Jaroslav Sadovski, IT įmonės „Devbridge“, priklausančios „Cognizant“ kompanijai pranešime žiniasklaidai dalijasi patarimais, kokias patirtis verslas įgyja vykstant įmonių susijungimui.
Atsivėrusios galimybės
„Tiek „Cognizant“, tiek „Devbridge“ koncentruojasi į produkto kūrimą, kad padėtų klientams pasiekti norimus rezultatus“, – akcentuoja J. Sadovski.
„Cognizant“ pagrindines pajamas gauna iš finansinių paslaugų segmento, sveikatos apsaugos ir kt. Pagrindinė rinka pagal surenkamas pajamas yra Šiaurės Amerika.
Vadovo teigimu, toks sandoris atvėrė žymiai platesnį klientų ir galimybių spektrą – dabar įmonei pasiekiami tokie pasauliniai žaidėjai, apie kuriuos anksčiau tebuvo galima pasvajoti.
Dėl to įvykus tokiam procesui, nors ir iškyla įvairiausių kitų aspektų, vertėtų susikalibruoti ir nepamesti krypties siekiant verslo rezultatų.
„Įmonės rodikliai yra svarbūs – kiekvienas padalinys įmonėje turi aiškiai apibrėžtus tikslus (KPI), tačiau vertėtų nepamiršti, kad kiekvieno darbuotojo individualūs tikslai pirmiausia turėtų būti pritaikomi kūrybiškai ir turi padėti verslui pasiekti bendruosius organizacijos strateginius tikslus. Kas mėnesį vyksta visuotinis biurų darbuotojų susirinkimas kiekvieno padalinio aktualijoms ir rezultatams aptarti, tam, jog suvokti tikslų prasmę ir jausti verslo pulsą. Tai išlaikėme ir šioje neapibrėžtoje situacijoje, kas padeda išlaikyti motyvaciją ir nuoseklumą“, – pabrėžia J. Sadovski.
Stiprybė – komandoje
„Svarbiausias kiekvienos įmonės sėkmės elementas yra komanda. Mūsų atveju, tai – aukščiausios klasės profesionalų komanda. Prisijungimas prie „Cognizant“ suteikia perspektyvų esamiems ir būsimiems darbuotojams, padeda jiems įgyti naujų kompetencijų“, – teigia jis.
Anot vadovo, jo atstovaujamos organizacijos verslo modelis yra ganėtinai paprastas – kuo stipresni žmonės suburiami, tuo talentingesnių į savo komandą galima pritraukti vėliau.
„Rinka, kurioje veikiame, yra maža – profesionalai vieni kitus pažįsta, todėl nesunkiai įvertina, kokią komandą esame subūrę. Žmonės nori dirbti su talentingais kolegomis ir įgyvendinti sudėtingus projektus“, – verslo receptą atskleidžia vadovas.
Todėl vienas pagrindinių įmonės uždavinių – suburti komandą, kuri gyventų tomis pačiomis vertybėmis, kaip ir visa organizacija bei norėtų drauge padėti verslui pasiekti strateginius tikslus.
„Matydami būsimus stiprius bendradarbius, žmonės supranta, kad netrūks palaikymo, o kartu galės priimti didesnius ir geresnius sprendimus. Be to, kaip matome dabar – tokios komandos stabiliai ir užtikrintai veikia bei siekia tikslų ir neapibrėžtume“, – receptą atskleidžia pašnekovas.
Atvira komunikacija su darbuotojais
Kitas aspektas, į kurį svarbu atkreipti dėmesį, pasak vadovo, tai vykstant pokyčiams organizacijoje – išsaugoti savo žmones ir santykį tarp jų. Esant naujoms aplinkybėms, itin išryškėja atviros komunikacijos svarba.
Įmonėje su darbuotojais dalijamasi visa informacija – finansiniais rezultatais, pajamomis, pelnu, naujais ir prarastais klientais, pristatomi įmonės naujokai, paminimi žmonės, palikę organizaciją. Darbuotojai žino savo ir kitų pareigų lygį, ir atlyginimo rėžius.
„Kai 2021 m. prisijungėme prie „Cognizant“, laikėmės tokios pat strategijos – apie tai nuo pradžių kalbėjome atvirai. Paprastai bendrovėse tokio dydžio sandoriai iškomunikuojami likus 5 minutėms iki viešos komunikacijos, mes dar prieš finalizuojant sandorį suteikėme galimybę visiems aukščiausios ir vidutinės grandies vadovams susitikti su naujos organizacijos vadovais ir užduoti jiems klausimus. Taip vadovai iškart galėjo prisidėti valdant pokyčius, kai žinia pasidalinome su visa komanda. Pačią naujieną pasitikome su švente darbuotojams ir sėkmės premijomis. Visgi po kiekvieno vakarėlio ateina realybės iššūkiai ir po jo jau pradėjome ruoštis pokyčiams bei apsiprasti su neapibrėžtumu“, – atvirauja IT įmonės vadovas.
