Šiuo metu ji dirba „Deloitte“ strateginio konsultavimo padalinyje, atsakinga už vartotojų produktų ir mažmeninės prekybos sektorius visoje Belgijoje. Aktyviai sekanti vartotojų tendencijas, A. Vezbergienė naujausioje laidoje KAIP dalinosi įžvalgomis apie ateities visuomenę, besikeičiančius vartotojus bei ką tai reiškia augti siekiantiems verslams, rašoma pranešime.

Ateities visuomenė – kokie pokyčiai mūsų laukia?

Vienas iš pagrindinių Agnės pabrėžiamų aspektų, formuojančių visuomenės pokyčius, yra demografiniai pokyčiai, ypač susiję su ilgaamžiškumo puoselėjimu bei visuomenės senėjimu. Šiuolaikiniai žmonės gyvena ilgiau, skiria daug dėmesio savo sveikatai ir gerovei, todėl ateityje bus daugiau vyresnio amžiaus žmonių nei jaunesnių.

„Belgijoje jau 2030-tais metais vyresnių nei 65 metų žmonių skaičius viršys jaunesnių nei 18-kos metų asmenų skaičių,“ – tvirtina specialistė.

Tai pastebima ne tik Belgijoje, bet ir daugelyje kitų šalių, todėl verslai turės palaipsniui prisitaikyti prie šių pokyčių. Ateityje vis svarbesnė taps „sidabrinė ekonomika“, kurioje vyresnio amžiaus žmonės bus laikomi vienais svarbiausių vartotojų. Verslai, kurie sugebės atliepti šios amžiaus grupės poreikius, turės reikšmingą pranašumą rinkoje.

Kalbėdama apie sveikatą, vartotojų elgsenos specialistė atkreipia dėmesį į problemas, kylančias dėl pasikeitusios mitybos pramonės. Per pastaruosius dešimtmečius maisto pramonė padarė didžiulę pažangą, siekdama kovoti su badu ir užtikrinti maisto prieinamumą, tačiau ši evoliucija sukėlė naujų iššūkių. Dėl pernelyg perdirbto maisto ir nesubalansuotos mitybos šiandien daugelis žmonių susiduria su antsvoriu:

„60 procentų europiečių turi viršsvorį, o tai rodo, kad jaunieji vartotojai greičiausiai bus sunkesni nei ankstesnės kartos.“

Kaip

Ji taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad tai nėra vien tik estetinė problema – antsvoris turi rimtų pasekmių sveikatai, o tai reiškia, kad verslai, ypač maisto ir sveikatos srityse, turės imtis aktyvių veiksmų, kad spręstų šią problemą.

Be demografinių ir sveikatos pokyčių, A. Vezbergienė taip pat aptaria, kaip keičiasi lyties sąvoka ir jos suvokimas šiuolaikinėje visuomenėje. Remdamasi tyrimais, ji teigia, kad 25 proc. Z kartos atstovų bent kartą gyvenime svarsto galimybę pasikeisti lyties tapatybę:

„Tai liudija didelę visuomenės permainą, kurioje žmonės tampa vis laisvesni išreikšti save ir nevaržomai keisti savo lytinę tapatybę.“

Šie pokyčiai rodo, kad ateityje vartotojai taps vis labiau įvairūs, o verslai turės atsisakyti tradicinių požiūrių į rinkodarą bei produktų kūrimą.

Bendruomeniškumo svarba, socialinių tinklų įtaka bei naujos gyvenimo būdo tendencijos

A. Vezberienė taip pat išryškina visuomenės poreikį bendrauti ir priklausyti bendruomenėms, kuris, nors ir keičiasi, išlieka esminis žmogaus gyvenime.

„Visuomenė labai keičiasi, bet žmonių poreikiai, tokie kaip socialiniai ryšiai, emocinis saugumas ir savęs išraiška, yra tokie patys kaip prieš daugelį metų,“ – teigia ji.

Vartotojų lojalumo profesionalė pastebi, kad tradicinės bendruomenės, tokios kaip bažnyčios, šiandien praranda savo įtaką, tačiau žmonės vis tiek ieško būdų, kaip priklausyti tam tikrai grupei. Šiuolaikiniame pasaulyje tai dažnai vyksta per socialinius tinklus ir nuomonės formuotojus, kurie tapo naujais bendruomenių lyderiais. Verslai, norėdami būti sėkmingi, turės prisitaikyti prie šių pokyčių ir sukurti aplinką, kurioje vartotojai jaustųsi emociškai saugūs ir galėtų išreikšti save.

Kaip

Be to, Agnė aptaria naują gyvenimo būdo tendenciją – „svečių santuoką“ (guest marriage), kuri tampa vis populiaresnė šiuolaikinėje visuomenėje. Šiame modelyje poros gyvena atskirai, išlaikydamos atskirus ūkius, tačiau palaiko artimus santykius ir reguliariai susitinka. Pasak specialistės, šis modelis atsiranda kaip atsakas į šiuolaikinius iššūkius, kai žmonės siekia išsaugoti savo individualumą ir asmeninę erdvę, kartu išlaikydami emocinį ryšį su partneriu. Tai rodo, kad visuomenės ir šeimos struktūros keičiasi, atsiranda naujų būdų, kaip žmonės gali gyventi kartu, tačiau išlaikyti autonomiją.

Kaip pritapti svetimoje šalyje?

Agnė pasakoja, kad išvykimas į Belgiją sugyventiniui gavus darbo pasiūlymą buvo didelis iššūkis tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime, tačiau jis taip pat atvėrė galimybes naujai patirčiai ir profesiniam tobulėjimui.

Workland studijoje vykusio pokalbio metu A. Vezbergienė tvirtino, jog atvažiavus svetur - privalu išmokti prisitaikyti, nes kitaip įsitvirtinti ir pradėti naują gyvenimo etapą bus itin sudėtinga. Nors daugelis yra įsitikinę, jog užsienyje rasti darbą yra itin sudėtinga, Agnė tiki, kad žmogaus sėkmė priklauso nuo jo užsispyrimo, ryžto ir pasitikėjimo savimi:

„Jei sugebėjai prisitaikyti ir rasti darbą vienoje rinkoje, gali tai padaryti ir kitoje,“ – jau 17-tus metus Belgijoje skaičiuojanti moteris pabrėžia, kad sėkmė nepriklauso tik nuo aplinkybių, bet ir nuo asmeninių savybių bei gebėjimo prisitaikyti prie naujų sąlygų.

Daugiau apie tai, kaip keičiasi vartotojų poreikiai, kokią svarbą verslui turi klientų aptarnavimas bei kokie gyvenimo svetur iššūkiai – laidoje „Kaip“ per Delfi Video ir Delfi YouTube kanale: