Liepos pabaigoje Japonijos automobilių gamintoja pranešė sieksianti nuo šių iki 2023 metų padidinti moterų-vadovių dalį Japonijoje nuo maždaug 10 iki 13 procentų. Pasauliniu mastu Jokohamoje įsikūrusi bendrovė per tą patį laikotarpį užsibrėžė padidinti vadovaujančių moterų skaičių iki 16 procentų.
Tokie rodikliai gali atrodyti maži, bet pagal Japonijos skalę šie tikslai yra išties ambicingi. Nepaisant Japonijos vyriausybės reikalavimų iki 2020 metų padidinti moterų-darbuotojų ir moterų-vadovių skaičių iki 30 proc., praėjusių metų duomenimis, vadovaujančias pozicijas šalyje užėmė mažiau nei 8 proc. moterų.
Skirtumas yra dar didesnis, vertinant konservatyviąją ir daugiausia vyrų dominuojamą Japonijos automobilių pramonę. Anot šalies darbo ministerijos, tarp Japonijos gamintojų, turinčių 1 000 ar daugiau darbuotojų, vos 4,7 proc. vadovų yra moterys. 2018 metų duomenimis, moterų-vadovių Japonijos automobilių gamintojose „Toyota Motor Corp.“ ir „Honda Motor Co.“ buvo mažiau nei 2 procentai.
„Nissan“, kuriai aljansas su Prancūzijos „Renault SA“ padėjo palaikyti įvairovę, lyčių lygybę pradėjo propaguoti 2004 metais, maždaug dešimtmečiu anksčiau nei jos konkurentai. Šiandien „Nissan“ vykdomoji viceprezidentė Asako Hoshino išsiskiria kaip aukščiausio rango vadovė tarp įmonių viduje paaukštintų Japonijos automobilių pramonės pareigūnų.
Vis dėlto „Nissan“ vyriausiasis direktorius stabilios plėtros klausimais
Jojis Tagawa sako, jog jo tokia padėtis netenkina
„Ar 2023 metams užsibrėžtas tikslas yra drąsus ir pakankamai ambicingas? Dar ne“, - spaudos konferencijoje kalbėjo pareigūnas.
Iš tiesų, „Nissan“ tikslai yra palyginti neaukšti, lyginant pagal tarptautinius standartus. Pasauliniu mastu moterų, užimančių aukščiausius vadovaujančius postus, procentinė dalis 2020 metais pakilo iki 29 proc., rodo ne pelno siekiančios organizacijos „Catalyst“, stebinčios moterų atstovavimą versle, duomenys. Tik du iš dvylikos „Nissan“ valdybos narių yra moterys.
„Mes siekiame eliminuoti nelygybę ir diskriminaciją. Turime daug galimybių šiai sričiai patobulinti“, - sakė J. Tagawa. Pasak „Nissan“ atstovės spaudai, šiandien „Nissan“ turi keletą sistemų, padedančių darbuotojoms-moterims, pavyzdžiui, yra įkūrusi vaikų priežiūros centrus bendrovės būstinėje ir įvairiose kitose Japonijos vietovėse; be to, bendrovė vykdo politikas, remiančias tokias veiklas kaip, tarkim, vaikų pasiėmimas iš priežiūros įstaigų.
„Svarbu ne tik užsibrėžto tikslo įgyvendinimas“, - sakė J. Tagawa. Nors pasaulyje moterys-vadovės automobilių pramonėje sudaro nedidelę dalį, naujausi tyrimai rodo, kad svarios įtakos daugiau nei 85 proc. visų automobilių pirkimų tokiose rinkose kaip Jungtinės Valstijos turi moterys.
„Moterys, žmonos ir dukterys praneša apie sprendimus dėl automobilio įsigijimo“, - sakė J. Tagawa. Padidinus valdymo struktūros įvairovę, „pagerės ir „Nissan“ ženklo vertė“, tikino jis.