Vienam didžiausių kelionių organizatorių Baltijos šalyse „Novaturui“ didžiąją dalį kelionių pardavimų atlieka partneriai – apie 400 kelionių agentūrų, kurioms mokamas 7–12 proc. komisinis mokestis.

„Novaturo“ užsakymu investicinių tyrimų bendrovė „Enlight Research“ atliko tyrimą ir nustatė, kad toks verslo modelis mažina pelningumą, todėl patarė įmonei sutelkti dėmesį į kelionių paketų pardavimą tik savame elektroninės prekybos kanale.

Pasak kelionių organizatoriaus atstovės, paslaugų skaitmenizavimas ir elektroninės ko­mercijos sistemos tobulinimas tapo būtinybe.

„Siekiame ne tik to, kad ke­liautojams būtų paprasčiau įsigyti keliones internetu, bet ir to­buliname sistemas, kad ir kelionių pardavimo agentams būtų paprasčiau, greičiau ir patogiau atlikti rezervacijas“, – dienraščiui sakė „Novaturo“ atstovė Do­vilė Zapkutė.

Jos teigimu, šių metų pirmojo ketvirčio rezultatai rodo, kad 70 proc. „Novaturo“ įmonių grupės pardavimų vyksta per kelionių agentūras. Praėjusiais metais šis procentas siekė 67 proc., o ikipandeminiais 2019­-aisiais – 72 proc.

Galimą kelionių agentūrų eliminavimą iš kelionių pardavimų sistemos kritiškai vertina turizmo ekspertai.

„Kelionių organiza­toriai kuria kelionių paketus, kelionių agentūros juos parduoda. Ir jei iš šios sistemos būtų pašalintas vienas pardavimo kana­las – agentūros, sistema griūtų. Kelionių agentūroms nebereikėtų tiek darbuotojų, kiek jų yra šiuo metu, – vėl, kaip per pande­miją, prasidėtų jų atleidimai. Sumažėtų ir agentūrų gaunamas uždarbis – komisiniai, nes dalis keliautojų kelionių paketus pirk­tų tiesiai iš organizatoriaus, o tai sužlugdytų kai kurias agen­tūras“, – „Lietuvos rytui“ teigė Lietuvos turizmo asocia­cijos vykdomoji direktorė Mil­da Plepytė-Rainienė.

Pasak jos, prastai būtų ir klien­tams, nes pasitraukus dideliam organizatoriui konkurencija tarp likusių sumažėtų, todėl kelionių paketai pabrangtų.

Nacionalinės turizmo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė prisimena nesėkmingą JAV skry­džių bendrovių ir kruizų organi­zatorių bandymą apeiti kelio­nių agentūras.

„Užuot sutau­piusios, jos prarado daug klien­tų, nes deramai neprižiūrimas pardavimo kanalas nustoja veikti. Maždaug prieš šešerius metus Lenkijoje vienas kelionių orga­nizatorių taip pat nusprendė atsisakyti kelionių agentūrų pa­galbos. Pabandė ir įsmuko į gi­lią krizę, o po poros metų grįžo pas kelionių agentūras su dar di­desniais komisiniais“, – sakė Ž. Gavelienė.

Ji suabejojo, kad analitikų pa­siūlytas sprendimas ir „Novatu­rui“ duos ilgalaikės naudos, juo­lab kad šis kelionių organizato­rius nesąs vienintelis rinkoje.

„Būtų solidžiau, jei konsultantai būtų patarę paskatinti verslo part­nerius, nes būtent kelionių agen­tai nusprendžia, kokio organiza­toriaus kelionę parduoti. Taigi kiti kelionių organizatoriai, ti­kėtina, netruks pasinaudoti si­tuacija. Manau, kad pirmiausia šiam kelionių organizatoriui būtų pra­vartu sutvarkyti savo platinimo virtuvę – atsakyti už parduoda­mų produktų kokybę ir skirti de­ramą dėmesį bendradarbiavi­mui“, – teigia Ž. Gavelienė.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją