Pradėdamas darbą įmonėje specialistas su darbdaviu pasirašo formalią darbo sutartį, bet ir nebylų tarpusavio kontraktą, kuris reiškia, kad bendrovė sudarys sąlygas darbuotojui tobulėti, realizuoti idėjas, įgyti naujų įgūdžių, o specialistas pasižada būti lojalus ir savo gebėjimais prisidėti prie verslo klestėjimo.
Saulius Suveizdis, UAB „Eastcon AG LT“ vadovas, sako, kad lojalūs darbuotojai dažniausiai yra tie, kurie tiesiog labiau mėgsta tai, ką daro.
„Žmogus yra unikalus tuo, kad įsigilinęs į veiklą, ten atranda konkrečiai jam įdomių dalykų“, – kalba bendrovės vadovas.
Kitomis akimis
Net ir įdomiausiame darbe neišvengsime rutinos: reguliarūs susirinkimai, bendravimas su klientais, ataskaitų rengimas, naujų projektų pristatymai, – visa tai yra šiuolaikinio darbuotojo kasdienybė. Sunku būtų rasti prieštaraujančių, kad nuolat pasikartojantys veiksmai, kuriuos galime atlikti per daug negalvodami, nesukelia nuobodulio, o kartais – tiesiog neįkvepia.
S. Suveizdis pateikia pavyzdį, kaip automobilių stovėjimo aikštelės sargas atrado įdomumą, atrodytų, itin monotoniškame darbe. Darbuotojas sugalvojo fiksuoti, kokių markių automobiliai atvyksta, kokio amžiaus žmonės automobilius vairuoja ir pan. Sargas kasdien visus surinktus statistinius duomenis surašydavo į asmeninius užrašus, vėliau juos analizuodavo.
„Svarbu, koks yra pačio žmogaus požiūris į atliekamą darbą, gebėjimas atrasti patrauklių detalių kasdienybėje bei mokėjimas elgtis taip, kad darbas būtų pačiam įdomus“, – akcentuoja vadovas.
Stiebtis aukštyn
Kunkuliuojančioje darbo rinkoje, kai darbovietę keisti yra įprastas dalykas, labiau suklūstame išgirdę, jog specialistas vienoje bendrovėje dirba kelis dešimtmečius. „Kiek metų čia dirbi? Penkiolika? Dvidešimt penkis? Dar ilgiau? Ir tau neatsibodo?“, – tokią klausimų tiradą, tikėtina, dažniausiai išgirsta lojalūs įmonių darbuotojai.
Įmonės vadovas atkreipia dėmesį, kad tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad ilgus metus vienoje įmonėje dirbančio žmogaus darbas nesikeičia. Palyginkime, kaip atrodė kasininko darbo diena prieš trisdešimt metų ir kaip kasininkai šiandien dirba prekybos centruose. Pokytis milžiniškas – nuo medinių skaitliukų iki skenuojamų prekių kodų.
„Jeigu domiesi savo srities naujovėmis, stengiesi ieškoti būdų, kaip kasdienį darbą atlikti geriau bei įdomiau, siūlai savo idėjas vadovybei, kaip tobulinti įmonės veiklą, mano manymu, būtent kūrybiškumas neleidžia atsirasti nuoboduliui ir apatijai. Aišku, jei žmogus pasiduoda rutinai, praranda kūrybiškumą, galbūt darbų kaita gali pagelbėti trumpuoju laikotarpiu. Tik reikia atsiminti, kad be kūrybiško požiūrio kiekviename darbe anksčiau ar vėliau aplankys nuobodulys“, – pasakoja vadovas, šioje įmonėje dirbantis beveik 30 metų.
Jis sukonkretina, kad vargu, ar rastume įmonę, kurioje metų metus niekas nesikeičia. Bendrovės, kurios nori dirbti pelningai konkurencingoje rinkoje, tiesiog privalo nuolat keistis, o kartu tobulėti privalo ir komanda. Lojalūs darbuotojai, kurie nuosekliai siekia geriausio rezultato, yra pastebimi ir skatinami.
Taigi nereikia skubėti daryti išvados, kad jei žmogus bendrovėje dirba ilgus metus, vadinasi, jo funkcijos nesikeičia. Priešingai, būtent darbo pobūdžio kaita, naujos pareigos, keliami aukštesni rezultatų tikslai, gali būti tos motyvacijos priemonės, kurios ir skatina specialistą išlikti lojaliu įmonei.
Profesionalus bendradarbiavimas
Lojalūs darbuotojai – įmonės stabilumo ir kokybiškos veiklos garantas. Pirmiausia ilgamečiai specialistai turi organizacijos atmintį ir gali į įmonės veiklą pažvelgti iš laiko perspektyvos, objektyviai įvertinti kilusius iššūkius, ramiai žvelgti į kilusias krizes ir, remdamiesi profesiniais argumentais, ieškoti išeičių bei sprendimų.
Tad lojalūs darbuotojai gali būti taip reikalingu ramsčiu vadovui, nes jie supranta įmonės misiją, veiklos filosofiją, turi daug praktinės patirties ir suvokia, kad bendrovės veikloje gali būti ir pakilimų, ir nuosmukių, tačiau ilguoju laikotarpiu visiems susitelkus galima sėkmingai išvairuoti įmonės laivą.