„DHL Express“, bendrovės „Deutsche Post AG“ krovinių gabenimo oro transportu padalinys, užsakė dvylika tik elektra varomų orlaivių, kurie papildys jos baterijomis maitinamų prekėms gabenti skirtų furgonų ir motociklų parką, - toks sprendimas turėtų sumažinti teršalų, išmetamų teikiant oro susisiekimo paslaugas, kiekį. Bendrovės „Eviation Aircraft Ltd.“ pagaminti krovininiai lėktuvai, žinomi kaip „Alice“ modeliai, galės nugabenti 2 600 svarų (1 179 kilogramų) krovinius ir įveikti 440 jūrmylių atstumą.
„Alice“ gali būti įkraunamas krovinių pakrovimo ir iškrovimo metu, antradienį savo pranešime teigė DHL, pridurdama, kad įkrauti lėktuvo baterijas užtrunka trisdešimt minučių. Lėktuvą planuojama įtraukti į DHL lėktuvų parką 2024 m. ir naudoti Kalifornijos maršrutais, pranešė bendrovės atstovas.
„Visų transporto rūšių elektrifikavimas atlieka labai svarbų vaidmenį ir ženkliai prisidės prie mūsų bendro tvarumą užtikrinančio nulinių emisijų tikslo“, - sakė „DHL Express“ vykdomasis direktorius Johnas Pearsonas.
Šis sandoris byloja apie didėjantį priežiūros institucijų bei investuotojų daromą spaudimą transportavimo paslaugų teikėjams mažinti taršą ir minimizuoti savo poveikį klimato kaitai. „Amazon.com Inc.“ pernai sulaukė reguliuotojų pritarimo naudoti baterijomis maitinamų krovinius gabenančius dronus, įkrautus atsinaujinančiais elektros šaltiniais. „United Parcel Service Inc.“, „FedEx Corp.“ ir kitos įmonės užsisakė tūkstančius elektrinių furgonų, pagamintų tokių įmonių kaip „Rivian Automotive Inc.“, „Arrival Ltd.“ ir „Canoo Inc.“.
Inžineriniai iššūkiai
Elektrinių lėktuvų technologijos atsilieka nuo automobilių analogiškų technologijų didžiąja dalimi dėl inžinerinių iššūkių, kurių kelia galingų baterijų poreikis. Nors kai kurie gamintojai darbuojasi prie šios problemos, vis dar prireiks ne vienų metų, kol bus paleisti komerciniai modeliai. Ivo‘as Boscarolis, elektrinių lėktuvų pionierės „Pipistrel“ savininkas, yra sakęs, kad krovininis lėktuvas yra lengviau įgyvendinamas tikslas nei miesto taksi, kuriami kai kurių bendrovių.
„Eviation“, elektrinių lėktuvų startuolis, pareiškė, kad „Alice“ modelis planuoja savo pirmąjį skrydį dar šiais metais. Iki šiol modelis buvo numatytas kaip devynių vietų keleivinis lėktuvas. Įgyvendinus DHL sandorį, jis siekia tapti ir pirmuoju pasaulyje baterijomis maitinamų krovininiu lėktuvu, nors galės nugabenti mažiau nei vieną penkiasdešimtąją dalį „Boeing Co. 77“ gabenamo krovinio.
DHL naudos šį modelį gabenti klientams krovinius, kuriems svarbus laiko veiksnys ir kurie šiuo metu gabenami orlaiviais su turbosraigtiniais ir stūmokliniais varikliais.
„Eviation“, kuris persikėlė į Siatlo rajoną iš Izraelio 2020 metų gruodį, kad galėtų geriau panaudoti savo aerokosminę patirtį, 2019 metais teigė turįs daugiau nei 150 neįvykdytų užsakymų iš klientų, įskaitant „Cape Air“, regioninį vežėją Niujorko valstijoje ir Naujojoje Anglijo