Didžiausi šalies bankai dar praėjusių metų pabaigoje sudėliojo privatiems klientams aktualias paslaugas į „krepšelius“. O šių metų pradžia tampa itin svarbi verslo klientams – keičiasi bankų siūlomų paslaugų kainodara, rengiami į jų specifinius poreikius orientuoti krepšeliai.
Šį pokyčių klientams (ir bankams) metą būtų galima vadinti eksperimentiniu, geresnio ir visoms pusėms patogesnio bendradarbiavimo ieškojimu. O pats inicijuotas paslaugų krepšelio modelis – kuo toliau, tuo labiau – ima panašėti į telekomunikacijų bendrovių siūlomus paslaugų mokėjimo planus.
Dalis bankų jau suskubo pasiūlyti verslui skirtus krepšelius. Tačiau tikėtina, kad ir jau parengę, ir dar rengiantys mokėjimo planus bankai siūlys savo verslo klientams ne tik platesnį krepšelių pasirinkimą, bet ir orientuosis į atskirus verslo segmentus.
Pasirinkimų daug, tad kaip atrasti tai, ko tikrai reikia būtent jūsų verslui? Žemiau – praktinės pamokos, kaip paprastai ir užtikrintai pasirinkti geriausią krepšelį verslui.
1. Kasdieninės bankininkystės paslaugos ir produktai – kiekis ir apimtys
Prieš priimdami sprendimą, nepagailėkite laiko pasiruošimui – identifikuokite kasdieninės bankininkystės paslaugas ir produktus, kuriais naudojasi jūsų verslas.
Išanalizuokite savo banko išrašų istoriją. Atsirinkite kokiomis paslaugomis ir kokiomis apimtimis per pusės, vienerių ar dviejų metų laikotarpį naudojotės. Įvertinkite šioms paslaugoms ir produktams bankų taikomą standartinę kainą.
Kuo platesnė paslaugų istorijos apimtis ir aiškesnė už tai mokamų mokesčių bankui suma, tuo tiksliau žinosite, kokio krepšelio reikia jūsų sėkmingam verslui.
Atkreipkite dėmesį į kas mėnesį daromų pavedimų kiekį. Įsivertinkite kiek ir kokių verslo kortelių bei banko sąskaitų jums reikia. Tai – vieni pagrindinių kriterijų, nuo kurių priklauso pasirinkto krepšelio kaina.
2. Sezoniškumas ir planuojama verslo plėtra – svarbu
Vertinant verslo poreikius itin svarbu, ar jūsų verslui turi įtakos sezoniškumas. Pavyzdžiui, jei šešis mėnesius per metus darote gerokai daugiau pervedimų, o kitus mėnesius – mažiau, apsiskaičiuokite, ar labiau verta imti didesnį krepšelį, ar sezono metu pagal standartinius įkainius mokėti papildomai.
Nepamirškite įsivertinti, kokiame etape jūsų verslas yra dabar. Jei planuojate stiprų augimą ar žinote, kad išaugs kasdieninių banko paslaugų apimtys, galbūt verčiau rinktis krepšelį su šiokia tokia atsarga. Jei kas mėnesį jūsų atliekamos bankinės operacijos ir sumokama suma gana skirtingi, pasiskaičiuokite vidurkį ir remdamiesi juo pasirinkite.
Priklausomai nuo verslo, jo plėtros apimčių, augimo tempų, sezoniškumo priklauso ir kokį duomenų kiekį pravartu analizuoti prieš pasirenkant tinkamą krepšelį.
3. Krepšelio būtinybė
Įvertinkite, kokias operacijas atliekate dažniau – pervedate pinigus, ar juos gaunate. Vykdantiems itin mažai pervedimų ir daugiau gaunantiems reiktų apsvarstyti, ar apskritai krepšelis jiems reikalingas. Atsižvelgiant į individualius poreikius, nepasirinkus jokio krepšelio galima dar ir sutaupyti. Pavyzdžiui, gali užtekti tiesiog pasirinkti sąskaitos mokestį bei atlikti kelias operacijas per mėnesį standartiniais įkainiais. Siekiant pasirinkti optimaliausią variantą, svarbu įsivertinti kokius sąskaitos ir bankinių operacijų mokesčius bankai taiko.
4. Įvertinkite banką
Įsivertinus visus verslo rodiklius, pats metas įvertinti ir banką. Pasižiūrėkite, kokius kasdieninės bankininkystės krepšelius bankas siūlo – paanalizuokite kokie produktai ir paslaugos, kokios jų apimtys ir kokia verslo krepšelio kaina.
Atsižvelkite, ar bankas siūlo galimybę išmėginti krepšelius nemokamai? Tai ypač aktualu naujiems banko klientams ir „startuojantiems“ verslams. Jei tokia galimybė yra, siūlome ja pasinaudoti ir tik po to organiškai pereiti prie verslo krepšelio.
Taip galėsite įsitikinti, ar pasirinktas krepšelis ir jame esančios paslaugos atitinka jūsų verslo lūkesčius ir poreikį. Sužinokite ir tai, ar suteikiama galimybė keisti krepšelį, po kiek laiko tai galima daryti ir kokios krepšelio sutarties keitimo bei nutraukimo sąlygos.
Ypatingai daug klausimų gali kilti jaunam verslui. Paprastai jie dar neturi verslo istorijos, kurią gali įsivertinti, patirties ir įsivaizdavimo, kiek ir kokiomis banko paslaugomis jis planuoja naudotis. Tiks startavusiems dauguma bankų siūlo nemokamus paketus. „Pasimatuokite“ savo poreikius. Tik nepamirškite pasižiūrėti krepšelių pasiūlymų, kad būtų aišku, kokios sąlygos lauks jūsų verslo po metų.
5. Sutaupykite
Atnaujinta bankų kainodara yra puiki proga dar kartą įsivertinti savo verslą, įsivertinti išlaidų efektyvumą ir priimti racionalų sprendimą. Įsigaliojus paslaugų krepšeliams ir pasikeitus sąskaitų mokesčiams, svarbu įsivertinti, ar tikrai yra būtina turėti kelias sąskaitas tame pačiame ar skirtinguose bankuose.
Sąskaitos administravimo mokestis jau dabar yra apčiuopiamas, tad ar vertą jį mokėti, jei jūsų sąskaita neaktyvi? Atsisakius perteklinių paslaugų ir sąskaitų sutaupysite ir jūs, ir jūsų verslas.