Apsibrėžkite tikslinę rinką

Noras prekiauti tarptautiniu lygiu – svarbus įvertinimas verslui. Tai rodo, kad vykdoma pardavimų strategija lokalioje rinkoje yra sėkminga, o generuojamos pajamos skatina plėstis toliau. Tačiau persikelti į tarptautines rinkas stačia galva tikrai nepatartina, o prieš atliekant konkrečius veiksmus – derėtų nusistatyti strategines veiklos gaires.

Tikslingai apgalvokite, kur plėsitės, nes pasiryžimas parduoti visiems ir visur atrodo kaip gera idėja tik iš pat pradžių. Siekiant pritraukti kuo daugiau pirkėjų būtina įsivertinti, jog visos rinkos turi savitų niuansų, o skirtingų šalių vartotojai pasižymi unikaliais naršymo internete ar apsipirkimo įpročiais. Todėl iš pradžių nepradėkite pardavinėti savo prekių ar paslaugų visiems pasaulio vartotojams, bet pasirinkite dvi ar tris prioritetines rinkas. Jei jau turite tarptautinių pirkėjų ar svetainės lankytojų, galite mėginti patraukti į jūsų verslą dėmesį jau atkreipiančią auditoriją. Pabandykite apsibrėžti svarbiausius rodiklius, rodančius produktų paklausą specifinėje užsienio rinkoje.

Lokalizuokite savo pasiūlymą

Prieš pradedant prekybą užsienyje, būtina modifikuoti savo el. parduotuvę: pritaikyti produktus ar paslaugas vietiniams gyventojams naujose rinkose. Praktikoje tai reiškia, jog reikia išversti el. parduotuvės turinį, pakeisti svetainės išdėstymą priklausomai nuo kalbos ar rinkos subtilybių, sukurti tarptautinius domenus.

Lokalūs domenai yra teigiamas vizualinis signalas pirkėjams užsienyje, įrodantis jiems, kad naršo profesionalioje ir specialiai jiems pritaikytoje parduotuvėje. Tad papildomai investuodami į lokalų domeną padidinate klientų pasitikėjimą bei pardavimo tikimybę.

Be to, būtina išversti savo parduotuvę į šalies ar regiono, į kurį orientuojatės, kalbą. Daugelis tarptautinių pirkėjų pirmenybę teikia naršymui el. parduotuvėje gimtąja kalba, todėl sklandžiai išverstas tekstas el. parduotuvėje užtikrins didesnį vartotojų įsitraukimą. Jei savo veiklą tik pradedate, galite išbandyti DI (dirbtiniu intelektu) paremtų vertimo programų galimybes. Tačiau, jei stabiliai generuojate pelną ir norite aukštos kokybės turinio, patartina investuoti į kokybiškas vertėjų paslaugas.

Leiskite apsipirkti vietine valiuta

Daugelis tarptautinių pirkėjų net nesvarstys galimybės įsigyti jūsų produkto ar paslaugos, jei nebus galimybės apsipirkti vietine valiuta. Todėl mokėjimo proceso optimizavimas – labai svarbus žingsnis siekiant įsitvirtinti globaliu mastu.

Priklausomai nuo platformos, kurioje prekiaujate, galite pasirinkti skirtingas valiutos keitimo opcijas: automatinį konvertavimą naudojant realiu laiku kintantį užsienio valiutos kursą arba stabilios kainos pasirinkimą.

Pirmasis variantas gali patikti tiems, kurie nenori per daug vargintis, labiau vertina paprastumą ir patogumą. Kita vertus, šis pasirinkimas taip pat turi ir savų trūkumų: parduodamų produktų kainos nuolat keisis, nes valiutų rinka nėra pastovi. Tai gali nemaloniai nustebinti potencialius pirkėjus, jei jie prieš pirkdami jūsų svetainėje apsilankys kelis kartus. Šios problemos sprendimo būdas – nustatyti fiksuotą valiutų kursą, kuris užtikrintų stabilias kainas bet kurio apsipirkimo metu.

Be to, svarbu atkreipti dėmesį ir į mokestines sistemas skirtingose šalyse. Šiaurės Amerikos rinkose produktai dažniausiai rodomi neįskaičiuojant mokesčių. Tad mokesčiai ir siuntimo išlaidos matomi tik tada, kai vartotojai prideda konkrečią prekę į savo apsipirkimo krepšelį. Tačiau kitose rinkose, įskaitant Europą ir Rytų Azijos regioną, paprastai reikalaujama, kad produktai būtų rodomi su visais mokėtinais mokesčiais iš karto. Todėl prieš pradedant prekiauti svarbu į savo akiratį įtraukti ne tik mokamų mokesčių tipą, bet ir įprastas jų pateikimo praktikas savo klientams.

Pasirūpinkite kokybišku tarptautiniu prekių pristatymu

Nors pagal eiliškumą prekių pristatymo klausimai atsiduria paskutinėje vietoje – tai bene svarbiausia dalis bendroje vartotojų apsipirkimo kelionėje, nes būtent ji nulemia visada nudžiuginantį produktų gavimą.

Todėl prieš siūlydami tarptautinį siuntimą įvertinkite svarbiausius kintamuosius: pasirinkite prekių siuntimo partnerius bei atsirinkite jus tenkinančias siuntimo galimybes. Numatykite ne tik kainos apsektą, bet ir siuntų pristatymo greitį, saugumą bei patikimumą. Pirkėjai vertina skaidrumą, todėl iš karto akcentuokite pristatymo laiką. Tai padės išvengti galimų nusivylimų, įgysite pirkėjų pasitikėjimą bei lojalumą.

Apibendrinant, el. komercijos sektorius yra itin perspektyvus, sparčiai plečiasi ir keičiasi, todėl siekis išbandyti savo jėgas tarptautiniu mastu – itin sveikintinas. Tačiau prieš džiaugiantis pelningais rezultatais, į globalią plėtrą būtina pažvelgti strateginiu žvilgsniu bei įvertinti svarbiausius prekybos svetimoje valstybėje niuansus. Rinkos tendencijos nuolat parodo, jog sėkmingiausi mažmenininkai yra tie, kurie geba įveikti laikinus iššūkius bei nuolat pritaiko el. komercijos naujoves.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją