Kaip nurodoma 2021 m. indekse, 56 proc. Lietuvos gyventojų apie tvarumą kalbasi su savo šeimos nariais ir draugais (2020 m. – 67 proc.). Taip pat pastebima, kad auga dalis vartotojų, kurie priimdami sprendimą pirkti ar naudotis paslauga atsižvelgia į tvarumą. Apklausoje 2020 m. tokių pirkėjų dalis buvo 67 proc., 2021 m. – jau 71 proc.
Tvaraus prekės ženklo indeksas parodo, kaip prekės ženklus tvarumo klausimu supranta vartotojai. Sudarant Lietuvos įmonių indeksą buvo vertinami 50 žinomų prekės ženklų aštuoniuose sektoriuose. Prekių ženklai pasirinkti pagal nepriklausomus parametrus tokius kaip rinkos dalis, pajamos, bendras prekės ženklo žinomumas.
Į pirmą penketuką indekse pateko „Lidl“, „Camelia vaistinė“, „Biržų duona“, „Eurovaistinė“ ir „Iki“.
Pagal sektorius, tarp prekybos tinklų pirmoji vieta atiteko „Lidl“, vaistinių – „Camelia vaistinė“, bankų – „Swedbank“, mobiliojo ryšio paslaugų ir telekomunikacijos - „Telia“, elektros ir šildymo įmonių – „Ignitis“, degalinių tinklų – „Neste“, transporto – „Lietuvos geležinkeliai“.
Susipažinkite su visu indeksu:
1. LIDL
2. Camelia vaistinė
3. Biržų duona
4. Eurovaistinė
5. IKI
6. Džiugas
7. Swedbank
8. Gintarinė vaistinė
9. Maxima
10. Vilkyškių pieninė
11. Rokiškio sūris
12. Rimi
13. Norfa
14. Telia
15. Ignitis
16. Auga
17. Pieno žvaigždės
18. Barbora.lt
19. Tele2
20. Vilniaus Duona
21. Gardėsis
22. Neste
23. LTG Link
24. SEB
25. Santa Maria
26. Malsena
27. Paulig
28. BENU vaistinė
29. BITĖ
30. Circle K
31. Bolt
32. Susisiekimo paslaugos
33. Kėdainių konservai
34. Biovela
35. Šiaulių bankas
36. Utenos mėsa
37. VIADA
38. Pildyk
39. Luminor
40. Krekenavos mėsa
41. Enefit
42. Elektrum
43. ARVI kalakutai
44. airBaltic
45. Lux Express
46. Labas
47. Ežys
48. Citadele bankas
49. Fortum
50. Orkla
Tvarių prekės ženklų indeksą sudaro Švedijos tyrimų bendrovė „SB Insight“. Tvaraus prekės ženklo indeksas - didžiausias Europoje nepriklausomas tyrimas apie tvarumą versle. Nuo 2011 m. sudaromas indeksas matuoja vartotojų supratimą tvarumo klausimu skirtinguose sektoriuose ir šalyse.
Svarbu paminėti, kad indeksas sudaromas pagal tai, kaip prekės ženklą vertina vartotojai, o ne pagal tai, kiek iš tiesų produktas ar paslauga yra tvarūs.