Suprantama, kad didėjant lūkesčiams dėl bendrovių atsakomybės ir didėjant skaidrumo reikalavimams, įmonės pripažįsta, kad jau dabar būtina imtis veiksmų tvarumo srityje.
Pirmas žingsnis – rūšiavimas
Visos didžiosios kelionės prasidėjo nuo pirmojo žingsnio. Kelias tvarumo link – nėra išimtis. O pradėti reikia pirmiausia nuo savęs. Dažname biure po darbo stalu pamatysime šiukšlių dėžę, į kurią darbuotojas išmeta visa, kas nereikalinga. Taigi ir popieriaus skiautės, ir obuolio graužtukas atsiduria vienoje šiukšliadėžėje. Darbo dienos pabaigoje biuro tvarkytojas visas šiukšles išmeta į konteinerį. Kai prieš šešerius metus „Ergolain“ įsikūrė naujame biure, čia nebeliko šiukšliadėžių, o vietoje jų biure pastatėme tris rūšiavimui skirtas talpas šiukšlėms. Taigi dabar darbuotojai obuolio graužtukus meta į vieną, popierių - į kitą, o stiklą - į trečią konteinerį.
Ar naujovė iš pradžių sulaukė tik pritarimo ir plojimų? Tikrai ne, buvo ir pasipriešinimo, ir nepasitenkinimo. Suprantama, juk prie kiekvieno pokyčio reikia priprasti ir suprasti, kodėl tą darome, kokią naudą iš tokios elgsenos gauname. Dabar, kai rūšiavimas biure tapo įpročiu, net keista pagalvoti, kad gali būti kitaip. „Ergolain“ netrukus kelsis į naują biurą, kuriame irgi po darbuotojų stalais nebus šiukšliadėžių. Įdomiausia, kad niekas jų jau nebepasigenda.
Antras žingsnis – klientų edukacija
Nors vis daugiau įmonių potencialius partnerius jau dabar įvertina per tvarumo prizmę, tačiau nemažai rinkos žaidėjų apie tvarumo principus ir jų pritaikymą kasdieniame versle žino nedaug. „Ergolain“ įmonių grupės specialistai, bendraudami su klientais ir ieškodami geriausių biurų įrengimo sprendimų, ne tik papasakoja apie tvariai pagamintus baldus, tačiau ir paskatina klientus neskubėti išmesti jau turimų stalų ir kėdžių.
Tvarumo principus taikome praktiškai, o tiksliau edukuojame klientus, kad ne visada renovuojant biurą ar kuriantis naujose patalpose būtina įsigyti naujus baldus. Kartais reikia tinkamai įvertinti turimus baldus ir su profesionalų pagalba juos atnaujinti bei prikelti antram gyvenimui.
Trečias žingsnis – strategija
Kaip skelbia IMD verslo mokyklos Lozanoje (Šveicarijoje) atlikta apklausa, 62 proc. vadovų sutinka, kad tvaraus verslo principai turi būti bendrovės strategijos dalis, jeigu norima, kad verslas išliktų konkurencingas. Jau dabar ne tik pirkėjai vis dažniau domisi, kaip ir iš kokių medžiagų pagaminta prekė, jau dabar įmonės rinkdamosi verslo partnerius į sutartis įtraukia sąlygą, kad bendrovė savo veikloje turi taikyti tvarumo standartus, taigi tvarumo banga vilnija vis smarkiau.
Tvarumas – naujoji verslo kalba, kurios mokytis turime dabar, jeigu norime išlikti konkurencingi ir ateityje neišnykti iš verslo žemėlapio.