Teks ieškoti būdų ne tik kaip klientams sukurti nepriekaištingos kokybės IT produktus, bet ir padėti išlaikyti aukštus jų verslo rezultatus. Būtent šis faktorius ir bus svarbiausias IT įmonėms, norinčioms išlaikyti aukščiausias pozicijas sulėtėjusioje rinkoje ir aktyviai konkuruoti dėl pasaulinių užsakymų.

Kas laukia IT sektoriaus 2023–iaisiais Lietuvoje ir visame pasaulyje? Ar per pandemiją labai stipriai išaugusi skaitmenizacijos paklausa vis dar išsilaiko aukštame lygyje? Kaip kinta klientų užsakymai, jų lūkesčiai ir investicijos į IT sprendimus? Įžvalgomis apie verslo tendencijas dalijosi V. Gurgždys.

IT rinka supurtymo neišvengs

Įmonės vadovas pabrėžia, kad šiandien jų klientams, įsikūrusiems Šiaurės Amerikoje ir Vakarų Europoje, daro įtaką makroekonominė situacija, todėl auga reiklumas atliekamų darbų kokybei. Sudėtingesni ir klientų verslo bei technologiniai iššūkiai, kuriuos reikia vis sparčiau padėti įgyvendinti.

JAV programavimo paslaugų įmonės Devbridge viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas Viktoras Gurgždys

„Natūralu, kad tempas jau sulėtėjo ir IT sektoriuje, kadangi verslai atsargiau žiūri į plėtrą bei lėčiau priima strateginius sprendimus dėl naujų investicijų. Šiai dienai JAV rinkoje matosi atšalimas ir rinkos sulėtėjimas, tačiau Lietuvos technologijų sektoriuje viskas vis dar juda iš inercijos, tačiau šios tendencijos pasieks ir mūsų šalį. Dėl kylančių bazinių palūkanų normų, lėtėja investicijos į IT produktų kūrimą, todėl korekcijos bus akivaizdžios visoje IT rinkoje. Vis dėlto poreikis kuriamiems IT produktams nemažės ir kitais metais, kadangi pasiūla išlieka vis dar mažesnė nei paklausa, tačiau atskiri sektoriai ekonomikos sulėtėjimo bus paliesti labiau. Galbūt kiek sunkiau išgyventi bus startuoliams ar įmonėms, kurios daug skolinasi, dėl rinkoje brangstančių pinigų, aukštų bazinių palūkanų normų ir sulėtėjusių investicinių sprendimų į IT produktus“, – akcentavo V. Gurgždys.

Skaitmenizacija padės išvengti iššūkių

V. Gurgždys neabejoja, kad kitais metais įmonės peržiūrės kaip optimizuoti savo išlaidas, taigi arba bandys siūlyti klientams mažesnius įkainius, arba stengsis peržiūrėti produktų reikalingumą bei prioritetus. Iš kitos pusės, bus labiau investuojama į veiklos optimizavimą ar jos efektyvinimą, klientai labiau pradės akcentuoti kokybę, nes tai taps kainos diskusijų objektu, tačiau skaitmenizacijos poreikis ir toliau išliks didelis.

„Šiuo metu ne tik padedame įvairiems klientams kurdami programinę įrangą, bet taip pat vertiname pačios organizacijos procesus, identifikuojame, kuriose vietose tie procesai atliekami rankiniu būdu ir kur galėtume visa tai automatizuoti. Tai šiuo metu yra pati didžiausia erdvė ir sritis, į kurią taikomės ir kurioje siekiame įsitvirtinti, ypač turint omenyje, kad yra daugybė organizacijų, kurios vis dar nežengė skaitmenizacijos keliu bei jau vėluoja tai daryti. Mes esame sukūrę procesą tokiems pokyčiams, turime visus reikiamus gebėjimus tai atlikti efektyviai, dirbame su profesionalų komanda, padedančia mūsų klientams visiškai transformuoti verslą iš vidaus“, – sako įmonės viceprezidentas.

IT specialistų trūkumo problema išliks

Nors pasaulio technologijos gigantės tokios, kaip „Amazon“, „Coinbase“, „Meta“, „Netflix“, ar „Twitter“ oficialiai pranešė atleisiančios tūkstančius IT specialistų. Vis dėlto, V. Gurgždys pabrėžia, kad itin aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūkumas išliks problema ir kitais metais.

