Įžvalgomis apie tai, kaip darbdaviui kurti tobulėjimo aplinką ir skatinti darbuotojus auginti profesinių žinių bagažą dalijasi JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ žmonių ir organizacijos vystymo direktorė, ISM profesorė dr. Raimonda Alonderienė.
Tobulinti įgūdžius padeda komanda
R. Alonderienės teigimu, komandose daugiausia žmonės išmoksta dirbdami vieni šalia kitų ir mokydamiesi vienas iš kito. Mūsų klientai tikisi įgyvendinti reikšmingus pokyčius savo versle, tad technologiniai iššūkiai nuolat auga, tuo pačiu tai augina ir kiekvieno darbuotojo profesines kompetencijas.
„Kuriant kompleksinius IT produktus, reikia ieškoti tinkamiausio ir teisingiausio sprendimo, todėl būtina nuolat lavinti kritinį bei loginį mąstymą, nuosekliai auginti kompetencijas, nuolat atnaujinti technines žinias, glaudžiai bendradarbiauti su komanda. Įmonės tikslų suvokimas padeda suprasti ir savo darbo reikšmę, savo indėlį į įmonės sėkmę bei svarbą. Noras tobulėti yra vienas iš svarbiausių asmeninių savybių, kadangi dirbant projektinėje srityje, projektai keičiasi ir tenka prisitaikyti prie naujų reikalavimų bei technologijų. Mūsų veikla pagrįsta glaudžiu komandiniu principu, todėl labai svarbu, kad darbuotojai ne tik bendradarbiautų, bet ir augintų vienas kito kompetencijas. Kai visi suinteresuoti ir siekia gerų rezultatų, susiformuoja motyvuojanti aplinka – įgyvendintais darbais džiaugiasi ne tik komanda bei klientai, bet ir milijonai galutinių vartotojų“, – įsitikinusi direktorė.
Darbdavys turi suteikti galimybes tobulėti
Anot R. Alonderienės, kai darbe žmogus yra apsuptas motyvuotų ir stiprių kolegų, tobulėjimas tampa labai natūraliu procesu. Ilgainiui susiformuoja noras ne tik mokytis iš kitų, bet ir pačiam išsikelti vis ambicingesnius tikslus, pavyzdžiui, tapti vadovu, mentoriu arba dar labiau gilintis į visiškai naują IT sritį.
„Jau daugelį metų mūsų įmonėje yra susiformavusi tradicija, skirti dieną vien tik tobulėjimui. Kartą per mėnesį darbuotojas gali susiplanuoti savo darbus ir nevaržomai skirti pasirinktą dieną, pavyzdžiui, vien tik mokymuisi. Šią dieną mes vadiname asmeninio tobulėjimo diena (angl. Self Learning Day). Darbuotojas tą dieną gali skaityti knygas, dalyvauti konferencijose, žiūrėti mokymus ar su komanda dalytis gerosiomis praktikomis, mokytis vienas iš kito. Kartais ši diena paskiriama, siekiant kažką įdomaus sukurti, taip gimsta ne tik naudingi vidiniai įrankiai, bet ir dažnai yra sugalvojamos naujos idėjos, pavyzdžiui, suorganizuoti visos Lietuvos testuotojų hakatoną ar parengti pranešimą dalyvauti didžiausioje technologijų konferencijoje“, – dalijosi vadovė.
Tobulėja mokydami kitus
Anot žmonių ir organizacijos vystymo direktorės, „Devbridge“ organizacijos viduje yra išsigryninę tvirtas vertybines nuostatas prisidėti, padedant augti naujai į darbo rinką ateinančiam žmogui. Taip įmonės darbuotojai gali prisidėti prie kilnaus tikslo – padėti tobulėti į IT sektorių žengiančiam jaunam specialistui ir patys daug ko išmokti, mokydami kitus.
