Nors pandemijos pradžioje su reklama dirbantys sektoriai gana sunerimo: įsijungus krizinei situacijai bendrovės pirmiausia karpo reklaminius biudžetus, „Adform“ praėjusius metus pavyko užbaigti kaip niekad sėkmingai. Įmonė sugeneravo 1,5 mln. eurų grynojo pelno.

Apie tai, kaip sekėsi dirbti nežinomybės metu, kokie didžiausi iššūkiai laukia artimiausiu metu ir kaip keičiasi skaitmeninės reklamos rinka, interviu cikle „Kava su vadovu“ kalbiname jau keturiolika metų „Adform“ įmonėje dirbantį, karjerą nuo „flash–Javascript“ programuotojo pozicijos bendrovėje pradėjusį I. Venckų.

– Atrodytų, kad jūsų įmonė pagal savo veiklą neturėjo būti labai paveikta nuotolinio darbo. Kaip iš tiesų viskas vyko? Ar kaip ir kiti verslai patyrėte šoką? Kaip jūsų rezultatus paveikė klientų reakcijos į situaciją?

– Kaip ir daugeliui kitų įmonių, pirmieji trys mėnesiai pandemijos buvo didžiausias klaustukas, kaip reaguos rinkos ir mūsų klientai. Pandemijos pradžioje buvo mėnuo, kai vienas į kitą žiūrėjome ir bandėme nuspėti, kad bus toliau. Taigi pirmi trys mėnesiai buvo sudėtingi, nes matėme, kad klientai vengia planuoti ilgalaikes reklamines kompanijas, biudžetai mažėja, bet nuo pernai birželio mėnesio vėl viskas grįžo į normalias vėžes ir nuo to laiko daugiau nejutome, kad pandemija ribotų mus.

Adform

Žinoma, yra darbuotojų klausimas, kur pradėjome dirbti nuotoliniu būdu, buvo darbuotojų, kurie sirgo, bet iš verslo perspektyvos praėjusi metai mums buvo geriausi „Adform“ istorijoje, turėjome pelningus metus. Šie metai prasidėjo dar geriau ir žiūrime į ateitį galvodami, kad antras pusmetis bus toks pat geras. Tai iš šios pusės matome augimą.

Tai tikriausiai susiję ir su tuo, kad dėl pandemijos nemažai verslų pradėjo savo produktus skaitmenizuoti, pradėjo galvoti, kokiu būdu toliau pasiekti klientus. Ir tikrai nemažai naujų klientų persikėlė į interneto erdvę ir tai mums labai padėjo verslo atžvilgiu.

– Galbūt galite išskirti ir daugiau veiksnių, kurie padėjo sėkmingai užbaigti metus?

– Iš pradžių kilo klausimas ir dėl darbuotojų, kaip jie jausis, dirbdami iš namų. Bet mes jau ir anksčiau iš dalies dirbome nuotoliniu būdu: mūsų komandos nėra vien Vilniuje ir Kaune, turime kolegų Kvala Lumpūre, Varšuvoje ir mūsų procesai jau buvo pritaikyti, kad komandos galėtų dirbti nuotoliniu būdu. Manau, kad tai taip pat mums padėjo, nes mes nepajutome kritimo iš efektyvumo perspektyvos.

O, kas labiausiai trukdė, tai buvo situacija, kad mes negalėjome susitikti su naujais darbuotojais. Dalis kolegų prisijungė tik pandemijos metu ir mes juos matėme tik per kamerą, o pirmieji gyvi susitikimai pradeda vykti tik dabar.

Nemažai investavome į bendrą darbuotojų savijautą, turėjome sesijas su profesionaliais psichologais, turėjome renginius, gimė naujos iniciatyvos, pavyzdžiui, „Adform šefas“, kur darbuotojai savo virtuvėse gamindavo tam tikrus patiekalus ir kartu susijungę kolegos bandydavo kartu gaminti vakarienes. Tai bandėme palaikyti komandinį darbą ir, manau, kad mums gerai pavyko.

– O kokiomis nuotaikomis gyvenate dabar? Kokie didžiausi iššūkiai?

– Turime nemažai laisvų darbo vietų Lietuvoje. Norime rasti naujų talentų, bet rinka yra pakankamai įkaitusi. Tikriausiai tai ir yra vienas didžiausių iššūkių – kaip pritraukti talentų, kaip stiprinti komandas, kad turėtume stiprų pagrindą tolimesniam įmonės augimui.

Irmantas Venckus

Galbūt net nesakyčiau, kad tai ne Lietuvos aktualija, o labiau globali problema. Matome, kad mes nebekonkuruojame vien su įmonėmis, kurios turi biurus Lietuvoje, konkuruojame su visomis įmonėmis. Dalis įmonių, pavyzdžiui, iš JAV net neturi biurų Europoje, bet turėjome kelis darbuotojus, kurie išėjo dirbti į tokias įmones, nes dabar dalis įmonių pakeitė politiką ir dirba visiškai nuotoliniu būdu.