 IT įmonės „Devbridge“ viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas Viktoras Gurgždys

„Krizė paspartino skaitmenizacijos procesus visame pasaulyje ir tai neturėtų sustoti, todėl specialistų poreikis išliks vis dar didelis. Akivaizdu, kad informacinių technologijų srityje verslo augimą labiausiai lemia darbuotojai ir jų talentas. IT sektoriui Lietuvoje reikia vis daugiau profesionalų, todėl daug dėmesio skiriame ir stengiamės aktyviai inicijuoti pokyčius švietimo sistemoje, plečiame nemokamą „Sourcery“ akademijų tinklą. Stengiamės pritraukti keisti profesiją norinčius suaugusius žmones, auginame specialistus ir kviečiame į nemokamas programuotojų akademijas ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje. Nuolat bendradarbiaujame su universitetais, mokyklomis. Akademijoje, skirtoje paties mažiausiems, su programavimu pažindiname ir 6–12 metų vaikus. Gal tiesiogiai tai įtakos mūsų veiklai ir neturės artimiausiu metu, bet suprasdami, kas yra programavimas, jie šią specialybę galbūt pasirinks ateityje ir taip pakreips Lietuvos darbo jėgos rinką į reikiamą kryptį“, – patirtimi dalijosi viceprezidentas.

Konkurencija augs visame regione

V. Gurgždys pranešime spaudai pažymi, kad kelerius praėjusius metus teigiamus ekonominius pokyčius IT sektoriuje augino skaitmenizuotų sprendimų poreikis, kuris natūraliai didino ir technologijų įmonių darbų apimtis ir įvairių krypčių specialistų poreikį. Tačiau verslui pritraukti IT profesionalus Lietuvoje darosi vis sunkiau, todėl natūralu, kad tenka dairytis ir į kaimyninius regionus.

„Daugelis sėkmingų IT įmonių gausino darbo vietas ir vykdė agresyvią plėtrą. Mes taip pat, nedvejodami per pandemiją atidarėme biurą Lenkijoje ir jau esame ten subūrę beveik 70 aukštos kvalifikacijos specialistų. Ir toliau planuojame didelę plėtrą šioje šalyje bei kituose regionuose. Mūsų augimo trajektorija nustatyta – siekiame kasmet augti bent po 20 – 25 proc., išlaikyti glaudžius partnerystės saitus su dabartiniais klientais ir taip pat užmegzti tvirtus santykius su klientais naujose industrijose. Tačiau viso sektoriaus sėkmė bei Lietuvos, kaip ICT paslaugų eksporto lyderės vaidmuo Baltijos šalyse priklausys ir nuo to, kiek pavyks pritraukti kvalifikuotų specialistų iš užsienio, užauginti naujų specialistų šalies viduje, kaip seksis juos išlaikyti ir leisti jiems tobulėti“, – įsitikinęs IT įmonės vadovas.

Investicijos į darbuotojų gerovę neturi sustoti

Anot vadovo, karantino metu pasikeitęs darbo modelis, įtampa dėl prasidėjusio karo, kalbos apie artėjančią krizę ir daugelį darbuotojų užplūdęs emocinis krūvis neleido atsikvėpti. Vos pasibaigus pandemijai teko ir vėl išgyventi pokyčius, todėl natūralu, kad dalį darbuotojų kamuoja ir slogesnės nuotaikos. O tai suponuoja kiekvienam darbdaviui, kad būtina ieškoti ilgalaikių metodų, kaip užtikrinti darbuotojų gerovę. Todėl ir kitais metais investicijos į darbuotojų gerovę neturėtų sustoti, nepaisant nepalankios ekonominės situacijos.

Viktoras Gurgždys

„Tiek praėję metai, tiek ir šie mums negailėjo profesinių iššūkių, tačiau stengiamės, kad mūsų darbuotojai nepamirštų poilsio svarbos ir rinktųsi kokybišką darbo ir poilsio balansą, neprarastų ryšio su komanda. Todėl ir kitais metais išliks ypač aktualu atsižvelgti į darbuotojų emocinę būklę, siekti įgyvendinti originalesnes komandiškumą stiprinančias priemones, didinti investicijas į darbuotojų gerovę. Mūsų veikla pagrįsta glaudžiu komandiniu principu, todėl stengiamės, kad kiekvienas komandos narys jaustų pulsą ir galėtų kurti palaikančią atmosferą organizacijos viduje. Neatsisakėme idėjos investuoti į erdvų biurą Vilniuje, Varšuvoje, nes suvokiame, kad mūsų darbo modelis ir komandiniai principai išliks svarbūs ir ateityje, o būtent bendruomeniškos veiklos ir padeda išlaikyti gerą atmosferą bei stabilią emocinę būseną. Per pastaruosius metus ypač daug jėgų pareikalavo individualių vadovų pastangos palaikyti ryšį su darbuotojais ir stengtis, kad kiekvienas komandos narys nejaustų atskirties bei būtų įsitraukęs į organizacijos veiklas. Todėl sieksime, kad darbuotojai išlaikytų sveiką darbo ir poilsio balansą, ryšį su komandos nariais ir kad mokėtų ne tik produktyviai dirbti, bet ir pailsėtų bei kartu švęstų drauge pasiektas pergales“, – teigė V. Gurgždys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją