Dirbtinis intelektas ir procesų automatizavimas
Augančioje „Fintech“ įmonių konkurencijoje savo lyderystę ateityje dar labiau įtvirtins ta, kuri į savo kasdienybę mokės vis geriau įtraukti dirbtinį intelektą. Ir reikia pripažinti, kad įtraukimas jau dabar vyksta labai sklandžiai. Štai, pavyzdžiui, naujausioje tyrimų bendrovės „Statista“ vykdytoje apklausoje net 37 proc. respondentų tvirtino, kad dirbtinio intelekto pritaikymas daromas greičiau nei galėtų.
Artimiausiu metu spartaus tobulėjimo nė per žingsnį turėtų nesumažinti ta įmonė, kuri ir toliau skirs pakankamai investicijų į procesų automatizavimą. Tai reiškia, kad darbuotojui nereiks kas kartą spręsti tų pačių, monotoniškų, pasikartojančių situacijų ir dėl to bus sutaupoma nemažai laiko.
Jau visai netrukus turėtume net neakcentuoti tokių dalykų, kaip automatiškai tvarkomi kasdieniai reikalai, susiję su klientų sąskaitomis, prijunginėjami nauji klientai, apdorojamos paskolos ir t.t. Tai moderniausiose įmonėse pataps visiems įprasta praktika.
Nė menkiausios abejonės – kuo toliau, tuo labiau į didesnes pergales ves greitis, tinkamai suderintas su produktyvumu. Juk šiuo metu kiekvienam klientui laikas yra bene svarbiausias dalykas, o „Fintech“ įmonės save visada ir išskyrė kaip tas, kurios viską atlieka operatyviai.
Negalima „suvalgyti“ gyvo bendravimo su klientu
Gal tai ir skamba kaip priešprieša pirmajam punktui, tačiau bent jau kol kas tikrai negalima leisti, kad dirbtinis intelektas ir procesų automatizavimas „suvalgytų“ gyvą konsultanto bendravimą su klientais.
Priešingai – riebesnį pliusą prieš klientus užsidės tos „Fintech“ įmonės, kurios net ir vykstant modernizacijai, populiarėjant dirbtiniam intelektui bei procesų automatizavimui toliau suteiks galimybę tam tikrus klausimus išspręsti gyvu bendravimu.
Nors klientai ir patys puikiai supranta, kad į daugumą klausimų atsakyti bei pagalbą suteikti puikiai gali dirbtinis intelektas, bet pripažinkite, kad gyvas bendravimas mąstymą visada kreipia kiek kitokia ir, galimai, labiau teigiama linkme.
Analizė, analizė ir dar kartą analizė
„Fintech“ sritis yra tokia moderni bei taip greitai tobulėjanti ir auganti, kad įmonės strategijai veikiant vienais metais, ji gali būti kur kas mažiau veiksminga kitais. Taigi, žvelgiant į ateitį, kur kas svarbesnė nei dabar bus nuolatinė procesų, klientų poreikių ir požiūrio į siūlomą paslaugą analizė.
Akivaizdu, kad dar labiau į priekį 2022-aisias pažengs tie, kurie įvykdys bent dvigubai ar trigubai daugiau klientų apklausų, dar detaliau paanalizuos jų atsiliepimus, įpročius.
Tačiau bene svarbiausiu akcentu taps tai, kiek įmonė analizei pritaikys naująsias technologijas. Juk jau dabar, pavyzdžiui, yra tokios, kurios geba analizuoti pačią kliento kalbą, jo toną skambučio metu. Tai padeda geriau suprasti, kokios emocijos lydi besikreipiantį klientą, kai jis gauna tam tikras paslaugas.
Su laiku technologijų, leidžiančių analizuoti rinkos poreikius, kliento požiūrį ir t.t. bus tiek gausu, kiek būna grybų miške po lietaus. Tad svarbiausia, ką reiks padaryti, tai tik išsirinkti pačią geriausią ir atitinkamai ją panaudoti.
Daug platesni keliai karjeros „Fintech“ srityje siekiantiems darbuotojams
Labai sėkminga „Fintech“ įmonė bus ta, kuri geba ne tik reguliariai investuoti į dirbtinį intelektą, tačiau ir į darbuotojus.
Per pastaruosius trejus metus visa „Fintech“ sritis augo taip, kad darbuotojų skaičius padidėjo bene dvigubai (daugiau nei 2000). O ir toliau prognozuojama, kad darbuotojų poreikis tik augs. Tad akivaizdu, kad iš visos masės išsiskirs tos „Fintech“ įmonės, kurios geriau mokės prisivilioti naujus, talento kupinus specialistus. O dar svarbiau – ne tik prisivilioti, bet ir išlaikyti pas save.
Ką reikš gebėjimas privilioti ir išlaikyti? Didesnę darbo jėgą. O patiems specialistams atsivers vieni pliusai, kadangi augančioms „Fintech“ įmonėms reikės ne tik pasiūlyti konkurencingą atlyginimą. Reiks ir gerokai daugiau investuoti į itin modernių darbo sąlygų kūrimą, nuolatines darbuotojo galimybes mokytis, ilsėtis ir t.t.