Pastaraisiais metais biuro funkcija gerokai išsiplėtė, mat pakito darbuotojų reikalavimai darbo aplinkai. Šiuolaikiniai darbuotojai biuruose nori ne tik patogaus stalo ir kėdės, bet ir erdvių, kuriose galėtų pailsėti, bendrauti su kolegomis arba dirbti įkvepiančioje aplinkoje. Darbuotojų įsitraukimo tyrimai rodo, kad darbo aplinka turi kritiškai svarbią reikšmę savijautai, motyvacijai ir darbo našumui. Vilma Bružienė, nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikiančios įmonės „Town projects“ bendraturtė, pastebi, kad bendrovės vis aktyviau investuoja į biurų pertvarkymą, nes nori juos pritaikyti prie naujos darbo aplinkos realybės, kai dalis darbuotojų dirba nuotoliu, o dalis – biure.

„Reikia suprasti, kad negrįšime į laikus, kai visi darbuotojai kas rytą skubėjo į biurą. Taigi dabar metas adaptuoti turimas erdves prie naujosios realybės: suskaičiuoti, kiek iš tiesų reikia nuolatinių darbo vietų ir kaip vertėtų transformuoti atsilaisvinusį plotą. Juk, pripažinkite, kad komandos, kuri dirba iš biuro, tikrai nemotyvuoja stovintys tušti stalai, nors žmonės ir supranta, kad kolegos dirba nuotoliu“, – kalba V. Bružienė.

Įmonės delsia transformuoti biurą, nes baiminasi, kad projektas pareikalaus daug laiko, lėšų ir kantrybės. V. Bružienė sako suprantanti tokį nerimą ir siūlo kreiptis į specialistus, kurie tikrai gali sumažinti tokios transformacijos keliamą rūpestį. Gera žinia, kad bent kosmetiškai ir labai neišlaidaujant atnaujinti biurą gali kiekviena bendrovė. Štai keletas patarimų, kurie padės atšviežinti darbo erdves ir kitoje aplinkoje pasitikti rudenį.

Klauskite komandos

Biuras turi būti patrauklus ir patogus visiems, todėl skirkite laiko išsiaiškinti, kokius lūkesčius darbo erdvėms turi darbuotojai.

„Padarykite apklausą, o gal surenkite bendrą susirinkimą, balsuokite – išsirinkite jums tinkamiausią būdą, kaip sužinoti, ko nori darbuotojai, ko jiems trūksta kasdienėje darbo aplinkoje, kas juos motyvuotų daugiau laiko praleisti biure. Iš savo praktikos galiu pasakyti, kad itin pasiteisina toks formatas: sumaišykite skirtingų padalinių darbuotojus ir leiskite padiskutuoti nedidelėse grupėse. Jau po dešimties minučių išryškėja žmonių lūkesčiai, o kartu atsiskleidžia organizacijos kultūra bei mikroklimatas“, – rekomenduoja V. Bružienė.

Vilma Bružienė (nuotr. R. Ašmonaitės)

Žinodami, ko iš tiesų nori darbuotojai, galėsite lengviau ir greičiau priimti sprendimus, o kartu ir komanda jausis būsimo pokyčio dalimi, nes į jų norus buvo atsižvelgta.

Įsivertinkite, kiek ir ko turime

Norint atnaujinti biurą, nereikia skubėti pirkti naujų daiktų. Pirmiausia atlikite turimų baldų ir interjero detalių auditą ir tiksliai įvertinkite, kiek ir kokios kokybės daiktų turite.

„Mūsų darbo praktika rodo, kad apie 50 proc. turimų biuro baldų galima integruoti į naują projektą. Vadinasi, taip ne tik sutaupote, bet ir prisidedate prie tvaresnio vartojimo, tausojate aplinką. Beje, darbuotojai ypač vertina įmones, kurios kasdien praktiškai taiko tvarius sprendimus. Apžiūrėkite visus darbo stalus, kėdes, spinteles, spintas, lentynas ir nuspręskite, kuriuos baldus būtų galima atnaujinti. Pvz., kartais tereikia pakeisti nusidėvėjusį stalviršį, tačiau išsaugoti stalo kojas. Taigi neišlaidaudami greitai atnaujinsite bendrą biuro vaizdą. Dar vienas patarimas – atlikite cheminį minkštų baldų valymą. Taip ne tik atgaivinsite spalvą, bet baldai atrodys kaip nauji. O norite iš esmės pakeisti baldų išvaizdą, vertėtų prisiminti senąją praktiką – pasinaudokite baldų pervilkimo paslauga“, – pasakoja V. Bružienė.

Svarbiausia – patogumas

Vis dėlto jei nusprendėte skirti daugiau lėšų biuro atnaujinimui, ekspertė ragina atsigręžti į svarbiausius darbo aplinkos elementus.

„Ergonomiški stalai ir kėdės – biuro higiena. Nuo to siūlyčiau ir pradėti. Juk darbuotojų patogumas yra kiekvienos bendrovės prioritetas“, – pirmą žingsnį biuro transformacijos link apibūdina pašnekovė.

Ji paneigia mitą, kad patogios biuro kėdės ir reguliuojamo aukšto stalai yra itin brangi investicija. Pasak V. Bružienės, dabar rinkoje tikrai galima rasti šiuolaikinių biuro baldų už patrauklią kainą.

Multifunkcinės zonos

Hibridinis darbo modelis suteikia galimybę biure turėti mažiau nuolatinių darbo vietų, o likusią erdvę išnaudoti kitoms reikmės. Pvz., galite įsirengti multifunkcines zonas, kur darbuotojai galėtų ramiai pasišnekučiuoti, išgerti kavos, kartu padirbėti, diskutuoti, čia vyksta kūrybiniai komandų pasitarimai (angl. brainstorm). Tokiose zonose pravartu turėti lengvai transformuojamus baldus, kuriuos galima perstumdyti, sujungti ir pritaikyti darbuotojų poreikiams.

Dar vienas būdas atnaujinti erdvę – žalieji augalai, kurie ne tik suteikia aplinkai jaukumo, valo patalpų orą, bet ir ramina, skatina kūrybingumą bei teigiamas emocijas. Taigi įsigykite biuruose auginti tinkamų augalų ir sukurkite keletą žaliųjų oazių, nepamirškite ir susitikimų kambarių, kurių sieną galite papuošti gyvų augalų kompozicija.

Ilgaamžiškumas (angl. longevity) ir gera fizinė bei emocinė savijauta yra kiekvieno žmogaus tikslas. Įmonės tikrai gali prisidėti prie geros darbuotojų savijautos biure, pvz., įrengdamos aktyvaus judėjimo erdvę. Čia galima pastatyti bėgimo takelį, kuriuo žmonės galėtų naudotis pertraukėlių metu; prie sienos sumontuoti medines gimnastikos kopėtėles, kad darbuotojams būtų patogu atlikti tempimo pratimus; šioje erdvėje puikiai tiks jogos kilimėliai, svareliai, tempimo gumos, suteikiantys galimybę sportuoti individualiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją