Jos sumanymas – „Nykaa“ – išaugo į Indijos populiariausią grožio produktų elektroninės prekybos svetainę, kurią reklamavo Bolivudo žvaigždės ir kuri sulaukė karšto susidomėjimo tarp dvidešimtmečių. Startuolis, oficialiai žinomas kaip „FSN E-Commerce Ventures Ltd.“, rugpjūčio 2 d. vakare pateikė preliminarius dokumentus, reikalingus pirminiam viešam akcijų siūlymui. „Bloomberg News“ pranešė, kad verslas gali būti įvertintas daugiau nei 4 mlrd. dolerių.

Esminė idėja, kurią F. Nayar pasigavo dirbdama su antrepreneriais, buvo motyvuojančios verslo misijos svarba. Su „Nykaa“ ji matė galimybę padėti Indijos moterims rūpintis savimi, tolstant nuo tradicinio nuolankumo vyrams.

„Mane įkvėpė steigėjai, karštai tikintys savo misija, – neseniai sakė F. Nayar, kalbėdama „Zoom“ interviu iš savo namų Alibage. – Mūsų žinia moterims buvo ta, kad dėmesio centre turėtų atsidurti jos pačios. Jūs esate savo istorijos herojės, tad būdamos ant scenos neturėtumėte jausti jokios kaltės.“

Nykaa

Žinia sulaukė atgarsio. 2012 m. Mumbajuje įkurtas startuolis šiandien siūlo daugiau nei 2500 prekių ženklų, aprėpiančių viską – pradedant blakstienų tušais ir makiažo valikliais, baigiant minkštais indiškais akių kontūro pieštukais ir kūno tatuiruotėmis, vadinamomis mehendi. Iš savo svetainių, programėlių ir daugiau nei 70 fizinių parduotuvių kompanija kovo mėnesį pasibaigusiais finansiniais metais uždirbo 24,5 mlrd. rupijų (330 mln. dolerių). Pajamos per minėtą laikotarpį pakilo daugiau nei 35 proc., nepaisant parduotuvių uždarymo dėl pandemijos ir pristatymo iššūkių. F. Nayar startuolis yra pelningas.

Jei IPO vyks taip, kaip planuota, „Nykaa“ taps pirmuoju Indijoje moters vadovaujamu vienaragiu, kuris bus kotiruojamas akcijų biržoje. F. Nayar su savo vyru ir dvyniais valdo maždaug pusę kompanijos, o tai reiškia, kad jų akcijų vertė gali viršyti 2 mlrd. dolerių, jei startuolis pasieks arba viršys pradines prognozes.

„Tai buvo niša, tik ir laukianti, kol bus išnaudota, ir Falguni nepraleido progos, – teigia Arvindas Singhalis, konsultacinės įmonės „Technopak Advisors Pvt“ pirmininkas. – Jaunų Indijos gyventojų ambicijos auga, o moterys visuose socialiniuose sluoksniuose su kiekviena karta įgyja vis daugiau laisvės.“

F. Nayar kompaniją įkūrė prieš devynerius metus, supratusi, kad jei jau ketina pradėti verslą, geriau nelaukti, kol sukaks 50 metų. „Tai taškas, iš kurio nebegrįžtama“, – kaip pati sako.

Jos pasirinktas pavadinimas kilęs iš senovinio sanskrito žodžio, reiškiančio heroję.

F. Nayar matė, kad Vakaruose ištisi prabangių universalinių parduotuvių aukštai skirti kosmetikai ir kitiems grožio produktams. Tačiau milijonai Indijos moterų savo grožio poreikius ir toliau turėjo tenkinti nykiose rajono „apyrankių“ ar „įvairių prekių“ krautuvėlėse. Šiose kukliose šeimyninėse parduotuvėse, kuriose daugiausia dirba jų savininkai vyrai, kosmetika ir papuošalai parduodami kartu su rankdarbių rinkiniais ir kitomis buitinėmis smulkmenomis. Pasirinkimas ribotas, vitrinos varganos, jokios galimybės prieš perkant produktus išbandyti.

F. Nayar tikslas buvo sukurti sklandžią, integruotą apsipirkimo patirtį, leidžiančią vartotojams apsipirkti tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse, priklausomai nuo to, ko jie tuo metu ieško.

Nykaa

Tarkime, norint išbandyti lūpų dažus ar šešėlius, galima apsilankyti vienoje iš spalvingų specializuotų „Nykaa“ parduotuvių. O internete galima gauti naudingų patarimų, kuriuos dalija tokios garsenybės kaip Janhvi Kapoor ar Debasree Banerjee.

„Nykaa“, priešingai nei kiti elektroninės prekybos startuoliai, atsispyrė pagundai pirkėjus vilioti sumažintomis kainomis.

„Nenorėjome tapti nuolaidų parduotuve, – sakė F. Nayar. – Geriau parduosime tinkamos spalvos lūpdažį už pilną kainą, nei perpus pigiau, bet netinkamo atspalvio, kuriuo pirkėja bus nepatenkinta vos pasidažiusi.“

Nuo 60 kasdienių užsakymų pačioje pradžioje, pardavimai per kelis mėnesius išaugo iki daugiau nei 1000 užsakymų. „Nykaa“ suprato, kad produktus reikia pritaikyti indiškiems odos atspalvius, tipams ir vietiniams orams. Ji taip pat pasiūlė daugybę nagų lako atspalvių, šiuo metu – net 2700. Ji taip pat paskatino pirkėjus išmokti naudoti makiažo pagrindą ir dabar siūlo 1500 atspalvių. „Nykaa“ lūpų dažų asortimente galima rasti smagių indiškų pavadinimų, tokių kaip „Maharani“ (maharadžos žmona) ir „Mishti“ (meilutė).

„Jie tikrai turi viską, – sako ką tik koledžą baigusi 21-erių metų Sakshi Jain. – Galiu palyginti kainas, perskaityti išsamias apžvalgas ir tada pirkti. Visos mano draugės taip pat apsiperka „Nykaa“.“

Bangalūro koledžo studentė Sayeree Nandi pradėjo naršyti „Nykaa“ produktus pandemijos pradžioje ir dabar prisipažįsta tapusi priklausoma nuo šios programėlės.

„Tai patogiau nei apeiti kelias fizines parduotuves ar naršyti „Amazon“, – sako 21-erių metų mergina. Prieš pirkdama ji perskaito atsiliepimus, o jos silpnybė yra odos priežiūros priemonės.

Konkurencija auga. Tokie milžinai kaip „Amazon.com Inc.“ ir „Walmart Inc.“ valdomas „Flipkart Online Services Pvt.“ plečiasi 15 milijardų dolerių vertės grožio rinkoje kartu su specializuotais mažmenininkais, tokiais kaip „LVMH“ priklausanti „Sephora“. Vietinis konkurentas „Purplle“ neseniai gavo „Goldman Sachs Group Inc.“ finansavimą.

„Nykaa“ strategija – investuoti į technologijas, rinkodarą ir produktų linijų tęsinius. Jos internetinės paslaugos naudoja algoritmus, padedančius rekomenduoti produktus pagal tai, ką klientai pirko anksčiau, panašiai kaip „Netflix Inc.“ rekomenduoja filmus.

Savo dydį „Nykaa“ panaudojo siekdama išskirtinių partnerysčių su užsienio prekių ženklais. Tokie pasauliniai ženklai kaip „Estee Lauder Cos.“ ir „MAC Cosmetics Inc.“ pradėjo kurti produktus specialiai Indijai, nes vietinė rinka išaugo. Jie taip pat ėmė pritaikyti esamus produktus: pavyzdžiui, „Estee Lauder“ siūlo mažytes 7 ir 20 mililitrų bestselerių pakuotes, skirtas taupiam pirkėjui.

„Nykaa“ išsiplėtė iki trijų atskirų programėlių, įskaitant neseniai sukurtą ir skirtą specialiai vyrams.

„Socialiniuose ir darbiniuose susitikimuose vyresnio amžiaus, itin sėkmingi vyrai manęs kamantinėdavo apie odos ir plaukų priežiūrą, taigi nusprendžiau paleisti „Nykaa Man“, kad vyrai galėtų apsipirkinėti be baimės“, – pasakojo F. Nayar.

Anchit, jos sūnus, baigęs Kolumbijos universitetą, vadovauja grožio elektroninės komercijos verslui, o dukra Adwaita, turinti Harvardo verslo mokyklos diplomą, valdo mados vertikalę. Jos vyras, Sanjay Nayaras, yra Indijos „KKR & Co.“ pirmininkas.

Ravi Mehta, Londone įsikūręs „Steadview Capital“ generalinis direktorius ir vienas pirmųjų „Nykaa“ investuotojų, teigia manantis, kad F. Nayar įmonė, lyginant su kitomis Indijos interneto kompanijomis, turi ypač tvirtą verslo modelį.

„Iš daugiau nei 15 startuolių, kurie šiuo metu ruošiasi IPO, „Nykaa“ pagal pajamas yra viena iš sparčiausiai augančių kompanijų“, – sakė R. Mehta telefonu. „Steadview“ į Indiją orientuotas technologijų kompanijų fondas yra investavęs į kelis vietinius startuolius, įskaitant „Zomato Ltd.“, „Policybazaar“ ir „Lenskart Solutions Pvt“.

Indija grožio pasaulyje tebėra maža rinka, o santykinai žemas gyvenimo lygis reiškia, jog tie, kurie gali sau leisti „Nykaa“ produktus, yra tik maža dalelė iš šalies 1,3 milijardo gyventojų. Tačiau šis skaičius auga kartu su ekonomika – ir visuomenės pokyčiais, kurie suteikia vis daugiau galimybių moterims. „Technopak“ skaičiuoja, kad grožio rinka kasmet iki 2025 m. paaugs daugiau nei 8 proc.

Indija nuėjo ilgą kelią nuo tų laikų, kai dauguma moterų įsigydavo tik dvi grožio priemones – raudonus lūpų dažus ir juodą akių pieštuką. Šiandien „Nykaa“ stengiasi jas įtikinti, kad jos gali mėgautis ir plaukų kaukėmis bei naktiniais veido serumais.

„Mes vis dar turime kur plėstis“, – sakė F. Nayar.