Nenumaldomai artėjo šventinė metų pabaigos apsipirkinėjimo karštinė, o J. Foremanui sunkiai sekėsi užsisakyti konteinerių, skirtų kompanijos žaislams, tarp kurių yra žaislinės mašinėlės „Tonka“, meškučiai „Care Bears“ ir „Cutetitos“, gabenti. O kai pagaliau pavyko atrasti šiek tiek konteinerių, jų kainos buvo kosminės, rašo cnn.com.
Įprastais metais Floridoje esančiame Boka Ratono mieste įsikūrusi „Basic Fun“ yra pajėgi eksportuoti viską, ką klientai užsisako iš Kinijoje esančių jos gamyklų. „Viskas vyksta automatiškai. Kompanija gali tiesiog viską nustatyti ir pamiršti“, – aiškina J. Foremanas.
Bet šie metai yra kitokie. Metais, kai prekių gabenimo konteineriai, kurių išmatavimai yra šeši ir 12 metrų, tapo retenybe, o prekių pristatymas iš užsienio gamyklų į Jungtinių Valstijų uostus gerokai pabrango, tokie dalykai nebegalimi. 12 metrų konteinerio iš Šanchajaus į Los Andželą užsakymo kaina pirmąją rugpjūčio savaitę pasiekė 10 229 dolerius (apie 8 800 eurų). Pasak gabenimo jūrų transportu konsultacijų ir tyrimų kompanijos „Drewry“, tai buvo 238 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
Tad J. Foremanui teko priimti sprendimą dėl to, į kokių žaislų siuntimą į parduotuves šventiniu laikotarpiu orientuosis „Basic Fun“. O tam, kad prekės atvyktų laiku, šį sprendimą kompanijos vadovui reikėjo priimti iki rugsėjo.
Jis rado paprastą sudėtingos problemos sprendimą: gabenti mažus ir minkštus suspaudžiamus žaislus (vadinamuosius skvišius).
Pasak pramonės prekybos grupės „Toy Association“, maždaug 85 proc. Jungtinėse Valstijose parduodamų žaislų yra pagaminti Kinijoje. Prekių gabenimo konteinerių trūkumas, ribota krovinių erdvė per vandenyną plaukiančiuose laivuose ir nuolatos augančios sąnaudos privertė žaislų gamintojus leistis į daugybę kompromisų dėl to, kokias prekes ekonominiu atžvilgiu prasmingiausia gabenti šį šventinį sezoną.
Žaislų gamintojų, pardavėjų ir analitikų teigimu, egzistuoja vienas konteinerių suvaržymų problemos sprendimas: eksportuoti papildomus mažesnius žaislų vienetus ir mažiau didesnio dydžio žaislų.
„Kompanijos turi pagalvoti apie tai, kaip jos gali geriausiai išnaudoti kiekvieną konteinerio erdvės plotą“, – pažymi konsultacijų kompanijos „AlixPartners“ vartotojų prekių praktikos vadovas Davidas Garfieldas. Jis atkreipia dėmesį, kad žaislų gamintojai pakeitė pakuotes, siekdami optimizuoti erdvę ir tokiu būdu pristatyti daugiau prekių. Kai kuriais atvejais tai reiškė, kad ankstesnis pakuotės dydis sumažėjo. Kitais atvejais buvo apriboti papildomų priedų kiekį, jog pakuotės būtų lengvesnės.
„Basic Fun“ į vieną konteinerį gali sutalpinti „Mash'ems“ – minkštų suspaudžiamų vandens pripildomų žaislų, kuriuos galima kolekcionuoti, vaizduojančių tokius personažus kaip Žmogus-voras, „Disney“ princesės ar Haris Poteris – kurių vertė yra 150 000 dolerių (apie 129 000 eurų). Į tą patį konteinerį gali tilpti 100 000 dolerių (maždaug 86 000 eurų) vertės „Cutetitos“ – mažyčių minkštų iškimštų gyvūnėlių, suvyniotų į tortiliją primenančią antklodę.
„Tai paprastas pavyzdys, kiek ir kokios vertės prekių sutalpinama į konteinerį, kai tų konteinerių stinga“, – dėsto J. Foremanas, pridurdamas, kad mažesnių žaislų atveju „pakuotės yra golfo kamuoliuko dydžio“.
Kita vertus, „Basic Fun“ į vieną konteinerį gali sutalpinti tik 40 000 dolerių (maždaug 34 000 eurų) vertės žaislinių mašinėlių „Tonka“ arba 80 000 dolerių (maždaug 68 700 eurų) vertės „Care Bears“ meškučių. Tad „Basic Fun“ nutarė apriboti gabenamų žaislinių mašinėlių „Tonka“ ir „Care Bear“ meškučių kiekį, o ne didinti kainas, kad tokiu būdu kompensuotų išaugusias išlaidas.
