Jei pirkinys ar dovana tiesiog nedžiugina

Įprasta manyti, kad nusipirkus prekę, ją grąžinti galima retais atvejais, pavyzdžiui, jei ji brokuota. Iš tiesų yra tik kelios kategorijos prekių, patenkančių į negrąžinamų ir nekeičiamų sąrašą. Kitas prekes galima grąžinti nenurodant priežasties ir taip atgauti pinigus ar bent jau pakeisti, jei laikomasi tam tikrų taisyklių. Pirmiausia, daiktas neturi būti naudotas, jo prekinė išvaizda ir pakuotė nepažeista – kitu atveju pardavėjas turi teisę atsisakyti prekę priimti. Taip pat grąžinimo metu reikia turėti įrodymą, kad prekė buvo pirkta būtent iš šio pardavėjo – tai gali būti kasos kvitas ar mokėjimo kortelės išrašas.

Taip pat svarbu atminti, kad prekės grąžinimas yra galimas per 14 dienų nuo įsigijimo arba internetinio pirkinio pristatymo dienos. Kai kuriais atvejais pardavėjai nustato ir ilgesnius prekių grąžinimo ar pakeitimo terminus – rinkoje matome ir tokių dosnių terminų kaip 100 dienų nuo užsakymo gavimo dienos.

Svarbu atkreipti dėmesį į prekių, patenkančių į negrąžinamų ir nekeičiamų kategoriją, sąrašą. Visais atvejais – tai augalai, gyvūnai ir tinkamos kokybės maisto produktai. Mažmeninės prekybos taisyklėse numatytos ir kitos išimtys, kai prekės pardavėjas priimti neprivalo. Tai – sveriamos ar matuojamos prekės, kurios pirkėjo pageidavimu buvo specialiai paruoštos ir priderintos pagal jo pageidavimą. Tai reiškia, kad, jei rūbą pirkome įprastoje parduotuvėje – jį grąžinti bus galima, tačiau specialiai pirkėjui siūto ir prie jo poreikių derinto kostiumo – ne. Tokiais atvejais galioja atskiros grąžinimo ir korekcijų taisyklės, numatytos siuvimo paslaugų sutartyje.

Be to, pardavėjai gali atsisakyti atgal priimti ir kitų įprastinių kalėdinių dovanų: kosmetikos, spausdintų knygų, kūdikių drabužių, apatinio trikotažo, iš tauriųjų metalų pagamintų juvelyrikos dirbinių bei tabako gaminių. Į išimčių sąrašą patenka ir elektronika, medicinos prietaisai, laikrodžiai, muzikos instrumentai, patalynės reikmenys, žaislai, meno kūriniai.

Po švenčių reikėtų atkreipti dėmesį ir į itin populiarią dovanų idėją – išankstinio apmokėjimo kuponus. Praleidus juose nurodytą panaudojimo terminą, verslininkas gali sutikti geranoriškai datą pratęsti, tačiau niekur nėra nustatyta jo pareiga dovanų kupone numatytus įsipareigojimus įvykdyti po galiojimo termino pabaigos.

Perkant internetu – didesnė apsauga

Apsiperkant internetu, galioja kiek kitokios prekių grąžinimo taisyklės – pirkėjas yra labiau saugomas dėl to, kad neturėjo galimybės prekės apžiūrėti gyvai. Internetu įsigytas prekes galima grąžinti praktiškai visais atvejais, išskyrus kelias išimtis, kai tai pagal individualų užsakymą pagaminta, greitai gendanti prekė ir kt.

Svarbu atminti ir tai, kad įsigijus prekę internetu ir ją grąžinus, pardavėjas turi grąžinti pinigus ne tik už prekę, bet ir už jos pristatymą. Paties grąžinimo išlaidos įprastai tenka pirkėjui, jei pardavėjas nėra nustatęs kitaip. Tiesa, įprastai didžiosios el. prekybos platformos kaip papildomą naudą pristatymo metu suteikia ir jau apmokėtą siuntos lipduką, kurį galima panaudoti grąžinant netikusią prekę.

Populiarėjant apsipirkimams užsienio interneto parduotuvėse, pirkėjai turėtų žinoti, kad prekių grąžinimo taisyklės taikomos visoje Europos Sąjungoje, o taip pat Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje registruotiems pardavėjams. Tendencijos rodo, kad prekių grąžinimas įprastai vyksta taikiai, o tai svarbu ir sprendžiant tvarumo iššūkius – prekės grąžinamos drąsiau ir nėra beprasmiškai išmetamos.

Brokuotų prekių grąžinimui – pirkėjui palankiausios taisyklės

Tai atvejais, kai įsigyta prekė turi trūkumų, ima galioti visai kitokie grąžinimo terminai ir prekės netinkamumo įrodinėjimo taisyklės. Įstatymas numato pardavėjo atsakomybę prieš pirkėją už bet kokį prekių kokybės reikalavimų neatitikimą prekės pristatymo metu, o pagal įstatymą suteikiama ir dvejų metų garantija.

Jei prekė neatitinka kokybės reikalavimų, pirkėjas turi teisę prašyti prekę pataisyti, ją pakeisti, sumažinti prekės kainą arba grąžinti prekę ir atgauti sumokėtus pinigus. Vis tik prekės grąžinimas yra laikomas kraštutine priemone ir taikomas tada, kai prekės trūkumai yra esminiai, o taisymas būtų neproporcingas pirminei kainai. Tokiais atvejais kreiptis į pardavėją būtina per du mėnesius nuo trūkumų aptikimo dienos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją