„Pandemija iš tikrųjų prisidėjo prie naujų nuotolinio stebėjimo būdų sukūrimo ir prietaisų vystymo, – patikino dr. Johnas Batsisas iš Šiaurės Karolinos universiteto medicinos mokyklos. – Kai yra vartotojų poreikis, bus startuolių ir verslų, mėginančių šiuos poreikius atliepti.“
Kaip rašo CNN, viena iš tokių televizitų perspektyvas analizuojančių įmonių – bendrovė „Tyto Care“, siekianti atkartoti gyvus vizitus panaudojant namuose turimas medicinines priemones.
Šios bendrovės vykdomasis vadovas ir vienas iš įkūrėjų Dedi Giladas šią koncepciją sukūrė prieš aštuonerius metus, kai jo dukrą vargino vis pasikartojančios ausų ir gerklės infekcijos.
„Supratau, kad man tenka daugybė nebūtinų kelionių pas gydytoją, kad tinkamai ja pasirūpinčiau, – teigė jis. – Tada pradėjau galvoti, kaip gi visą tą bendravimą užtikrinti namuose?“
„Tyto Care“ rinkiniai leidžia gydytojams nuotoliniu būdu tikrinti paciento ausis, širdį, plaučius ir gerklę, pasireiškiančius simptomus, vertinti bazinius organizmo rodiklius. Šie prietaisai, kuriuos patvirtino JAV maisto ir vaistų administracija, turi mažas įmontuotas vaizdo kameras, kurios padeda gydytojams virtualiai apžiūrėti paciento ausis ir gerklę, identifikuoti širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo sistemų sutrikimus.
Nors šie rinkiniai iš pradžių buvo sukurti pediatriniam naudojimui, pandemijos laikotarpiu sulaukta didelio susidomėjimo ir iš suaugusiųjų. D. Gilado teigimu, „Tyto Care“ namų diagnostikos rinkinių poreikis iš vartotojų pusės išaugo 500 proc., tarp gydytojų – 400 proc.: per pastaruosius mėnesius tokius rinkinius jau yra naudoję 350 tūkst. pacientų.
„Sanford Health“ – didžiausia JAV kaimo vietovėse paslaugas teikianti sveikatos priežiūros sistema – laikosi panašaus veiklos principo. Tiesa, užuot modifikavusi prietaisus ir pritaikiusi juos nuotoliniam panaudojimui, ji orientuojasi į gydytojus, apmokančius pacientus, kaip naudotis tais pačiais prietaisais, kurie yra naudojami įprastinių vizitų pas gydytojus metu, tik šiuo atveju jie naudojami duomenimis surinkti namuose.
Mažos rizikos nėštumams „Sanford Health“ pristatė namų stebėjimo rinkinį, į kurį įeina vaisiaus ultragarso ir kraujospūdžio matavimo prietaisai. Taigi moterims, naudojančioms šiuos prietaisus namuose, pakanka virtualios priežiūros ir pavyksta išvengti trečdalio kontaktinių vizitų pandemijos laikais.
„Vienas iš telesveikatos privalumų yra tas, kad ji iš tiesų padeda pacientui gauti prieigą prie tokių paslaugų, ypač kaimo vietovėse, kur žmogui nuvykti į sveikatos priežiūros centrą užtrunka valandą ar dvi, – teigė J. Batsisas. – Jie sutaupo visą tą laiką, visą tą energiją ir visus tuos pinigus.“
Kiti telemedicinos startuoliai, tarp kurių ir Los Andžele veiklą vykdantis „Kiira“, didžiausią dėmesį telkia į nepakankamai paslaugų gaunančias bendruomenes. Šios bendrovės sukurta virtualios priežiūros programėlė, per kurią moterys gali susijungti su pirminės priežiūros specialistais, akušeriais ginekologais, psichikos sveikatos specialistais 24 val. per parą 7 dienas per savaitę telefonu, vaizdu ar susirašinėjant, skirta spragai sveikatos priežiūros sektoriuje užpildyti, ypatingą dėmesį skiriant besimokančioms ir studijuojančioms moterims ir kitų rasių atstovėms.
„Juodaodės ir mulatės istoriškai susidūrė su daugybe sveikatos priežiūros barjerų, pavyzdžiui, priežiūros paslaugų kainų ir prieigos prie jų, – teigė „Kiira Health“ įkūrėja ir vykdomoji vadovė Crystal Adesanya. – Dažnai studentai nesijaučia patogiai ir nenori eiti pas sveikatos priežiūros paslaugų tiekėją, nes nemato žmogaus, kuris būtų panašus į juos. Taigi turėti galimybę pamatyti žmogų, su kuriuo gali užmegzti ryšį, pakalbėti su paslaugos teikėju būnant savo komforto zonoje, namuose, – tai vienas iš tų dalykų, kurių ilgą laiką trūko.“
Gydytojai, su kuriais galima susisiekti šioje programėlėje, atlieka virtualias apžiūras, skiria vaistus ar laboratorinius tyrimus. Aukštosios mokyklos dengia mėnesinę „Kiira“ kainą, taigi studentams ši priežiūra yra nemokama. Šiuo metu bendradarbiaujama su keturiomis aukštojo mokslo įstaigomis ir apie 3 tūkst. studentų, dar šiais metais planuojama pasiekti 20 tūkst. studentų ribą.
Startuolis „Spora Health“ – dar viena telemedicinos paslaugų platforma prieinamomis kainomis, tačiau šios bendrovės pagrindinė veikla – teikti pirminės sveikatos priežiūros paslaugas afroamerikiečiams. Naujoji paslaugų platforma, kurios mėnesinis mokestis yra 10 JAV dolerių (8,5 Eur), o 90 proc. konsultuojančių gydytojų nėra baltaodžiai, ten dirbantiems specialistams suteikia kultūrinių kompetencijų mokymus ir kitas priemones, būtinas tam, kad gydytojai geriau suprastų ir galėtų suteikti pagalbą toms bendruomenėms, su kuriomis dirba.
Vakcinavimo procesui tęsiantis visoje JAV teritorijoje ir ekonomikoms vėl atsiveriant, žmonės bus labiau linkę kasdienes veiklas, įskaitant ir apsilankymus pas gydytoją, planuoti kontaktiniu būdu. Vis dėlto tai nereiškia, kad telemedicinos ir nuotolinio stebėjimo poreikis išnyks.
„Šios technologijos bus neatsiejamos ir svarbios pacientų sveikatos priežiūrai tiek dabar, tiek ir ateityje, – įsitikinęs J. Batsisas. – Manau, bus tik geriau ir technologijos bus tik geresnės.“