Efektyvus resursų panaudojimas yra kiekvieno verslo variklis, o šiandien, tarp kainų kilimo ir vartotojų perkamosios galios augimo dažnai susidarant tarpui, ne visada įmanoma išaugusias sąnaudas kompensuoti didesnėmis kainomis. Tai ypač aktualu regionuose, kur savas taisykles diktuoja ir demografinė padėtis. Pirkėjas čia kitoks nei didmiestyje – apsipirkimo tempas yra lėtesnis, o su klientu privalu palaikyti artimesnius ryšius, ką padaryti keliant kainas tampa nelengva. Kita vertus, tai skatina ieškoti kitų būdų kaštų mažinimui.
Regioninis verslas niekada neprilygs didiesiems rinkos žaidėjams savo ištekliais bei veiklos mastu. Dėl to, norėdami spėti su kylančiomis kainomis bei augančiomis veiklos sąnaudomis, prekybininkai turi ieškoti kitų priemonių tiek sukuriant palankias sąlygas darbuotojams, tiek klientams siūlant prekes už prieinamas kainas.
Šiuos metus prekybininkai pradėjo prekybos alkoholiu sugriežtinimu, išaugusiu darbo užmokesčiu, o labiausiai sąnaudas išaugino kuro kainų didėjimas. Reiktų išskirti alkoholio prekybą reglamentuojančius teisės aktus, naujausias jų – ketinimas uždrausti prekiauti alumi plastikinėje taroje. Nors nesant konkrečių veiksmų ateitį vertinti sunku, verslas bet kokiu atveju turės gebėti prisitaikyti prie galiojančių įstatymų. Ribojimai verslui visuomet būna iššūkis, ir veikiausiai jie turės bent jau trumpalaikės įtakos pardavimams, todėl jiems būtina ruoštis.
Konkurencija mažmeninės prekybos maistu rinkoje didėja, o kaimo vietovėse perkamoji galia yra ribota. Vartotojų įpročiai regione taip pat gana specifiniai. Pirmiausia, išlaikomas glaudesnis tarpusavio ryšys, lojalumas. Be to, regione yra lėtesnis apsipirkimo tempas ir didesnis dėmesys naujovėms. Todėl, nors ir iš lėto, tačiau vyksta pasikeitimai ir tipiniame pirkinių krepšelyje. Pavyzdžiui, šią vasarą rekordiškai augo nealkoholinio alaus pardavimai. Taigi prie pokyčių regiono vartotojai, nors ir iš lėto, bet prisitaiko.
Nemažus pokyčius stebime ir duonos rinkoje, kuri pastaruoju metu traukėsi. Pirkėjai vis dažniau pirko mažesnius kepalus, mažėjo pyragų, batonų pardavimai. Augo duonos gaminių, praturtintų grūdais, saulėgrąžomis ir įvairiomis sėklomis, pardavimai. Žmonės vis dažniau renkasi produktus, sudėtyje turinčius mažiau druskos ir cukraus.
Regioninis verslas privalo nuolat tvarkytis ir su įvairiais demografiniais iššūkiais. Darbuotojų paieška visuomet yra viena daugiausiai dėmesio reikalaujančių sričių prekybos versle. Tad išsaugoti esamus ir pritraukti naujų darbuotojų – vienas pagrindinių prioritetų. Renkantis veiklos optimizavimo priemones, verslininkams svarbu, kad jų diegimo metu darbo vietų skaičius nemažėtų.
Nėra abejonės, kad sąnaudos didės ir kitais metais – ypač dėl brangstančių kuro ir elektros energijos. Siekiant optimizuoti procesus, vis dažniau taikomi LEAN sistemos metodai – atsisakoma nereikalingų darbų, peržiūrimos tiekimo ir logistikos grandinės. Jau pastebima nemažai atvejų, kur verslas papildomai investavo tam, kad sutaupytų ateityje. Šiandien jau ir regioninės prekybos vietose matome diegiant įvairias modernizavimo priemones – skaitmenizuojamas aptarnavimas, net nedidelėse krautuvėse atsiranda savitarnos kasos.
Vis dėlto, proceso priežiūra yra didžiausias ateityje laukiantis iššūkis. Apie vykdomus pokyčius reikia nuolat informuoti darbuotojus. Vykdant sistemos diegimą, komanda gauna informaciją, kas turi būti daroma, susipažįstama su problemomis, apmokoma ir stebima, ar laikomasi šių standartų. Tiesa yra tokia, kad neprižiūrint proceso, prie rutinos linkstama grįžti net ir pasiūlius patį geriausią sprendimą.