„Jau daugiau nei dešimt metų aktyviai prisidedame prie šalies informacinio raštingumo didinimo, tokiomis iniciatyvomis kaip mūsų įkurtos nemokamos „Sourcery“ akademijos. Kviečiame jaunus, dažnai darbo patirties neturinčius, kandidatus į mūsų organizuojamas „Sourcery“ akademijas. Mūsų darbuotojai akademijose dalijasi savo žiniomis ir profesine patirtimi – tampa lektoriais arba mentoriais. Geriausius absolventus vėliau pakviečiame jungtis prie „Devbridge“ komandos, kuriems skiriame labai daug dėmesio, daugelis jų turi mentorių – savo srities specialistą, kuris dažniausiai ne tik padeda perprasti techninę sritį, bet ir susiformuoti kaip asmenybei, ne vien tik iš profesinės pusės. Jauni žmonės būna labai motyvuoti, nes susipažinę su įmonės kultūra, nori tapti jos dalimi ir augti ne tik iš profesinės pusės, bet ir tobulėti stiprioje, gilias tradicijas puoselėjančioje įmonėje“, – sako R. Alonderienė.
Talentai renkasi profesinius iššūkius
Anot R. Alonderienės, įprasminti sukauptą profesinę patirtį ir realizuoti karjeros galimybes bei lūkesčius padeda motyvuojanti ir nuolat mokytis skatinanti aplinka.
„Samdydami darbuotojus neriamės iš kailio, kad surastume aukštą kompetenciją turintį kandidatą, kurių rinkoje itin trūksta. Tai yra būtina, jeigu norime išlaikyti aukštą profesinį lygį komandoje. Šiuo metu pastebime tendenciją, kad prie mūsų prisijungiantys programuotojai nori įgyti unikalios patirties, dirbti prie sudėtingų projektų ar galimybės lavinti naujus įgūdžius. Karjeros sėkmė dažnai prasideda nuo įmonės pasirinkimo, todėl patyrę programuotojai itin atsakingai išsiaiškina prie kokių projektų, su kokiomis technologijomis dirba kolegos. Nauja darbo pozicija, kuria pasibaigia karjera, tampa vis labiau nepriimtinas sprendimas geriausiems talentams ilgalaikėje perspektyvoje, net jeigu atlygis pasiekus šią poziciją, lenkia rinką“, – sako vadovė.
Profesinės bendruomenės suvienija
R. Alonderienės teigimu, nors tempas technologijų sektoriuje, ypač pandeminiu laikotarpiu, yra milžiniškas, tačiau žinių pasidalijimo kultūrą reikia stengtis puoselėti ir už įmonės ribų. Tai padeda ne tik patiems tobulėti, bet ir skleisti žinią bei į IT sektorių pritraukti vis daugiau žmonių.
„Net ir perkopus 600 darbuotojų skaičiui mūsų įmonėje, vis dar sėkmingai išliko ir gyvuoja ilgametės „Devbridge“ tradicijos ir bendruomenės. Testuotojų, Front-end inžinierių, IT saugos, Java, Scrum Master ir keletas kitų bendruomenių ir grupių, kurių nariai noriai dalijasi savo žiniomis, rengia pristatymus. Panašias tendencijas puoselėjame ir už „Devbridge“ ribų, inicijuojame bendras iniciatyvas su technologinėmis bendruomenėmis – Kauno „KIT Club“, „Kubernetes Kaunas“ ar „Ministry of Testing“, kuriose esame ir organizatoriai, ir pranešėjai. Taip pat kaip pranešėjai, mūsų įmonės darbuotojai aktyviai dalyvauja ir „Vilnius Tech Leads“, „Agile Lietuva“, „TestCon“, „Build Stuff“ ir kitose bendruomenėse ar konferencijose. Visi šie veiksniai skatina ir žinių pasidalijimo kultūrą visuomenėje, ir užtikrina kiekvieno specialisto asmeninį profesinį augimą“, – įsitikinusi vadovė.