„Western Baltic Engineering“ projektuoja įvairių tipų laivus daugeliui pasaulio šalių. Čia braižomi kruizinių, žvejybinių laivų, keltų, žemsiurbių projektai, projektuojama uostuose ir prieplaukose statoma įranga. Eglė Mikalauskienė šioje įmonėje dirba pardavimų ir rinkodaros vadybininke. Pardavinėjant laivų projektavimo paslaugas E. Mikalauskienei turimos ir nuolat gilinamos inžinerinės žinios labai praverčia.
Sėkmingiausi – tie, kurie specializuojasi
„Šiuo metu kiekvieną dieną mokausi tiek darbe, tiek kolegijoje. Kodėl inžinerija? Šis sprendimas brendo labai ilgai. Turėjau visai neblogai veikusį savo verslą. Jis buvo specializuotas ir davė suvokimą, kad specializacija yra esmė. Tačiau nusprendžiau keisti karjeros kryptį ir tam reikėjo naujos specializacijos“, – svarstė E.Mikalauskienė.
Pašnekovė juokdamasi pridūrė, kad globalioje rinkoje pradeda trūkti tikrų specialistų, o „visų galų meistrų“ tampa per daug.
E. Mikalauskienė pripažino, kad netgi nuosavame versle jai ėmė darytis ankšta. Galima buvo keisti verslo kryptį, tačiau moteriai norėjosi įgyti daugiau žinių kokioje nors konkrečioje srityje.
„Po ilgų savęs paieškų teko pripažinti, kad galėjau būti inžiniere nuo pat pradžių: tai buvo man labai įdomi sritis, tačiau visuomet jos bijojau. Tiesiog bijojau. Ne, ne todėl, kad tai „nemoteriška“ specialybė – tokiais stereotipais niekada nesivadovavau. Tiesiog nepasitikėjau savo jėgomis – kaip ir daugelis iš mūsų“, – sako pašnekovė.
Stebisi populiariausiu moksleivių pasirinkimu
Su savo istorija ir vertinga žinute Eglė Mikalauskienė apsilankė jau trijose „Lietuvos Junior Achievement“ įgyvendinamo projekto tinklo mokyklose: Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje, Klaipėdos paslaugų ir verslo mokykloje bei Klaipėdos Baltijos gimnazijoje, rašoma įmonės pranešime. Lapkričio viduryje ji ketina aplankyti ir Klaipėdos Vėtrungės gimnaziją.
„Kokią žinutę noriu jiems perduoti? Kad reikia pasirinkti kokią nors siaurą specializaciją. Nuoširdžiai nesuprantu, kodėl vis dar tiek stojančių į vadybą? Taip, aš taip pat esu baigusi vadybą, tačiau išeidama iš paskutinio egzamino paklausiau savęs: Tai ką aš dabar tikrai gerai moku? Ogi nieko“, – prisimena pašnekovė.
Tad būsima inžinierė nori paskatinti moksleivius gerai įsiklausyti į save renkantis specialybę, planuojant būsimą karjerą.
„Bet kokiu atveju, net ir pasirinkus kokią nors specializaciją – tai nėra gyvenimo nuosprendis. Specialybę bet kada galima pakeisti“, – ramina E. Mikalauskienė.
Paslaugų ir verslo mokykloje, kaip pasakojo pašnekovė, jai buvo malonu išgirsti iš moksleivių, kad šie jau turi planų ir ketinimų plėtoti verslus, o Gargždų mokykloje – nuostabos kupinų klausimų, kodėl ji iš nuosavo verslo grįžo į samdomą darbą.
„Moksleiviam tai yra nesuvokiama, – juokėsi pašnekovė. – Savas verslas jiems atrodo kaip karjeros apogėjus. Tačiau jei gauni poziciją, kurioje esi laisvas dirbti ir kurti kaip nori, rodyti iniciatyvą ir matyti, kaip ji atneša rezultatus – kodėl gi ne?“
Ieškant didelių galimybių palikti Lietuvos nereikia
Nors šio projekto, kai technologijų srityje dirbančios moterys vyksta į regionų mokyklas dalintis patirtimi, tikslas – sklaidyti stereotipus apie „nemoteriškas“ specialybes, E. Mikalauskienė pasakojo, kad kalbėdama su moksleiviais nepajuto, jog laikytųsi šių stereotipų.
„Tik vienoje mokykloje manęs paklausė, kiek mano kurse yra inžineriją studijuojančių moterų? Tiesa ta, kad šiuo metu aš esu viena, todėl labai skatinu merginas rinktis šią įdomią specialybę. Vienoje mokykloje mergina po pamokos prasitarė, kad ketina studijuoti inžineriją“, – džiaugėsi pašnekovė.
Ji ragino paanalizuoti, kiek skirtingų specializacijų yra pasirinktoje profesijoje, išsirinkti vieną iš jų ir specializuotis. Tuomet nereikės baimintis, jog jus darbe greitai pakeis robotas.
„Ir nereikia niekur važiuoti, nes ir Lietuvoje yra stambių įmonių: kaip jau minėjau, mūsų įmonė teikia paslaugas visam pasauliui, įvairiems užsienio klientams. Turėdamas specializaciją gali būti tiek produkto pardavėjas, tiek – kūrėjas, tiek verslininkas“,– sakė E. Mikalauskienė.
Baigdama pokalbį ji juokdamasi pridurė, kad savo patirtimi dalinasi, kad šių dienų moksleiviams nereikėtų persigalvoti dėl savo specialybės,sulaukus 34-erių.