Kad pavyktų įgyvendinti užsibrėžtą planą, „Co-op“ sumažino tiekiamų vegetariškų suvožtinių ir dešrų kainas. Toks žingsnis – tai vienas iš bandymų kovoti su neobjektyvumu, kurį nesunku atpažinti pažvelgus į veganiškų produktų kainas ir palyginus jas su mėsiškų gaminių kainomis.
Piliečiai, norintys sumažinti suvartojamos mėsos kiekį arba apskritai atsisakyti šio produkto, dažnai reiškia nepasitenkinimą dėl to, kad pirkti mėsos pakaitalus yra brangiau nei tikrą mėsą, rašo „The Guardian“.
Reaguodama į vartotojų nusiskundimus, „Co-op“ investavo septynženklę sumą į vaganiško maisto liniją „Gro“, papildydama ją keliais produktais, pavyzdžiui, suvožtiniais ir dešromis, daugiau nei perpus pigesniais nei įprasti, taigi, kainuosiančiais beveik tiek pat, kiek atitinkami mėsos gaminiai, kuriais prekiaujama net 2,6 tūkst. tinklui priklausančių parduotuvių.
Norint maitintis augalinės kilmės maistu neturi tekti brangiau mokėti, įsitikinusi Jo Whitfield, „Co-op Food“ generalinė direktorė. Taip ji pakomentavo iniciatyvą, kurios buvo imtasi siekiant galutinio tikslo – sumažinti išmetalų kiekį iki nulio. Šio plano įgyvendinimo terminas – 2040 metai.
„Palyginti su mėsos ir pieno produktų kainomis, alternatyvių augalinės kilmės gaminių kainos yra aukštesnės. Deja, tai visos pramonės mastu galiojantis standartas, tačiau ši nelygybė neigiamai atsiliepia tiems, kurie nori maitintis veganiškai, vegetariškai, ir tiems, kurie siekia apriboti mėsos kiekį savo mitybos racione“, – sakė J. Whitfield.
Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad veganiški produktai yra net 14 proc. brangesni už neveganiškus jų atitikmenis. Būtina paminėti ir tai, kad kai kurie konkretūs veganiški gaminiai kainuoja beveik triskart daugiau už mėsiškus ar pan.
Nepaisant žmonių nepasitenkinimo aukštomis kainomis, augalinės kilmės produktų pardavimas 2020-aisiais peržengė milijardo svarų sterlingų barjerą. Remiantis kompanijoje „Kantar“ dirbančių maisto prekių rinkos analitikų pateikta informacija, 13 mln. pirkėjų renkasi bemėsius gaminius ir alternatyvų pieną. Nors dėl karantino kai kurių žmonių gyvenimas gerokai pasunkėjo, beveik 600 tūkst. įvairių pasaulio valstybių piliečių šiemet nutarė prisiimti „Veganuary“ iššūkį.
Minėtina, kad 2020-aisiais tokių buvo 400 tūkst.
Pernai bemėsiams suvožtiniams ir dešroms britai išleido 549 mln. svarų sterlingų (632,7 mln. eurų). Šitai nustačiusi rinkos tyrimų įmonė „Mintel“ prognozuoja, kad per penkerius ateinančius metus minėtų gaminių pardavimas išaugs 50 proc. Viena vertus, dabar žmonės kur kas geriau žino, kaip mažesnis mėsos vartojimas yra susijęs su poveikiu aplinkai. Kita vertus, kaip rodo per vieną apklausą žmonių pateikti atsakymai, mėsai alternatyvių produktų rinkos reputaciją gerokai temdo užkeltų kainų realybė ir abejonės dėl produktų perdirbimo.
Konkretūs atpiginti gaminiai iš „Gro“ produktų linijos – tai veganiškos dešros, anksčiau kainavusios 3 svarus (3,5 euro), o dabar – 1,45 svaro (1,7 euro), ir bemėsiai suvožtiniai, taip pat kainavę 3 svarus ir atpiginti iki 1,35 svaro (1,56 euro). Faršas, kurio sudėtyje nėra mėsos, dabar kainuoja 1,75 svaro (2 eurus), o ne 3 svarus, kaip anksčiau. Pasak „Co-op“ atstovų, sumažinus produktų kainas, veganišką mitybą pasirinkusiai šeimai per metus pavyks sutaupyti daugiau nei šimtą svarų.
Organizacijos „Vegetarian Society“ vadovė Lynne Elliot patikino palaikanti bet kokią iniciatyvą, dėl kurios augalinės kilmės maistas tampa prieinamesnis.
„Perėjimas prie augalinės kilmės produktų yra geriausia, ką žmonės gali padaryti, norėdami sumažinti anglies dioksido išmetimo rodiklius“, – nurodė ji.
„The Co-op“ pažadėjo kasmet informuoti apie progresą artėjant prie išsikelto tikslo – nulinio grynojo anglies dioksido pėdsako. Augalinio maisto piginimas nėra vienintelė jo siekiant įgyvendinta iniciatyva. Dar vienas žingsnis – tai 200 automobilių, kuriais prekės išvežiojamos žmonėms po namus, pakeitimas elektrifikuotomis transporto priemonėmis. Būtina paminėti ir inovacijų fondą, kurio paskirtis – remti tyrimus, susijusius su išmetamo anglies dioksido kiekio mažinimu. „The Co-op“ taip pat ketina nutraukti prekybą plastikiniais krepšiais, nes paaiškėjo, kad daugelis pirkėjų pasinaudoja jais vos kartą, todėl tik didina taršos plastiku mastą.