„Ergolain“ įmonių grupėje skatiname darbuotojus ieškoti naujų veikimo būdų, nebijoti imtis rizikingų ar nemėgintų priemonių tikslui pasiekti ir, svarbiausia, nebijoti klysti ir mokytis iš savų klaidų. Šįmet strateginėje įmonių grupės sesijoje komandai pristatėte penkis veikimo principus, kuriais remdamiesi, sieksime įgyvendinti akcininkų iškeltus metinius tikslus.
Komunikacija
Davidas Grossmanas, lyderystės ir komunikacijos ekspertas, publikacijoje „Menkos komunikacijos kaina“ (angl. The Cost of Poor Communication“) pateikia 400 bendrovių, kuriose dirba daugiau nei 100 tūkst. darbuotojų, apklausos duomenis. Paaiškėjo, kad dėl prastos įmonės komunikacijos su komanda bei tarp darbuotojų kiekviena įmonė per metus vidutiniškai prarado 62,4 mln. JAV dolerių. O Debra Hamilton, knygų autorė bei lyderystės bei komunikacijos specialistė, papildo, kad fragmentiška komunikacija atneša nuostolių ir mažesnėms įmonėms, kuriose dirba iki 100 darbuotojų. Tokioms bendrovėms vangi komunikacija vidutiniškai kasmet kainuoja apie 420 tūkst. JAV dolerių.
Paradoksalu, kad dauguma tarptautinių apklausų patvirtina nuoseklios komunikacijos svarbą įmonėse, tačiau nuolatiniai tyrimai bendrovių viduje atskleidžia, kad darbuotojai stokoja bendravimo įgūdžių.
Drąsa
Daugeliu puikių mūsų laikų išradimų nesidžiaugtume, jei kas nors nebūtų turėjęs drąsos imtis iniciatyvos juos įgyvendinti. Kartais ir darbuotojams reikia turėti drąsos priimti neįprastus sprendimus. Kad žmonės būtų drąsūs ir norėtų imtis rizikingos iniciatyvos, įmonė turėtų puoselėti vidinę kultūrą, kurioje nesėkmės būtų pripažįstamos kaip galima būsimos sėkmės proceso dalis.
Kiekvienas darbuotojas turi jausti, kad norint aplenkti konkurentus, būtina imtis apskaičiuotos rizikos. Vadovo pareiga stumtelėti darbuotojus iš komforto zonos ir paskatinti drąsiai imtis naujų, rizikingų, didelės apimties projektų, kuriuos įgyvendinusi komanda įgyja daugiau pasitikėjimo savo jėgomis. O bendras įmonės projektų portfelis pasipildo dar viena sėkmės istorija.
Kiekviena įmonė turi taisykles ir susitarimus, kaip komanda sieks bendro rezultato. Vis dėlto bendrovei naudinga ugdyti darbuotojų drąsą netoleruoti bei netylėti, kai nesilaikoma susitarimų. Gebėjimas išdrįsti žengti žingsnį ir parodyti pirštu, kad ne viskas įmonėje vyksta taip, kaip esame sutarę, yra bendrovę auginantis veiksnys.
Smalsumas
Mes gimstame smalsūs, norime pažinti mus supantį pasaulį. Smalsumas yra variklis, kuris skatina mokytis, siekti rezultatų, išmėginti naujus darbo metodus. Įdomu tai, kad didėjant profesinės patirties bagažui, apsnūstame: žinome, ką ir kaip reikia daryti, kad pasiektume tikslą, todėl smalsumas atšimpa. Ant darbuotojų pykti tikrai nereikėtų – toks elgesys žmogiškas. Vis dėlto vadovų pareiga yra įkvėpti komandą savu pavyzdžiu. Jeigu vadovai patys nuolat domisi naujovėmis, mėgsta išmėginti naujus darbo būdus ar modelius, tokį elgesį, tikėtina, pamažu atkartos ir komanda.
Taigi savo darbuotojus skatiname nuolat domėtis rinkos naujovėmis, inovacijomis, klientų veiklos aktualijomis. Nuolatinis noras mokytis, dėmesys detalėms, padeda išlaikyti profesionalo budrumą bei akylumą.
Mūsų darbo filosofija – tik įsigilinus į kiekvieno kliento, kurį mes vadiname partneriu, veiklos modelį, verslo specifiką ir puoselėjamą organizacijos kultūrą, mes galime siūlyti būsimo projekto variantus.
Pažindami klientą, ne tik galime pasiūlyti tinkamiausią paslaugą, tačiau kartu daugiau sužinome, kaip veikia skirtingų sektorių įmonės, kokius verslo sprendimus bei inovacijas taiko verslai, kokia vidinė organizacijos kultūra duoda pozityviausią efektą.
Darbuotojų smalsumui sužadinti, įmonėje vykdome vidinį projektą „Pažink klientą, kolegą ar kitą profesiją“. Į reguliariai mūsų biure vykstančius susitikimus pasikalbėti ir pasidalinti patirtimi kviečiame savo klientus, įvairių profesijų atstovus, o kartais ant svečio kėdės sėdasi ir mūsų darbuotojas, kuris kolegoms papasakoja apie savo pomėgius bei gyvenimo patirtis.
Kūrybiškumas
„Kūrybiškumas yra būtinas versle, nes būtent jis padeda išsiskirti iš kitų“, – akcentuoja Tuckeris Marionas, JAV Šiaurės rytų universiteto „D'Amore-McKim“ verslo mokyklos docentas.
Konsultacijų bendrovės „Forrester“ atliktos apklausos duomenys rodo, kad 82 proc. vadovų sutinka, jog įmonėms kūrybiškumas atneša naudos. Kaip vieną iš esminių kūrybiškumo privalumų jie nurodo padidėjusias verslo pajamas ir didesnę užimamos rinkos dalį. Būtent todėl 58 proc. respondentų teigė, kad darbuotojams jau dabar kelia tikslus, susijusius su kūrybiniais rezultatais, o 48 proc. apklaustųjų teigia finansuojantys naujas idėjas.
Įmonės veikia konkurencingoje globalioje aplinkoje, todėl kūrybiškumas yra gyvybiškai svarbus. Kūrybiškumas generuoja idėjas, meta iššūkį tradiciniam darbuotojų mąstymui ir skatina atverti duris naujoms verslo galimybėms. Be to, darbuotojų kūrybiškumą skatinančioms ir puoselėjančios įmonėms lengviau prisitaikyti prie nuolat kintančios verslo aplinkos bei krizinių situacijų.
Greitis
Šiandienos versle veikimo greitis yra kokybės faktorius: greitai reaguoti į kliento užklausas, greitai ieškoti sprendimų, greitai reaguoti į kintančius užsakovų poreikius. Klientams akimirksniu pateikti pasiūlymai gali padidinti įmonės konkurencinį pranašumą. Beje, vartotojai yra pasirengę mokėti už naujus produktus ir paslaugas, kai pasiūlymą gauna tuoj pat. Įdomu tai, kad net ir netobulas, bet staigiai pateiktas verslo pasiūlymas, gali patenkinti neatidėliotiną kliento poreikį ir netgi tapti investicija į kliento lojalumą ilguoju laikotarpiu.