Apie tai, kaip sekasi auginti produktą, kuris turi konkuruoti tarp keleto itin stiprių pasaulyje prekių ženklų, ir ką tenka nuolat daryti greitai augant komandai, kalbamės su „Zyro“ vadovu Giedriumi Zakaičiu.

– Papasakokite, kaip gimė „Zyro“ ir kaip pats tapote įmonės vadovu?

– Maždaug prieš dešimt metų prisijungiau prie tuo metu labai mažo startuolio „Hostinger“, kuriame dirbo vos keletas žmonių. Įmonėje dirbau su klientais ir šiek tiek prižiūrėjau serverius. Kadangi tai buvo startuolis, teko daryti viską.

Vėliau teko programuoti „Hostinger“ vidines sistemas, o vėliau pažiūrėjome, kad daugiausia vertės įmonei galiu sukurti kaip produkto vadovas. Kelerius metus dirbdamas šioje pozicijoje supratau, kad yra keletas žmonių kategorijų, kurie nori būti sėkmingi internete. Dalis iš jų tikrai žino, ko nori, pavyzdžiui, žino, kaip veikia svetainių kūrimo sistema „WordPress“, – jie gali greitai susikurti svetainę. Bet yra dalis žmonių, kurie kartais turi labai gerų idėjų, produktų, kuriuos nori parduoti, bet š esmės nežino, kaip pradėti.

Kartais net būdavo nesmagu matyti, kaip žmogus ieško to kito žmogaus, kuris jam padėtų sukurti svetainę, bet dėl resursų trūkumo, kartu ir finansinio, idėja miršta. Liūdna, kai tai nutinka ne dėl blogos idėjos, bet todėl, kad jos nepavyko techniškai įgyvendinti.

Giedrius Zakaitis

Tarp „Hostinger“ klientų matydami šią problemą prieš maždaug trejus metus nusprendėme įsteigti atskirą produktą „Zyro“, kuris skirtas žmonėms, norintiems lengvai sukurti interneto puslapį ar parduotuvę.

– Interneto svetainių kūrimo sektoriuje jau yra daug žinomų ir rinkoje gerai įsitvirtinusių platformų, tokių kaip „WordPress“, „Shopify“ ar „Wix“. Ar savo produktą kūrėte daugiau orientuodamiesi į „Hostinger“ klientų ratą?

– Pati idėja atėjo iš jau turimų klientų, bet produktas sukurtas visiems. Kalbėdami su klientais pamatėme, kiek daug yra žmonių, kurie norėtų ką nors daryti internete. Ypač didelis susidomėjimas, nuo ko pradėti veiklą internete, prasidėjo kartu su pandemija.

– Kas šiuo metu yra pagrindinės jūsų rinkos? Ir į kurias rinkas žadate koncentruotis toliau?

– Į labai konkrečias rinkas mes nesikoncentruojame. Mūsų rinka – visas pasaulis, bet šiuo metu, sakyčiau, aktyviausia yra JAV. Dar ką pastebime, kad klientus galima labiau segmentuoti ne pagal šalis, o kalbą. Antra labai didelė rinka, į kurią mes orientuojamės, yra ispanų kalba kalbantys klientai. Turime tikrai nemažai klientų Pietų Amerikoje ir Ispanijoje.

Hostinger Summer Party

Ir, žinoma, Lietuva. Kadangi mūsų komanda yra čia ir iš čia dirbame, tai norime, kad šitas įrankis būtų stiprus ir Lietuvoje, tuo labiau kad puikiai pažįstame namų rinką ir galime gyvai pasišnekėti su klientais.

– Kaip sukūrus jau egzistuojančią paslaugą būti pastebėtam pasauliniu mastu? Jau minėtos interneto svetainių kūrimo platformos tikrai gerai žinomos ir turi ilgą patirtį teikdamos klientams paslaugas.

– Taip, mes turėjome sugalvoti, kaip tai padaryti. Manau, esminis dalykas buvo nuspręsti, kas yra mūsų klientai ir ką mes darysime. Jei mes darysime viską ir bandysime būti geri ir tam klientui, kuris nori pardavinėti du produktus, ir tam, kuris nori pardavinėti 20 tūkst. produktų, tai nepadarysime gero produkto nė vienam iš šių dviejų klientų. Todėl mes labai aiškiai identifikavome, kad mūsų produktas orientuotas į paprastumą ir greitį.

Rinkoje jau esantys produktai kuriami ilgus metus ir per juos išaugo į gana komplikuotus agregatus. Taip, jais naudojantis galima sukurti labai galingas svetaines, bet esmė, kad daugumai klientų nereikia tokio sudėtingumo, kokį jie siūlo. Todėl mes apsibrėžėme, kad mūsų klientai yra tie žmonės, kurie nori lengvai pradėti veiklą internete. Kitas išskirtinumas – greitis: nuo paties puslapio veikimo iki to, kaip greitai pavyksta jį susikurti.

O jei ateina klientas ir sako, kad nori internetu pardavinėti skirtingų specifikacijų 20 tūkst. produktų, mes tikriausiai sakysime, kad „Zyro“ šiuo atveju netiks: jau yra kitų platformų, kurios gali suteikti tai, ko klientui reikia.

– Paminėjote, kad ilgiau veikiantys konkurentai išaugo į sudėtingus agregatus, bet tikriausiai ir jums tas gresia toliau augant ir kuriant reikiamą produktą klientams.

