Radusios tokių neatitikimų, institucijos kreipiasi į klientą prašydamos pateikti tikslią informaciją apie savo naudos gavėjus JADIS naudos gavėjų posistemyje (JANGIS) arba, teikiant papildomą informaciją, patikslinti įstaigos turimus duomenis. Neretai tokie neatitikimai išvirsta į kelias savaites trunkančią komunikaciją bei dar daugiau laiko užimančias galutinių naudos gavėjų ir juos įrodančių dokumentų paieškas jų struktūrose.
Tačiau viso to galima išvengti gerai atliekant namų darbus:
- Vykstant įmonių grupės struktūros pokyčiams – pardavimams, kitokiems akcininkų pasikeitimams, reorganizavimams, pertvarkymams, keičiantis grupėje esančių įmonių pavadinimams bei kitiems duomenims – svarbu kaskart pasitikrinti, ar konkretus pokytis daro įtaką lietuviškos įmonės duomenims, pateiktiems į JANGIS, ir, esant poreikiui, juos atnaujinti.
- Pasikeitus grupės naudos gavėjams, svarbu užtikrinti, kad banko ar finansų įstaigos supratimas apie lietuviškos įmonės galutinius naudos gavėjus sutampa su informacija, pateikta sistemoje. Identifikavus neatitikimų, informacija turėtų būti suvienodinta, kiek tai leidžia JANGIS funkcionalumai.
- Neretai įmonės direktoriai būna identifikuoti kaip techniniai įmonių naudos gavėjai. Todėl, pasikeitus įmonės direktoriui, reikėtų pasirūpinti duomenų apie direktorių atnaujinimu.
- Kadangi neretai atsitinka taip, kad informacija apie pasikeitimus įmonių grupėje dukterinių bendrovių nepasiekia (ypač, kai pokyčiai nėra susiję su Lietuvoje vykdoma veikla), JANGIS įregistruotos informacijos aktualumo pasitikrinimą su atsakingais įmonių grupės asmenimis rekomenduotina laikyti kasmetine higiena, atliekama finansiniams metams pasibaigus.
Ar ėmęsi visų čia nurodytų veiksmų neužstrigsite kliento pažinimo (KYC) procese? To garantuoti neįmanoma, tačiau dažnai šių veiksmų pakanka, siekiant išvengti siurprizų – banko pranešimų, kuriais prašoma atnaujinti ar suvienodinti duomenis apie galutinius naudos gavėjus.