Kūrybingi žmonės, įvertinę augančius vartotojų poreikius organizuoti susibūrimus, šeimos šventes, gamtoje, pradėjo nuomoti sėdmaišius renginiams, pobūviams, šventėms. Minkšti baldai, lengvai pakraunami, gali nukeliauti į bet kurį Lietuvos kraštą.
Kūrybą skatino sulėtėję tempai
Iki lemiamo susitikimo ir naujo verslo įkūrimo J. Turovaitė-Kairienė sukosi turizmo paslaugų versle, o G. Strolys valdė tekstilės verslą, nuolat dirbo su audiniais, vedė mokymus, konsultavo verslus.
Netikėtai visą pasaulį sudrebinusi karantino banga smogė lemiamą smūgį renginiams, gyvai mokymo veiklai, apstojo ir mažmeninė tekstilės prekyba. Uždarius valstybių sienas, susisiekimą netgi tarp Lietuvos savivaldybių, stojo kelionės.
Verslininkams teko suktis iš padėties, ieškoti alternatyvių veiklos formų. „Gyvas biuras“ – naujausias mūsų projektas. Jį įkurti paskatino tvarus požiūris į visuotinės taršos problemas, užėjusi karantino banga taip pat privertė keisti įprastas veiklos formas, sulėtėję veiklos tempai skatino kurti“, – apie naujausią savo verslą pasakojo G. Strolys.
Apie didžiausią pasaulio teršėją
Anot pašnekovo, Europoje veikiantys biurai neretai atsisako apynaujų baldų vien dėl to, kad kinta mados, o Lietuvoje, naujai besikuriantiems verslams, pirmai pradžiai – jie yra tikras atradimas.
„Žinote, didžiausia pasaulio teršėja yra mada, kuri diktuoja savo tendencijas, skatina išmesti gerus, bet prieš kurį laiką buvusius itin madingus daiktus. Jeigu žmogus nežino savo skonio, renkasi tai, kas tuo metu madinga. Šiuo atveju kalbame apie skonio atrofiją, nes mada, jeigu jos aklai laikomasi, naikina skonį. Mada yra visiškas diktatas. Į drabužių rinką ateina stambios kompanijos, kurios per drabužius daro įtaką mums, mūsų išvaizdai. Tačiau mes juk turėtume džiaugtis, kad visas pasaulis yra skirtingas, kad turime savo unikalių kalbų. Viena iš jų – neverbalinė drabužių, interjero kalba. Norisi, kad visi kalbėtume skirtingai. Analogiška situacija ir biuruose. Mada veikia ne tik apsirengimo stilių, bet ir interjerą. Pasiturintiems verslams įprasta kas kelerius metus iš esmės atnaujinti inventorių, keisti beveik naują biuro įrangą, vien dėl to, kad pakito biuro išplanavimo, dizaino suvokimo tendencijos. Žmonės lengva ranka įsigyja, lengva ranka atsisako baldų, nors jie dar kokybiški, funkcionalūs, geros būklės, „tarytum iš ekspozicijos“ juos galima naudoti ir džiaugtis“, – atvirauja G. Strolys.
Duoti, o ne imti
G. Strolys verslo pasaulyje nėra naujokas. Sėkmingai veikia prieš 25 metus jo įkurta įmonė UAB „Šilko tekstilė“.
Ji užsiima mažmenine ir didmenine prekyba vidutinės klasės, o ir kolekciniais audiniais Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Rygoje. Jo audinius perka geriausi Lietuvos dizaineriai ir siuvėjai, kaip antai Juozas Statkevičius, Egidijus Rainys, Audronė Bunikienė, Diana Vapsvė ir kiti, kurių dėl konfidencialumo sutarčių negalime minėti. Parduotuvėse apsilanko ir savu unikaliam įvaizdžiui audinius perkasi nuo prezidentų, verslo žmonių, šou pasaulio iki studentų.
„Mano prigimtis yra tokia, kad aš negaliu ilgai dirbti samdomo darbo. Mano misija labiau sukurti darbo vietas, duoti darbą, o ne imti“, – apie savo pašaukimą atviravo pašnekovas.
Atskirti lietuvį nuo lietuvio
Bene įdomiausias verslininkui yra darbas su žmonėmis.
„Aš mokau atpažinti žmonių prigimtinį mentalitetą, kitaip sakant moku atskirti lietuvį nuo lietuvio. Į mane kreipiasi įmonės, kurios, priimdamos naują personalą nori nesugadinti savo kolektyvo naujai priimamais žmonėmis. Versle neretai pasitaiko, kas yra pavagiamos idėjos, griaunama nusistovėjusi tvarka, įnešamas chaosas. Nė vienas naujas pretendentas į darbo vieta nerašo CV savo elgsenos streso metu. Tam užtenka vos vieno destruktyvaus žmogaus. Todėl savo sukauptomis žiniomis noriai dalinausi ir su kitais.
Kai sutikau Jolitą, iškart supratau, kad norėčiau su ja dirbti. Pastebėjau, jog ji turi tas savybes, kurių man trūksta. Vienas galime sugalvoti veiklas, o kitas įgyvendinti. Tai atsitiko ir su viena iš Gyvo biuro veiklų – sėdmaišių gamyba ir nuoma. Šiuos minkštus baldus mes siuvame iš gerų medžiagų, jie patvarūs, lengvai pagaminami, ir be galo naudingi klientams. Įsigyti tokį sėdmaišį būtų prabanga, o išsinuomoti – gerokai paprasčiau“, – apie vieną iš Gyvo biuro veiklų – prabangių sėdmaišių nuomą renginiams – pasakojo Kauno verslininkas.
Anot jo, jei žmonių savybės papildo vienas kitą – nereikia nieko reikalauti, galima besąlygiškai pasikliauti partneryste, o geriausia jų su Jolita pradėtame versle yra tvarus požiūris į aplinką, ir draugiška kaina.
Gyvas biuras
„Dirbame kartu su Gintautu dar neseniai. Jis be galo iškalbingas, geba įkvėpti. Mes pradėjome prekiauti naudotais biuro baldais, kurie į Lietuvą atkeliauja iš Europos bankų, biurų, verslų. Inovatyvios, turtingos įmonės dažnai vaikosi prestižo ir atsisako mažai naudotų baldų, biuro kėdžių, stelažų, vitrinų. Mums atrodo, kad viskas yra stilinga, neretai skandinaviško stiliaus, geros kokybės. Juolab šis verslas orientuojasi į aplinkosaugos gaires, apsaugo nuo perteklinio vartojimo. O sėdmaišių nuoma – užgimė iš reikalo. Karantino apribojimai leido renginius atvirose erdvėse, tad norėjome pagelbėti verslams rasti sprendimą šventėms, susibūrimams rengti. Sukūrėme šią paslaugą, nes buvo poreikis.
Sėdmaišiai siuvami iš įmonės „Šilko tekstilės“ audinių, kurie naudojami ir vardinių rankinių siuvimui. Įsigyti tokį sėdmaišį yra gana brangu, už šią kainą išeina neblogas krėslas. Tačiau nuoma – lengviau įkandama.
Jolitos 2008 m, įkurta turizmo agentūra išgyveno ne vieną krizę, tačiau šiuo metu kelionių organizavimo verslas dar kol kas sąstingyje. Buvo svarstoma apie uždarymą, tačiau su šia veikla veiklią moterį sieja sentimentai. Dabar – ji naujo projekto „Gyvas Biuras“ vadovė, tačiau su nekantrumu laukia turizmo sektoriaus atgimimo.