Įspūdinga patirtis ir lyderystė
Amy Gallo yra organizacijų elgsenos ekspertė, tyrinėjanti ir pristatanti efektyvios komunikacijos, tarpasmeninių santykių, lyčių dinamikos, sudėtingų pokalbių ir grįžtamojo ryšio temas. Ji yra bestselerių „Getting Along: How to Work with Anyone (Even Difficult People)“ ir „HBR Guide to Dealing with Conflict“ autorė, taip pat parašiusi šimtus straipsnių „Harvard Business Review“ žurnalui.
Pastaruosius penkerius metus A. Gallo yra populiarios „Harvard Business Review“ tinklalaidės „Women at Work“ viena iš vedėjų – nagrinėja moterų iššūkius ir sėkmės istorijas darbo aplinkoje. Jos įžvalgos ir patarimai publikuoti tokiuose leidiniuose kaip „New York Times“, „Wall Street Journal“, „Fast Company“ ir „Marketplace“, ekspertė taip pat kviesta dalintis ekspertinėmis žiniomis NPR, WNYC, BBC ir ABC (Australijos transliuotojo) eteryje.

2023 metais A. Gallo buvo įtraukta į „Thinkers50 Radar“ perspektyviausių mąstytojų sąrašą, nominuota „Thinkers50 Talent“ apdovanojimui ir „LinkedIn“ platformos pripažinta kaip viena įtakingiausių lyčių lygybės eksperčių. „Harvard Business Review Guide“ vaizdo įrašų serija, kurioje ekspertė dalijasi savo įžvalgomis, 2023 metais pelnė „Webby“ apdovanojimą, o penkių dalių „Women at Work“ tinklalaidės serija, sukurta jos knygos pagrindu, laimėjo 2023 metų „Digiday Media“ apdovanojimą geriausios tinklalaidės kategorijoje.
Jos patarimai taip pat dažnai pasirodo tokiuose leidiniuose kaip „Washington Post“ ar „Fast Company“. A. Gallo skaito pranešimus įvairiose prestižinėse konferencijose, įskaitant SXSW ir Pasaulio ekonomikos forumą, dirbo su didelėmis korporacijomis – „Google“, „Adobe“, „Deutsche Bank“.
Skaitymą priskiria esminiam tobulėjimui
A. Gallo taip pat yra aistringa knygų mėgėja. Ji mano, kad skaitymas – vienas iš geriausių būdų tobulinti savo gebėjimus, kai kalbama apie tarpasmeninius santykius ir konfliktų sprendimą. Moteris įsitikinusi, kad nuolatinis mokymasis ir literatūros skaitymas yra būtini, norint tobulėti tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime.
A. Gallo įgijo išsilavinimą Brano ir Jeilio universitetuose. O Brano ir Pensilvanijos universitetuose dėstė organizacijų elgseną ir darbo santykių dinamiką. Šiandien ši ekspertė yra viena svarbiausių autoritetų, padedančių organizacijoms pagerinti darbo santykius, kurti sveiką darbo kultūrą, kurioje vertinamas atviras dialogas ir konstruktyvus konfliktų sprendimas.

Knygose – praktiniai patarimai apie konfliktų valdymą
A. Gallo tapo žinoma ne tik dėl savo profesionalios veiklos, bet ir dėl bestseleriais tapusių knygų, kurios tapo būtinu įrankiu daugeliui profesionalų, siekiančių gerinti darbo santykius ir spręsti konfliktus. Knyga „Getting Along: How to Work with Anyone (Even Difficult People)“ yra išsamus vadovas apie konfliktų valdymą ir teigiamą požiūrį į nesutarimus darbo vietoje. Ekspertė joje siūlo praktinių patarimų, kaip dirbti su įvairiais žmonėmis, net jei jie atrodo sunkūs ar konfliktiški. Knyga padeda skaitytojams suvokti, kad net sudėtingi santykiai gali būti valdomi konstruktyviai, jei pasitelkiame gerus komunikacijos ir problemų sprendimo įgūdžius.
A. Gallo: „Efektyviausi lyderiai yra tie, kurie sugeba įkvėpti pasitikėjimą ir kurti stiprius santykius su savo komandomis.“
Knygoje „HBR’s Guide to Dealing with Conflicts at Work“ A. Gallo taip pat dalijasi aiškiais ir paprastais patarimais, kaip spręsti konfliktus darbo vietoje. Pabrėžia, kad konfliktas yra subjektyvus ir dažnai priklauso nuo to, kaip jį suvokia jame dalyvaujantys asmenys. Vienas žmogus situaciją gali laikyti konfliktu, o kitas – ne. Taigi pirmiausia reikia išsiaiškinti, ar iš tiesų vyksta konfliktas, ar tai tik nesusipratimas, kurį galima lengvai išspręsti.
Jei nustatoma, kad tikrai jau yra konflikto pradžia, ekspertė siūlo išskirti keturias pagrindines konfliktų sritis: užduotis (tikslus, kuriuos siekiame pasiekti), procesus (kaip atliekamas darbas), statusą (hierarchiją ir sprendimų priėmimo tvarką) bei santykius (asmeninius klausimus, kaip mes bendraujame su kitais). Atsižvelgiant į tai, galima pasirinkti vieną iš keturių požiūrių į konfliktą: nieko nedaryti, spręsti konfliktą netiesiogiai, tiesiogiai susidurti su problema arba nutraukti santykius; pastarasis turėtų būti paskutinė išeitis, jei pirmieji trys metodai nepavyksta.

Konfliktai gali būti labai vertingi
Vienas iš įdomių A. Gallo pranešimų yra „Transforming Conflict into a Force for Good“. Jame ji pabrėžia, kad konfliktai, nors ir neišvengiami, gali tapti labai vertinga galimybe, jei yra tinkamai valdoma ir suvokiama. A. Gallo akcentuoja, kad konfliktai – natūrali darbo aplinkos dalis. Nesvarbu, kaip gerai mes bendraujame ar kokie esame profesionalai, skirtingi požiūriai ir nuomonės vis tiek sukelia nesutarimų.
Ekspertė teigia, kad konfliktai gali būti vertinga galimybė geriau suprasti kitų nuomonę, sustiprinti komandos ryšius ir išspręsti problemas, kurios galbūt nebuvo pastebėtos iki šiol, jeigu sugebame juos valdyti. A. Gallo skatina konfliktus laikyti galimybėmis rasti sprendimus, kurie būtų naudingi visoms šalims. Tai padeda išvengti neproduktyvios įtampos ir sukurti ilgalaikį pasitikėjimą.
A. Gallo: „Pagrindinis raktas valdant sudėtingus pokalbius – tai požiūris su empatija, o ne vertinimu.“
A. Gallo taip pat pabrėžia atviro ir empatiško bendravimo svarbą, mat konfliktai dažnai kyla dėl klaidingų interpretacijų ir nesusikalbėjimo, tačiau geras klausymas bei pagarba kitų nuomonei gali padėti išspręsti problemas. A. Gallo primena, kad svarbu spręsti konfliktus ne su priešiškumu, o su pagarba ir užuojauta, siekiant sukurti teigiamus santykius tiek tarp kolegų, tiek tarp vadovų ir darbuotojų.
Parengta pagal www.amygallo.com, www.globes.co.il, www.hbr.org, www.fastcompany.com, www.nytimes.com, www.washingtonpost.com, www.sxsw.com, www.weforum.org.