– Kaip jūs šiuo metu dirbate – iš biuro ar nuotoliniu būdu?

– Esame priėmę sprendimą, kad komandų vadovai su darbuotojais nusprendžia, kada yra efektyviau dirbti iš namų, kada efektyviau dirbti iš biuro. Manome, kad vadovai geriau žino, jie yra arti komandos ir jos nariai.

Kalbant apie nuotolinį darbą, manau, kad tai daugiau išimtiniai atvejai. Esame turėję tokių darbuotojų ir turime, bet tai nėra ta kryptis, kur mes norime judėti, nes manome, kad bendravimas, susitikimas, galbūt ne kasdien, yra labai svarbus komandiniam darbui.

– Grįžtant prie jūsų rinkos, ar negalima teigti, kad pandemija keleriais metais paspartino skaitmenizaciją, bet kadangi tai įvyko neorganiškai, tas augimas kris arba labai sulėtės greitu metu?

– Manau, kad augimas greitai nesustos. Pats dirbu 14 metų „Adform“ ir nuo pat pirmų dienų, kai prisijungiau, interneto reklamos rinka visuomet buvo auganti ir tendencijos yra pozityvios: ir ateinančiais metais rinka augs. Galbūt ji augs kitaip. Dabar matome JAV, kad tradicinė reklama – reklaminiai skydeliai – traukiasi, bet tuo pačiu metu atsiranda jungiančios televizijos (angl. connected TV) rinkos augimas. Vis daugiau ir daugiau reklamos keliauja į interneto televiziją ir tai su laiku ateis ir į Europą. Tai ir toliau judins interneto reklamos rinką.

Be to, buvo nemažai kalbų dėl trečios šalies slapukų. Buvo nemažai dvejonių, kas bus toliau, nes tiek „Apple“, tiek „Google“ juda link to, kad tokių slapukų galimybę matuoti reklamos kampanijoms uždaryti, bet tuo pačiu, kaip verslas, buvome tam pasiruošę. Mes turime sprendimų, kurie leis mūsų klientams kampanijos rezultatus matuoti naudojant pirmos šalies slapukus, mūsų platforma tam jau pasiruošusi. Esame vieni pirmųjų, kurie turi tokią galimybę, ir tai mums taip pat padėjo dar labiau paspartinti mūsų įmonės augimą. Aišku, prieš porą savaičių „Google“ nusprendė nukelti dvejiems metams šį sprendimą, nes pokytis labai sudėtingas iš technologinės pusės ir partneriai nėra pasiruošę.

Adform

Rinka yra labai dinamiška, interneto reklama keičiasi nuolat. Kai prisijungiau prie įmonės interneto reklama buvo paremta „flash“ forma, bet dabar niekas jau nebeprisimena tos formos. Pokyčių rinkoje daug ir su kiekvienu pokyčių atsiranda naujų galimybių sukurti kažką naujo.

– Paminėjote iš Amerikos ateinančią tendenciją dėl interneto televizijos reklamų, o kokie dar skaitmeninės reklamos rinkoje laukia pasikeitimai?

– Jei anksčiau vaizdo reklamai vienas iš pagrindinių kanalų buvo „Youtube“, tai matome dabar ir Lietuvos interneto portalų rate atsirandančio vis daugiau vaizdo turinio ir interneto televizijų. „Delfi TV“ taip pat vienas iš pavyzdžių, kur reklama persikėlė į video formatą. Matome, kad ši forma auga ir toliau augs.

Matome taip pat, kad stiprėja „digital out of home“ (liet. skaitmenizacija už namų durų). Turime sprendimus, kurie leidžia planuoti, matuoti reklamą vaizdo stenduose. Tai yra kita sritis, kuri yra auganti ir galbūt dar pakankamai neišnaudota. Lietuvoje gal to dar nematome daug, bet, pavyzdžiui, Vokietijoje tai yra stipriai išsivystę.



Kitas dalykas, kalbėjome apie video formatą, bet yra dar ir garso (angl. audio) formatas. Matome, kad šis segmentas ir pakankamai stipriai auga ir nemažai investicijų nukreipta į garso formatus.


Ir žinoma, išliks trečios šalies slapukų dilema. Ir toliau bus daugiau dėmesio skiriama vartotojų anonimiškumui, tai sprendimai šioje srityje bus priimami, o verslai, kaip mūsų, turės prie to prisitaikyti.

– Dirbate pasaulinėje rinkoje. Ar jūsų finansiniams rezultatams turi įtakos besikeičianti pandeminė situacija skirtinguose regionuose? Kurios rinkos jums svarbiausios?

– Kai prasidėjo pandemija, pirmas dalykas, ką klientai darė, tai uždarinėjo reklamines kampanijas, nes nežinojo, kas vyks. Kai buvo antra banga, dabar trečia, tokio didelio pokyčio nepajutome. Iš dalies verslai prisitaikė prie pandemijos, karantino. Gyvenimas vis vien turi vykti.

