Tiesa ir ta, kad vieno sėkmės recepto šioje besiformuojančioje rinkoje nėra. Savo platformoje atidžiai stebime šias verslo istorijas ir matome, kad verslininkų motyvacijos, metodai ir rezultatai labai skirtingi. Nenuostabu, nes jie dirba su skirtingomis auditorijomis. Vis dėlto, pamokų, kuriomis būtų galima pasidalyti, jau yra. Mūsų interesas, kad kiekvienas naujas restoranas-vaiduoklis pirmtakų išbandytas praktikas adaptuotų greičiau ir lengviau, o klaidų – nebekartotų.
1. Meniu – tai pagrindinė žinutė vartotojui
Tiek kliento, tiek verslininko įsivaizdavimas apie gerą meniu yra skirtingas, tačiau kuriant virtualų prekių ženklą, pirmiausia svarbu būti pastebėtam ir įvertintam. Jeigu meniu yra ilgas ir skirtas skirtingoms auditorijoms, ieškančiam vartotojui jis lyg nereikalingas galvosūkis. Mėsainio ar konkrečios šalies virtuvės ieškantis žmogus yra linkęs išbandyti tą restoraną, kur patiekalų pasirinkimas akivaizdus.
Tai nereiškia, kad naujokams būtina specializuotis ties vienu patiekalu. Meniu ribas gali apibrėžti bet koks potencialios auditorijos poreikis: ingredientai, mitybos įpročiai, patiekalų ruošimo būdas, netgi valgiui įprastas paros laikas ar su maistu siejama veikla.
2. Sąnaudos, kurioms taupyti pavojinga
Taip, technologijos šiame verslo modelyje eliminuoja solidžią sąnaudų dalį, tačiau tai anaiptol nereiškia mažesnių kliento lūkesčių. Priešingai, būtina susimąstyti, kaip kompensuoti tai, ką prekių ženklas praranda su fizinio restorano atributais: gera vieta mieste, restorano iškaba ir matomoje vietoje pateiktas meniu. Investicijos į žinomumą bei restorano rinkodarą yra itin svarbios.
Taigi, ruošiantis į virtualią erdvę paleisti naują restoraną, rinkodaros biudžetą, pagrindinę idėją bei planą artimiausiems mėnesiams reikia turėti iš anksto. Maža to, prekių ženklo identitetas taip pat privalo turėti pakankamai „kabliukų“ vartotojo atminčiai.
3. Ne klonuoti, o kurti
Absoliuti dauguma šiuo metu „Bolt Food“ platformoje veikiančių restoranų-vaiduoklių – tai ant tradicinių restoranų pečių vystomi prekių ženklai. Vieniems verslams – tai galimybė didesniu pajėgumu įdarbinti restoranų virtuves, kitiems – erdvė įgyvendinti alternatyvią restorano koncepciją. Vis dėlto elektroniniai meniu neturėtų virsti patiekalų-klonų šiukšliadėžėmis. Naujas restorano prekių ženklas reiškia naujus patiekalus, skirtingus ingredientus arba ruošimo būdą.
Paradoksalu, bet tokiais būdais prisivilioti klientų išties sunkoka. Žmonės intuityviai jaučia mažesnę kūrėjų dedikaciją ir renkasi kitų restoranų meniu. Apskritai, restorano-vaiduoklio kūrėjas turėtų atsikratyti bet kokių nuostatų apie mažesnius klientų lūkesčius. Žmonės moka ne vien už maistą, bet ir už pristatymą, taigi tikisi visapusiškai kokybiškos patirties.
4. Nuolatinė evoliucija
Pritraukti vartotoją pirmajai patirčiai ir užtikrinti pasitenkinimą – pati svarbiausia restorano-vaiduoklio užduotis. Gali pasirodyti, kad tuomet pakaks išlaikyti aukštą kortelę lojaliai klientų bazei. Iš tiesų, klientai nori matyti, kad restoranas gyvas ir nuolat siūlo naujoves. Žinoma, pagrindinis meniu privalo likti, o restorano koncepcija būti pakankamai tvari, kad leistų restoranui prisitaikyti prie rinkos poreikių.
Jeigu fizinio restorano gyvumas gaunasi natūraliai – periodiškai keičiasi personalas, atnaujinamas interjeras ar tiesiog mainosi metų laikai – virtualiam restoranui visa tai reikia pademonstruoti. Meniu naujienos, specialūs šefo pasiūlymai, adaptyvi rinkodara ir kiti įrankiai turėtų sugulti į metinį tvarkaraštį.
5. Pasiruošimas aštresnei konkurencijai
Sąnaudų taupymas ir erdvė drąsioms idėjoms – tai, kas šiandien leidžia pirmiesiems virtualiems restoranams sėkmingai konkuruoti. Tačiau ilgainiui augant jų skaičiui vien to nepakaks. Kai prasidės restoranų-vaiduoklių tarpusavio konkurencija, verslai bus priversti pereiti į kitą optimizavimo etapą. Panašiai, kaip technologijomis grįstas maisto pristatymas leido pigiai ir kokybiškai pakeisti fizinio restorano aptarnavimo salę, taip galėtų skaitmenizuotis ir procesai restoranų virtuvėse.
Žinoma, įsivaizduoti technologinius pokyčius, kurie mūsų dar tik laukia ateityje, gana sunku. Vis dėlto, reikia jų nebijoti, o jiems ruoštis – tyrinėti, planuoti investicijas ir nepamiršti galvoti apie klientų lūkesčius.