Papildomai ėmiau studijuoti, susidėliojau savo augimo kelią ir organizacija mane visą laiką palaikė“, – sako Modestas Ropė.
Tuomet jis su vadovu kalbėjosi ir apie įmonės ateities viziją, veiklos kryptį – 5G interneto tiekimą, dirbtinio intelekto atėjimą į kasdieninę veiklą.
Dalyvavimas kūrybos procese, kai patys darbuotojai yra už jį nuo pradžių iki pabaigos atsakingi, taip pat skatina Modestą tęsti darbus šiame dinamiškame versle: „Mes patys atsakingi sukurti savo viziją, ją įgyvendinti ir pasimatuoti rezultatą su klientais. Kai matai savo darbo vaisius, tai motyvuoja.“