Adform

Mūsų didžiausia rinka yra Europa (Vokietija, Ispanija, Italija ir t.t), Skandinavijos šalys. Azijoje taip pat turime galimybes leisti kampanijas, turime biurus Sidnėjuje, Singapūre, du biurus JAV (Niujorke ir Los Andžele), bet šiuo metu tai nėra mūsų pagrindinės rinkos.

– O kaip su konkurencine aplinka pandemijos metu? Kai kurie Lietuvoje veikiantys verslai sako, kad jiems padėjo šiuo sunkiu metu iššokti į viršų, nes konkurentai buvo užmigę, šoke ar tiesiog neatsirado naujų.

– Konkurencija yra didelė. Mes konkuruojame su didelėmis įmonėmis kaip „Google“, „Amazon“, tai konkurencija buvo didelė ir liko didelė. Bet mums padėjo augti mūsų nauji sprendimai. Pernai metais paleidome naują platformą „Adform Flow“, kuri integruoja visus mūsų produktus į vieną produktą ir vartotojai gali greičiau ir efektyviau atlikti kasdienes užduotis. Šios platformos paleidimas rugsėjo mėnesį taip pat prisidėjo prie augimo, naujų klientų ir bendros verslo sėkmės.

Tikriausiai neverta tikėtis, kad „Google“ ar „Amazon“ supanikuos, nes jie turi daugiau resursų, bet mūsų išskirtinumas visada buvo inovatyvūs sprendimai ir čia jų turėjome per pandemiją.

– Kaip vadovas, kokią pagrindinę pamoką išsinešite iš pandemijos?

– Grįžčiau prie darbo nuotoliu klausimo. Kai ateinu į biurą prieš 9 val., nesėdu prie darbo stalo iškart, įprastai susitinku su kolegomis, išgeriu kavos, pakalbu apie praeitos dienos aktualijas ir man pačiam, kaip vadovui, buvo nemažas smūgis, kad praradau galimybę susitikti su kolegomis, pakalbėti ir turėti ryšį, kuris man labai svarbus.

Nuotoliu dirbant susitikimai tapo sudėtingesni ir labiau varginantys. Reikėjo prie to prisitaikyti. Ir kartu tai buvo ir didžiausias atradimas, kad galime verslą vystyti ir dirbti efektyviai su komandomis nuotoliniu būdu. Tai veikia. Taip, tai reikalauja daugiau laiko, kitokių sprendimų, kaip išlaikyti darbuotojus motyvuotus, bet įmanoma.

– Ar pasikeitė darbuotojų nuotaikos? Ar pajautėte, kad nuotoliniu būdu dirbantys žmonės pradėjo labiau keisti darbą? Juk nesvarbu nuotoliniu būdu, kuriai konkrečiai įmonei dirbi.

– Būtent tai ir yra viena iš priežasčių, kodėl mes tikime biuro ateitimi ir turime didelį biurą, nemažiname darbo vietų skaičiaus. Girdžiu, kad kai kurie verslai mažina darbo vietų skaičių, mes to nedarome. Norima, kad darbuotojas turėtų asmeninę savo darbo vietą, kai ateina į biurą jaustųsi patogiai.

Manau, kad mes dar nematome pilno paveikslo, ką iš tiesų pandemija ir darbas nuotoliu padarė mūsų komandoms. Nuotolinis darbas nėra naujovė, nes rinkoje visada buvo ir laisvai samdomų darbuotojų. Bet esame pasamdę labai daug tokių žmonių, nes po kelerių metų darbo iš namų jie pavargo būti vieni ir namie. Kai kalbuosi su potencialiais darbuotojais jie sako, kad pradeda kelti klausimus, kada baigiasi jų darbo diena, kada prasideda.

Yra patarlė, kad darbas žmogų puošia, bet aš manau, kad darbas iš biuro žmogų puošia. Ir ne tik perkeltine prasme.

Efektyvumo prasme, manau, viskas gerai su nuotoliniu darbu, bet ilgalaikėje perspektyvoje darbas tik nuotoliu gali stipriai paveikti darbuotojų bendrą savijautą. Galbūt dar praėjo per mažai laiko, kad suprastume, kaip pandemija paveikė darbuotojus.

Kai pasibaigė karantinas, mano pirmas prioritetas buvo, kad kuo daugiau darbuotojų galėtų ne grįžti į biurą dirbti, bet kad susitiktų su kolegomis. Man buvo keista girdėti tam tikrų įmonių politiką vasarą negrįžti į biurus, o tik rudenį. Manau, kad reikia naudotis galimybe dabar, kai situacija stabili. Kaip atrodys ruduo, niekas nežino. Būtų didžiulė žala, jei mes net per vasarą nepasimatytume su savo darbuotojais ir jie nesusitiktų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)