Pavyzdingo naujoko gidas
Vienas didžiausią stresą karjeros kelyje keliančių iššūkių – darbo keitimas. Tad, kaip greitai pritapti prie naujo darbo kultūros, „TikTok“ platformoje – viena aktualiausių temų tarp karjeros patarimų turinio kūrėjų. Pavyzdžiui, tūkstančių sekėjų minią sudominusi specialistė, pasivadinusi Corporate Latifa, dalinasi darbo patarimais naujokams.
Pasak jos, būtina laikytis trijų taisyklių. Pirmiausia, klausimus uždavinėti tik gerai apgalvotus. Taip pat po susitikimo pasidalinti jį apibendrinančiu laišku, parodant savo pareigingumą, ir trečia – po atliktų užduočių prašyti atgalinio ryšio, leisiančio suprasti, kur reikėtų tobulėti.
Banko valdybos narė Rūta Ežerskienė sutinka, kad užduoti klausimus svarbu, tačiau taip pat ragina nebijoti pasitikslinti ir smulkesnes detales. Tačiau antrai taisyklei pašnekovė pritaria tik iš dalies – siųsti laiškus po susitikimo verta ir efektyvu, jei patys jį organizavote, esate už jį atsakingas ir susitikimo metu buvo skirstomos užduotys arba ne visi susitikime galėjo dalyvauti, kitais atvejais tai gali varginti kolegas.
„Atgalinis ryšys – labai svarbus veiksnys, siekiant tobulėti kaip profesionalui. Tačiau labai svarbu stengtis, kad tam tikri tobulintini aspektai iš tiesų būtų pagerinti – tik taip atgalinis ryšys išlaikys savo prasmę“, – turinio kūrėjai antrina R. Ežerskienė.
Sėkmės garantas – aiškus vaidmuo įmonėje
Dar viena „TikTok“ karjeros ekspertų dažnai komunikuojama tema – savo vaidmens svarbos didinimas įmonėje. Žymi mentorė, „EBB Wellness“ sveikatingumo organizacijos įkūrėja atskleidė, kas jai padėjo pasiekti karjeros aukštumų.
Anot jos, ypač moterys yra linkusios atlikinėti daug užduočių vienu metu, tačiau dažnai darbų gausa neatsispindi įmonės rezultatuose. Todėl ji pataria dėmesį sutelkti į vadovams svarbiausią rodiklį. R. Ežerskienė pritaria, kad siekiant didinti savo vertę įmonei, verta susitelkti į tikslus matuojančius rodiklius, per kuriuos būtų galima matuoti savo pasiekimus.
„Jei nėra aišku, kaip jūsų kasdienės užduotys prisideda prie strateginių įmonės tikslų, būtinai pasikalbėkite apie tai su savo tiesioginiu vadovu. Tai kartu padės jausti didesnę prasmę savo darbe ir motyvaciją, kuri gali susilpnėti kasdienėje rutinoje“, – komentuoja banko atstovė.
Triukai greitesniam paaukštinimui pareigose
„TikTok“ karjeros specialistai taip pat aktyviai dalinasi skirtingais patarimais, kaip lengviau ir greičiau sulaukti paaukštinimo pareigose ar atlyginimo pakėlimo.
Daugiau nei 200 tūkst. „patiktukų“ sulaukė vaizdo įrašas, kuriame patariama išsamiai dokumentuoti savo asmeninį tobulėjimą. Susikurti dokumentus – „nauji įgūdžiai“, „įgyvendinti projektai“, tam, kad būtų lengviau argumentuotai pagrįsti savo tobulėjimą.
Taip pat didžiausioms pasaulio kompanijoms, padedanti kelti vadovavimo lygį, bendrovės „Forest Wolf“ vadovė Crystal Lim-Lange atskleidė, kad rinkdamasis, kurį darbuotoją paaukštinti, vadovas visada pasirinks tą, kuris gali pateikti konkrečią informaciją apie paskutinius pasiekimus, teigiamus atsiliepimus, taip pat sferas, kurias šiuo metu tobulina ar mokosi naujų dalykų
Tačiau R. Ežerskienė teigia, kad dokumentuoti kiekvieną smulkų darbą, ar pagyrimą tikrai gali varginti ir darbuotoją, ir vadovą, kuris turės skaityti per metus sukauptą informaciją.
„Verčiau pasižymėti svarbesnius pasiekimus bei kokią vertę įmonei šie projektai sukūrė.Šiais laikais savo karjeros pasiekimais galima komunikuoti „LinkedIn“ socialiniame tinkle. Nereikės laukti metinio pokalbio, kad jūsų aktyvumą kolegos ir vadovai pastebėtų. Daug lemia ir santykis su kolegomis, iniciatyvumas, bendradarbiavimas, jeigu jūsų įmonėje tai vertinama – ir atėjimas dirbti į biurą. Apie norimą paaukštinimą, o dar svarbiau – norimas prisiimti atsakomybes, pasikalbėkite su tiesioginiu vadovu – atskleidus jūsų lūkesčius, kartu galėsite parengti karjeros planą“, – pataria R. Ežerskienė.
Padaryta klaida – ne nuosprendis
Darbe klaidų išvengti sunkiai įmanoma, tačiau, anot vienos labiausiai įkvepiančių pranešėjų pasaulyje 2020 m., Carlos Harris, nereiškia, kad nesėkmė atitolina nuo karjeros augimo.
Anot jos, padarius klaidą darbe, pirmiausia ją reikia pripažinti, suprasti, dėl kokių priežasčių buvo padaryta ir svarbiausia – turėti planą, paaiškinti, kaip tą klaidą ketinate ištaisyti.
Banko atstovė taip pat pritaria, kad padaryta klaida nereiškia, kad esate prastas darbuotojas, praradęs vadovo ar komandos pasitikėjimą.
„Sėkmingose įmonėse pirmiausia būna įdiegti įvairūs saugikliai, padedantys išvengti skaudžių klaidų. Padarius klaidą, svarbus posakis – iškart pakelk ranką. Jeigu matote, kad kažkas veikia ne taip, kaip turėtų, kažkas neaišku, arba, jei jau kažkas nutiko, kuo greičiau informuokite savo vadovą, kad komanda galėtų įvertinti situaciją ir kartu su jumis kuo greičiau bei efektyviau ją išspręsti“, – patarimu dalinasi R. Ežerskienė.