„Aš verčiau parduosiu mažiau žaislinių mašinėlių, bet man nereikės eksponentiškai kelti kainos, nes mašinėles pardavinėsiu ir kitais metais“, – teigia J. Foremanas.
Pirmenybė – stresą malšinantiems suspaudžiamiems žaislams ir mažiems gyvūnėliams
Panašius sprendimus priima ir kiti žaislų gamintojai.
Žaislais, namų dekoro priemonėmis ir patalais prekiaujanti kompanija „Yogibo“ nutarė pirmenybę teikti tokių mažų prekių kaip „Squeezibo“ – suspaudžiamų stresą malšinančių žaislų – ir „Mates“ – nedidelių minkštų žaislų gabenimui, užuot gabenusi antklodes ir pagalves, nes „šie žaislai užima gerokai mažiau vietos ir suteikia daugiau vertės už tą pačią užimamą vietą“, – aiškina kompanijos vadovas Eyalas Levy.
Į 12 metrų konteinerį „Yogibo“ gali sutalpinti 200 000 vienetų „Squeezibo“ – kurių pardavimo vertė yra 1,6 mln. dolerių (1,37 mln. eurų) – ir 15 000 vienetų „Mates“, kurių vertė siekia 400 000 dolerių (343 00 eurų). O štai antklodžių į tokį konteinerį telpa vos 2 500 – jų pardavimo vertė tėra 200 000 dolerių (maždaug 171 000 eurų).
Našua mieste Naujajame Hampšyre įsikūrusi kompanija, prekes pardavinėjanti savo mažmeninėse parduotuvėse, „Amazon“ platformoje ir specializuotose parduotuvėse, po to, kai patyrė nesėkmių mėgindama apsirūpinti konteineriais, rugsėjo viduryje priėmė sprendimą susitelkti į šių mažesnių prekių siuntimą.
„Kai tik suvokėme, kad konteineriai nuolatos vėluoja, nutarėme imtis prioritetų nusistatymo proceso. Mes jau nebeturėjome laiko“, – prisiminė E. Levy.
Šiemet žaislus gaminanti kompanija „WowWee“ tokiems pardavėjams kaip „Amazon“, „Walmart“ ir „Target“ pateikė daugiau „My Squishy Little Dumplings“ – kąsnio dydžio virtinukų formos žaislų, skleidžiančių įvairius garsus, kuriuos vaikai gali suspausti ir mėtyti. Kompanija taip pat išsiuntė daugiau žaislų „Got2Glow Fairy Finder“ – žaislinių stiklainių su virtualiomis fėjomis.
„Krovinių gabenimo paslaugos ir konteineriai brangiai kainuoja, todėl prioritetą teiksime greitai parduodamoms ir mažoms prekėms“, – pabrėžia Honkonge įsikūrusios kompanijos rinkodaros ir operacijų vadovas Andrew Yanofsky. Jo skaičiavimu, į 12 metrų konteinerį telpa 245 000 dolerių (apie 210 000 eurų) vertės „My Squishy Little Dumplings“ žaislų ir 535 000 dolerių (maždaug 459 000 eurų) vertės „Got2Glow Fairy Finder“ stiklainių.
Kompanija nutarė nebegabenti žaislų rinkinio – mažutės žaidimų aikštelės – „Pop2Play“. Pasak A. Yanofsky, į vieną konteinerį telpančių rinkinių vertė yra tik 61 000 dolerių (maždaug 52 000 eurų).
„Tai puikus žaislas ir jį gerai perka, tačiau bėda ta, kad į vieną konteinerį telpa tik keli tūkstančiai vienetų. Kai marža maža, o užimamas plotas didelis, tokius daiktus tenka atidėti į šalį“, – aiškina A. Yanofsky.
Gamintojų sprendimai pirmenybę teikti mažesniems žaislams pradeda apimti ir kitas šventines prekes, kurių galima įsigyti kai kuriose žaislų parduotuvėse.
Kompanijos „Learning Express Toys“ savininkas Rickas Derras teigia jau pavasarį ėmęs pastebėti, kad mažesnių ir lengvesnių prekių pasiūla buvo didesnė. Jis dairėsi alternatyvių tiekėjų, mėgindamas išspręsti tokių didesnių prekių kaip lėlių nameliai, žaidimų rinkiniai ar labirintai paklausą.
„Per šias šventes pereisime prie mažesnių daiktų, – neabejoja R. Derras. – Jeigu jų parduodama pakankamai, tokiu būdu galima kompensuoti tai, ką prarandame nepardavinėdami didesnių prekių.“ R. Derras tikisi, kad pavyks parduoti daugiau būtent mažų „Fidget“ žaisliukų, silikoninių stresą malšinančių „Pop It!“ žaislų, mažų meno ir rankdarbių rinkinių, dėlionių ir kortų žaidimų.
„Tokių prekių šiais metais netrūks“, – užtikrina R. Derras. O kokių dalykų per šias šventes jo parduotuvėje bus mažiau? Atsakymas aiškus – didesnių daiktų.