– Labai sunku atsakyti. Mes neturime penkmečio planų. Šiandien žiūrint į tai, kas vyksta startuolių gyvenimuose, planuoti net metams į priekį jau yra iššūkis. Mes planuojame tris mėnesius į priekį.

Zyroland

Įmonė gali augti arba horizontaliai (didinant paslaugų ar prekių spektrą), arba vertikaliai (tobulinant jau turimą paslaugą ar produktą). Šiuo metu matau, kad galime tobulinti savo produktą. Dėl ateities negaliu atsakyti, bet kol kas manau, kad koncentruosimės, kaip produktą padaryti dar lengvesnį.

– Kokį privalumą jums suteikia tai, kad esate išaugę iš „Hostinger“ įmonės?

– Kalbant apskritai apie atsiskyrimą, mes galvojome, kaip tai padaryti: ar tiesiog suformuoti iš jau „Hostinger“ bendrovėje esančių žmonių, ar ne, bet įmonė tuo metu labai greitai augo ir pati turėjo iššūkių, todėl nusprendėme, kad formuoti komandą iš vidaus žmonių būtų nelogiška.

Taigi nusprendėme įmonę „Zyro“ visiškai atskirti ir suformuoti atskirą naują komandą. Buvau vienintelis, atėjęs iš „Hostinger“, kas man leido įmonėje pasinaudoti įgauta patirtimi, gerąja praktika.

– Ar jau pavyksta finansiškai išsilaikyti? Ar esate finansuojami „Hostinger“?

– Šiuo metu investuojame į augimą ir uždirbti pelno kol kas nėra mūsų tikslas.

– Artėjate prie 100 darbuotojų. Ar ieškote naujų ir kaip sekasi, kai tokia didžiulė konkurencija dėl jūsų sektoriaus specialistų?

– Kiekvieną mėnesį prisijungia po keletą naujų žmonių. Turime kelis dirbančius iš užsienio. Vienas iš dalykų, į kurį reikėjo investuoti labai daug laiko ir pastangų, bet atsipirko, yra įmonės kultūra. Manau, įmonėje neturint organizacinės kultūros atsiranda labai didelė žmonių kaita ir sunku rasti naujų darbuotojų. Taigi labai daug investavome laiko į sritį, kur vienas iš esminių aspektų yra įkvėptas iš „Netflix“, kas yra laisvė ir atsakomybė (angl. Freedom and Responsibility). Visi mūsų darbuotojai laisvi rinktis daryti, ką nori ir kaip nori. Jie žino, ką mes turime pasiekti, bet kaip tai padaryti, niekas nestovi už nugaros ir neaiškina.

Zyro

Sakome, kad samdome protingiausius žmones ir duodame jiems tikslą, bet neaiškiname, ką jiems daryti. Kitu atveju, nebūtų logiška sakyti, kad samdome protingiausius žmones.

– Kaip pandemija paveikė organizacinę kultūrą? Kaip pavyko ją palaikyti visiems dirbant iš namų?

– Pagal mūsų laisvės ir atsakomybės principą dar iki pandemijos buvo galima pasirinkti darbo valandas ir iš kur dirbti. Visgi didžioji dalis iki pandemijos dirbo iš biuro. Kai pradėjome dirbti iš namų, pamatėme, kad iš ten visi gali dirbti dar efektyviau.

Žinoma, laikui bėgant išryškėjo tendencija, kad vis vien darbuotojams reikia artimo kontakto. Vaizdo skambučiai neatstoja gyvų susitikimų ir tarp kolegų pasijunta atitolimas. Taigi pasibaigus karantinui sutarėme, kad vis dėlto teiksime prioritetą nuotoliniam darbui, bet susitarsime vieną dieną per savaitę, kai jau visi tikrai susirinksime į biurą.

– Kokie šiuo metu didžiausi jums, kaip vadovui, iššūkiai?

– Esminis iššūkis – kaip padaryti produktą dar lengvesnį vartotojams: kaip iš x paspaudimų pele padaryti x-3 paspaudimus.

Giedrius Zakaitis

Kitas iššūkis – komandos augimas. Jau artėjame prie 100 darbuotojų ir kas kelis mėnesius galvojame, kaip dirbti efektyviau, kaip persigrupuoti, kaip performuoti komandas. Yra taisyklė, kad, komandai patrigubėjus, viskas pasikeičia kardinaliai. Pavyzdžiui, iš 3 darbuotojų iki 10, tuomet iki 30 ir taip toliau. Jei 10 darbuotojų dar gali sueiti į vieną susitikimų kambarį ir ką nors svarstyti, tai 30 jau sudėtingiau. Dabar, priartėję prie 100 darbuotojų, vėl pasiekėme tą lygį, kai turime galvoti, kaip dirbti efektyviausiai.

Ir dar vienas dalykas, apie ką dabar daug galvojame, – kokia yra e. komercijos ateitis. Matome, kad per paskutinius kelerius metus šioje srityje progresas buvo gerokai didesnis nei per ilgus metus iki tol. Bandome suprasti, kaip bus ateityje. Dabar jau linkstama prie to, kad žmonės tiesiogiai parduoda produktus „TikTok“ platformoje, taip pat tai vyksta tiesioginės vaizdo transliacijos metu. Siekiame suprasti, ką turime pasiūlyti klientams ir kas bus populiaru artimoje ateityje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)