Apie tai laidoje „Verslo požiūris“.
„Viados“ vadovas sako, kad nebijo konkurencijos su viešojo automobilių krovimo vietomis, kai elektromobilį bus galima įkrauta net daugiabučio kieme.
„Žmogui reikės luktelėti ir prie stovėti prie stulpo nebus jauku stovėti pusvalandį. Kraunant mašinas infrastruktūros poreikis tik didėja. Tam ir yra degalinės“, – tikis Linas Vytautas Karlavičius, „Viada“ generalinis direktorius ir sako, kad iš 130 jų valdomų degalinių įkrovimo taškai sumontuoti 90 . Tokios vietos atsiperkamumas menkas – tiesiog mažai elektromobilių.
Skaičiuojama, kad iš maždaug 1,7 mln. Lietuvoje registruotų automobilių, elektromobilių tik 14 tūkst. Tikimasi, kad 2030 m. jų turėtų būti 200 tūkst. J pasieksime šį skaičių, tai įkrovimo vietų pelningumas atsiras. Bendra degalinių investicinė grąža taip pat gana ilga. Ją pastatyti su plovykla kainuoja apie 1,5 mln. eurų ir jei atsipirks per 10 metų, tai geras rezultatas. Skaičiuojama, kad naują degalinę statyti apsimoka kai miestelyje gyvena ne mažiau, kaip 600 – 800 žmonių, tačiau tai bus maži objektai, kur kas pigesni nei miestuose.
Verslininkas sako, kad visgi elektromobiliai turi ateitį. Jie paprastesni nei transporto priemonės su vidaus degimo varikliu, tačiau klausimas kaip paskatinti perėjimą. Tai didžiausias iššūkis. Pirmas infrastruktūra. Kitas niuansas – parama. Šalys, kurios tą padarė greitai parodo teisingus žingsnius. Pavyzdžiui, klaida naikinti paramas parkuojantis ar perkant šias transporto priemones. Tą parodė Vokietija, kuri turėjo kelių metų paramos programą ir ją panaikinus pirkėjai tiesiog nustojo pirkti mašinas.
Kalbant apie Lietuvą, „Viados“ vadovo skaičiavimu, tai vidutinėj miesto krovimo vietoje kW kainuoja apie 49 centus. 100 km vidutinis elektromobilis sunaudoja apie 25 kW. Tai maždaug 12 eurų. Jei skaičiuotume vidutinį dyzelinį automobilį, kuris šimtui kilometrų naudoja apie 6 litrus dyzelinių degalų, šiandien dienos kainomis nuvažiuoti 100 km kainuos 9 eurus.
„Faktas, kad šiai dienai važinėti elektromobiliu jau yra ekonominis iššūkis. Žinoma, galima krauti namie kai elektra pigiausia, tačiau ne visi turi šią galimybę“, – dėlioja L. Karlavičius ir įvardina dar vieną niuansą, kuris gali nemaloniai nustebinti šių transporto priemonių savininkus. Elektromobiliai po 3-5 metų kur kas sparčiau nuvertės nei toks pat dyzelinis ar benzininis automobilis.
L. Karlavičius skaičiuoja, kad „Škoda Octavia“ lygio automobilis vidaus degimo varikliu po penkerių metų išlaikytų 40 proc. vertės. Analogiškos klasės elektromobilis tik 25-30 proc. vertės. Kalbant paprasčiau – tokios mašinos savininkas prarastų kur kas daugiau pinigų nei „dyzeliuko“ savininkas. Dar vienas niuansas – pirkdamas degalus žmogus ar įmonė sumoka mokesčius valstybei, pirkdamas elektrą kelių mokesčių nemoka, nors jais naudojasi. Tikėtina, ateityje kelių mokesčiai šioms transporto priemonėms atsiras.
„Matome šiuos rezultatus pardavimų kiekyje. Lietuvoje turime gerą skatinimo paketą. Jei jį perka įmonė, gauna pilną PVM lengvatą ir 5 tūkst. eurų paramą. Žinoma, ši parama turi ir neigiamą pusę – jis bus parduodamas kur kas lengviau ir pigiau nei be paramos pirktam automobiliui“,– dėsto L. Karlavičius.