„Praeityje likus pandeminiams suvaržymams, verslo kelionės tampa vis dažnesnės, todėl norėjome išsiaiškinti, kaip jas vertina visuomenė: tai darbo vietos privalumas ar trūkumas? Duomenys rodo, kad dauguma itin palankiai vertina keliones į kitas šalis darbo reikalais. Tai reiškia, kad šiandien galime kalbėti apie verslo keliones kaip apie papildomą darbuotojų pritraukimo ir motyvavimo priemonę“, – pranešime spaudai sakė Indrė Morkūnienė, „Girteka Europe West“ Žmonių ir organizacijos kultūros vadovė.
Anot I. Morkūnienės, darbinės kelionės yra galimybė įgyti daugiau profesinių kompetencijų, tarptautinės patirties, pasisemti naujų idėjų, tobulinti komunikacijos įgūdžius ir geriau pažinti kitų šalių kultūras bei jų verslo santykių vystymo specifiką. Be to, ši galimybė padeda ne tik tobulėti, bet ir praplėsti akiratį, stiprinti komandinius ryšius su kolegomis.
Tik 10 proc. apklaustųjų nevertina verslo kelionių kaip privalumo.
Apklausoje taip pat buvo siekiama išsiaiškinti, ar Lietuvos gyventojams komandiruotės didina pasitenkinimą darbu – net 48 proc. pritarė šiam teiginiui ir tik 9 proc. nepritarė.
Z karta mieliau keliauja darbo reikalais
Tyrimas taip pat išryškino tendenciją, kad Z kartos atstovai dažniausiai teigiamai, net 60 proc. apklaustųjų, vertina darbo išvykas ir norėtų, kad jų darbdaviai atlieptų šį poreikį. Nors vyresnio amžiaus respondentai rečiau įžvelgia teigiamą verslo kelionių naudą, skirtumai nėra dideli. Dažniau keliauti verslo reikalais norėtų 47 proc. tūkstantmečio kartos (angl. millennials), po 46 proc. X kartos ir demografinio sprogimo kartos (angl. baby boomer) atstovų.
„Aiškiai matomas Z kartos noras keliauti rodo besikeičiančius poreikius darbuotojų gyvenimo būdo ir darbo aplinkos kontekste. Darbuotojai tampa vis mobilesni, lengviau derina darbines keliones su asmeniniu gyvenimu, vertina galimybę dirbti iš įvairių šalių. Matome, kad vyresnių kartų atstovai taip pat linkę keliauti darbo reikalais. Todėl galime teigti, kad verslo kelionės motyvuoja ne tik jaunesnės kartos atstovus“, – sakė I. Morkūnienė ir pridūrė, kad, darbuotojams palankiai žiūrint į verslo keliones, panašios tendencijos galbūt išliks ir ateityje.
„Girtekos“ grupės užsakymu apklausą šių metų rugpjūčio mėnesį atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“. Tyrimo imtis – 1 000 respondentų, kurių amžius – 18–74 metai.
Didžiausią nuosavą transporto parką Europoje valdanti „Girtekos“ įmonių grupė kasmet pristato daugiau kaip 776 tūkst. pilnų krovinių ir valdo daugiau kaip 9 200 vilkikų ir 9 800 puspriekabių, dirbančių Europoje ir Skandinavijoje. Daugiau nei 23 tūkst. bendrovės darbuotojų kasdien užtikrina pervežimus klientams, tarp kurių yra didžiausi pasauliniai prekių ženklai. „Verslo žinių“ organizuotuose „Geidžiamiausių Lietuvos darbdavių 2023“ rinkimuose „Girteka“ užėmė antrąją vietą.