Nuodingojo kuro gamybos pabaiga neatsiejama nuo du pastaruosius dešimtmečius trukusių intensyvių JAV ir Jungtinių Tautų (JT) diplomatinių pastangų, savo pareiškime teigia JT Aplinkos apsaugos programa (JTAP, arba angl. UNEP). Toks draudimas pasauliniu mastu užkirs kelią milijonui priešlaikinių mirčių per metus nuo širdies ligų, insultų ir vėžio, taip pat apsaugos vaikus, kurie yra ypač tam pažeidžiami.
Benzinas su švinu buvo naudojamas daugiausia Afrikoje ir kitose mažas pajamas gaunančiose šalyse, teigia UNEP. 2002 metais daugiau nei šimtas valstybių vis dar degino kurą. Jo naudojimo pabaiga pasauliniu mastu – paskutinė tą dariusi įmonė buvo Alžyro valstybinės naftos bendrovės „Sonatrach“ kontroliuojama „Algiers Refinery“, – turės teigiamą poveikį žmonėms ir visoms gyvoms būtybėms, pabrėžė agentūra. Be to, žengtas svarbus žingsnis link ekologiškesnio transporto.
„Švininis kuras – tai viena iš tokių klaidų, kurią žmonija daro visuose lygmenyse, – pirmadienį žurnalistams sakė UNEP vykdomoji direktorė Inger Andersen. – Tai tokia klaida, kuri nuvedė mus prie klimato krizės, bioįvairovės krizės ir taršos krizės.“
Anot Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO), nuodingi degalai sukėlė didesnį švino poveikį nei bet kuris kitas pasaulyje pagaminamas produktas. Švininis benzinas teršia orą, dulkes, dirvą, geriamąjį vandenį ir maistines kultūras. Jis prisideda prie pavojingai didelio švino kiekio kraujyje, kuris mažina vaikų intelekto koeficientą (IQ), taip pat lemia prastesnius jų akademinius pasiekimus.
„Mes suprantame, kad švino poveikis yra rimta problema, kuri paveikia pažeidžiamus žmones, ypač vaikus, - sakė Janet McCabe, JAV Aplinkos apsaugos agentūros administratoriaus pavaduotoja. – Negalime leisti, kad šis poveikis išliktų, tiek čia, Jungtinėse Valstijose, tiek bet kur kitur.“
Tetraetilšvinas pirmą kartą į benziną buvo pridėtas praėjusio šimtmečio trečiojo dešimtmečio pradžioje, siekiant pagerinti automobilių variklių darbą; jis buvo naudojamas dešimtmečius, nepaisant iš visuomenės sveikatos institucijų skambėjusių perspėjimų. Nors baigiantis 20-ajam amžiui šis komponentas buvo uždraustas Jungtinėse Valstijose ir daugelyje Europos valstybių, jis ir toliau kelis dešimtmečius buvo naudojamas besivystančiose šalyse.
Luc Gnacadja, kuris 1999-2005 metais ėjo Aplinkos, būsto ir miestų planavimo ministro pareigas Benine, paragino geriau kontroliuoti naudotų transporto priemonių iš išsivysčiusių šalių į Afrikos valstybes importą. „Šiuo metu dauguma automobilių, importuojamų į Afriką, yra tokios transporto priemonės, kurios savo kilmės šalyse būtų išmontuotos“, – sakė jis.