Norėdamos išlaikyti darbuotojus įmonės plečia savo papildomų, darbuotojams siūlomų naudų sąrašus. Viena iš jų – psichologų konsultacijos. „Bitė Lietuva“ vadovas Pranas Kuisys pasakoja, kad verslas turi rūpintis ne tik darbuotojų fizine sveikata, bet ir psichologine savijauta.

„Kelis kartus per metus atliekame skirtingas apklausas, įtraukiame visus įmonės darbuotojus: dalyvavome partnerių tarptautinėje COVID-19 apklausoje, kiekvienais metais atliekame Įsitraukimo tyrimą ir kitus“, – kalbėjo jis.

Pasak įmonės vadovo, tyrimų rodikliai santykinai gerai: darbuotojai įvardina, kad jaučia rūpestį ir pagalbą iš įmonės pusės, vadovų, savo komandos.

Išaugęs darbuotojų emocinis jautrumas

„Tačiau bendrai jaučiame didesnį klientų dirglumą, padidėjusį darbuotojų emocinį jautrumą, spontaniškesnius sprendimus. Nors ir turime stiprią, įtraukiančią, organišką įmonės kultūrą, papildomai daug investuojame į emocinės darbuotojų sveikatos gerinimą. Pasaulinė pandemija, ilgas karantinas, išaugęs neapibrėžtumas paveikė visus“, – prisipažįsta jis.

P. Kuisys pasakojo, kad jau pusantrų metų jo vadovaujamos įmonės darbuotojai turi galimybę konsultuotis su psichologais. Bendrovė apmoka individualias sesijas su pasirinktu psichologu.

„Taip pat jau pusantrų metų, kiekvieną savaitę, darbuotojams organizuojamos „mindfulness“ praktikos, kurios padeda lavinti dėmesingumą, padeda mažinti nerimą ir stresą. Organizuojame ir daug kitų, tiek komandinių, tiek individualių mokymų, treniruočių, paskaitų, kaip geriau pažinti save, savo emocijas, jas tinkamai valdyti“, – vardijo pašnekovas.

Nors bendrovė naudoja skirtingas priemones gerinti darbuotojų emocinei sveikatai, P. Kuisys pripažįsta, kad žmonės labai skirtingi ir savaip reaguoja į skirtingas situacijas.

Labai svarbus aukščiausio lygio vadovų vaidmuo

„Matome, kad nėra vieno ar kelių veiksmų, priemonių, kurios padėtų spręsti, gerinti situaciją. Tai kompleksas veiksmų, kai suteikiama galimybė ir komandiškai, ir individualiai dirbti, tobulėti, pažinti save. Manau, didžiausias iššūkis yra vadovams, ypač vidurinės grandies, kurie turi užtikrinti ir rezultatų sekimą net ir pačiomis sunkiausiomis sąlygomis ir kartu imtis gerokai daugiau atsakomybės, lyderystės valdant savo komandas, jas išlaikant, tobulinant, neperdeginant“, – kalbėjo P. Kuisys.

Pasak jo, susidariusioje situacijoje kritiškai svarbus aukščiausio lygio vadovų dėmesys, parama, lankstumas, prieinamumas. Taip pat nereikia pamiršti ir nuolatinės komunikacijos darbuotojams apie įmonės padėtį, planus, galimybes ir iššūkius.

„Komunikacija sumažina neapibrėžtumą, stiprina žmonių pasitikėjimą įmone, komanda, o galiausiai – savimi, – akcentavo įmonės vadovas. – Komunikacijos nenuoseklumas, vakuumas, retumas, priešingai, palieka žmogų labiau vieną su problemomis, didina neapibrėžtumą, vienišumą, stresą“.

P. Kuisys išvardijo 14 priemonių, kurių ėmėsi pandemijos metu, kad padėtų darbuotojams lengviau prabūti nežinomybės laikotarpį. Tai – apmokamos psichologo konsultacijos, „mindfulness“ praktikos kiekvieną savaitę; darbo organizavimo lankstumas; galimybė ilsėtis, dirbti ir bendrauti su kolegomis pajūryje nemokamai; dažna periodinė komunikacijas ir susitikimai su aukščiausiais, sričių vadovais; vadovų dėmesys ir individualūs pokalbiai; emocinio atsparumo, EQ, imuniteto stiprinimo paskaitos; dovanos ir staigmenos (dovanos susirgus, dovanos švenčių proga, juoko joga, protmūšiai, TrenkTuro žygiai); mokymai vadovams ir specialistams; pagalba vadovams (asmeninės konsultacijos su koučeriais, mokymai); fizinio aktyvumo palaikymas (virtualus sporto klubas, ėjimo iššūkis); nuolaidos specialiai darbuotojams (pramogos, paslaugos, poilsis); biudžetas komandų „teambuilding‘ams“; papildomos atostogų dienos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)