Pasak jo, toliau šiame kelyje padėjo darbuotojo ir vadovo ryšio stiprinimas – tai, kas įmonėje jau egzistavo.
„Vadovus skatiname dar daugiau dėmesio skirti darbuotojams – dažniau organizuoti individualius susitikimus (angl. 1-on-1). Taip pat susitikimus, kuriuose susitinka aukštesnis įmonės vadovas ir komandos narys (angl. skip a level) – tai padeda parodyti didesnį paveikslą kaip veikia organizacija, kokią naudą šis pokytis kuria verslui. Kartu taip yra ir stiprinamas jausmas, kad kiekvienas darbuotojas labai svarbus“, – priemones įvardija J. Sadovski.
Apgalvota kiekviena detalė
Dar vienas dalykas, į kurį svarbu atkreipti dėmesį – tai naujo verslo prekės ženklo įvedimas pačioje organizacijoje pasitelkiant įvairias priemones, dovanas.
Įmonės biuruose iš karto pamažu pradėtas įvesti „Cognizant“ prekės ženklas – logotipai prie įėjimo, biure, susirinkimų kambariuose ir kt. Taip pat įmonė darbuotojams dovanojo kuprines, puodelius ir pan.
Tokie sprendimai skatina įmonės priėmimą ir susitapatinimą su nauja organizacija.
Prie to prisideda ir kitos detalės. Pavyzdžiui, „Cognizant“ yra pagrindinė „Aston Martin“ komandos rėmėja. Dėl to „Formulės-1“ varžybose galima matyti bendrovės komandą atstovaujančią su žaliu bolidu su „Aston Martin Cognizant Formula One Team“ užrašu. Su tokiais užrašais darbuotojai yra gavę tamsiai žalios spalvos džemperius.
„Greitas ir sklandus naujo logotipo įvedimas, dovanos darbuotojams – tai yra svarbūs žingsniai stiprinant tradicijas ir pratinantis prie naujos realybės. Tokie sprendimai taip pat yra ir svarbi komandinio jausmo kūrimo dalis“, – neabejoja vadovas.
Mokytis gyventi neapibrėžtume
J. Sadovski CEO kėdę užėmė per patį įmonių susijungimo proceso įkarštį – šį pavasarį, dėl to pirmiausiai jis akcentuoja, kad bet kokioje situacijoje, dėl kurios tenka išeiti iš komforto, verta prisiminti pokyčio ciklą.
O bet kurio pokyčio eiga yra panaši – pirmiausiai apima neigiamos emocijos, joms aprimus, vyksta priėmimas ir naujos realybės kūrimas. Be to, dažniausiai pokyčiai priimami asmeniškai ir jautriai.
„Dėl to, ką gali padaryti organizacija – kurti saugumo jausmą, kuris stiprinimas per darbuotojo ir vadovo ryšį. Kitas būdas, kuris gali padėti – atsiriboti nuo savo esamos situacijos ir pažiūrėti plačiau, nes jeigu pasiduosite baimėms ar emocijoms, tiesiog įvyks stagnacija ir nebebus resurso judėti tolyn“, – teigia J. Sadovski.
Jo nuomone, tokioje situacijoje, įmonei reikia sau atvirai atsakyti į klausimus: ko šis pokytis iš mūsų neatėmė ir kas yra didžiausia stiprybė?
„Išanalizavus turimus mūsų darbuotojų nuomonės duomenis labiausiai išsiskyrė mūsų vertybės, atvirumas ir ryšys su darbuotoju. Dėl to dar kartą atsigręžėme į svarbiausius dalykus – atvirai kalbame apie tai, ką žinome ir, ko ne – nebandome visko piešti tik gražiausiomis spalvomis, o sakome taip, kaip yra. Neslepiame, kad ne viskas juda taip, kaip mes norime. Stengiamės kur įmanoma išlaikyti stabilumo poreikį. O jeigu atsakymų į tuo metu rūpimus klausimus neturime – taip ir pasakome. Svarbiausia – išlaikyti esamas vertybes ir judėti toliau link dar didesnių tikslų“, – apibendrina vadovas.