Kartais ateitis išties gali atrodyti gąsdinančiai. Pagrindiniai šių laikų bruožai yra spartus kintamumas ir neapibrėžtumas. Tai pasireiškia visose sferose. Kas atrodė pastovu – labai greitai ir kardinaliai gali pasikeisti, kiek truks viena ar kita būsena – itin sunku apibrėžti. Todėl įmonių strategijos ir taktikos neišvengiamai rengiamos tokiai aplinkai.
Skaitmeninė aplinka ir suskaitmenintos priemonės taikliai atliepia poreikį greitai prisitaikyti: būti ten, kur reikia, tada, kai reikia, ir tik tiek, kiek reikia klientui. O kas žino, kiek tam visų gerbiamam bei norimam klientui reikia? Dažnai tiksliai atsakyti negali nė jis pats. Tačiau matydamas estetišką, patogią, gražią, naudingą ir intuityviai prieinamą galimybę paslaugai įsigyti, jis greičiausiai ją rinksis.
Dabar plačiai kalbama apie taip vadinamą „gerą vartotojo patirtį“, vyksta tikros varžybos ją gerinant. Kokias priemones pasirinkti? Ar ieškoti visa apimančios sistemos visiems galimiems poreikiams (produktams), ar rinktis mažų ir paprastesnių paslaugų rinkinį?
Ir vienas, ir kitas pasirinkimas turi savo privalumų bei trūkumų. Gausus būrys IT konsultantų apie juos gali išsamiai ir ilgai kalbėti. Bet čia vertėtų prisiminti tikruosius verslo tikslus. Mums reikia, kad nauja paslauga gražiai, išmaniai ir intuityviai būtų pasiekiama klientui ir tokią naujieną įdiegti turime per labai trumpą laiką. Dar daugiau. Gerą ir inovatyvią paslaugą įdiegę per trumpą laiką (angl. Time-to-market), turime būti pasiruošę ją nedelsiant modifikuoti, kartais net jos atsisakyti. Ir vėl diegti naują.
Tie, kas žino, sakys, „agile“ metodika visa tai ir nusako. Ir bus teisūs, tačiau patirtis kužda, kad nereikėtų nieko suabsoliutinti. Tiek verslas, tiek priemonės turi būti adaptyvūs ir lengvai besikeičiantys, nes kintanti aplinka viso to reikalauja. Konkurencinė kiekvieno verslo stiprybė šiandien gali būti matuojama ir tuo, kaip greitai jis gali keistis. Gebėjimas keistis ir prisitaikyti – vienas pagrindinių sėkmingą verslą ar sėkmingą IT sprendimą apibūdinančių kriterijų.
Kokių dar galimybių atneša skaitmenizacija? Ji leidžia verslui kur kas greičiau augti – palengvinti sprendimų priėmimus, supaprastinti ir automatizuoti sprendimų priėmimą, efektyviau spręsti vartotojo problemas.
Kitas dalykas, ką leidžia skaitmenizacija, yra lankstumas, greitas prisitaikymas. Visą turimą sistemą dabar galima lengvai dalinti į dar mažesnes dalis – mikro-paslaugas – ir kiekvienai jų leisti sąveikauti tarpusavy, o, esant poreikiui, jei kažkas iš tų mikropaslaugų turi būti atnaujinta, nekeisti visų kitų dalių iš esmės. Tai sumažina ir riziką, ir išlaidas.
Trečias, bet ne mažiau svarbus skaitmeninės eros elementas – racionalumas. Neretai verslo pasaulyje galima išgirsti, kad norint sėkmingai prisitaikyti prie skaitmeninio amžiaus, reikia viską keisti iš esmės, t.y. nurašyti prieš tai buvusias investicijas. „Sugriauk arba būsi sugriautas“ – skamba garsūs perspėjimai. Ir tai tikrai skaudu. Tiek laiko, tiek resursų atžvilgiu. Bet šioje vietoje iš patirties galiu pasakyti, kad reikia į situaciją pažvelgti pragmatiškai – surasti tinkamą sprendimą, ką ir kaip galima tobulinti, nenubraukiant to, kas buvo kuriama dešimtmečius prieš tai. Taip, su laiku ateina daugybė naujovių, bet, įsitikinome, jas įmanoma sujungti su jau esamomis gerai veikiančiomis sistemomis.
Mus finansavimo paslaugų versle toks požiūris atvedė prie sprendimo, kuris vienareikšmiai atnešė naują iki šiol neegzistavusią galimybę. Pristatėme Lietuvoje analogų neturinčią elektroninę platformą – taip vadinamą e-paraišką. Sprendimas finansuoti yra priimamas sistemos „realiu laiku“ (vietoj valandomis, dienomis ar net savaitėmis trunkančio proceso), automobilio ar kito pirkinio pasirinkimas gali būti atliekamas sistemoje, banko ar lizingo bei automobilio pardavėjo vaidmenį atlieka sistema.
Vartotojas pats, jam patogiu metu ir patogioje vietoje, gauna finansavimo patvirtinimą, kuriuo gali nedelsdamas naudotis, arba tiesiog žinoti, kiek galėtų finansuotis, jei norėtų. Šiam sprendimui įdiegti sujungėme kelias dešimtis elektroninių registrų ir duomenų bazių. Žinoma, kuriant platformą taikyti aukščiausi saugumo standartai. Sistema veikia tik klientui sutikus, kitaip tariant, proceso autorius ir „savininkas“ yra jis pats.
Mūsų bendrovei tai suteikia taip pat daug privalumų: sprendimai priimami kokybiškiau, reikia kur kas mažiau techninio žmogiškojo darbo, savo specialistų dėmesį nukreipiame paslaugos kokybei ir gerinimui prižiūrėti, inovacijoms inicijuoti. E-paraiška šiemet buvo pristatyta Europos Lizingo Asociacijos „Leaseurope“ metiniame renginyje, kur sulaukė daug pagyrų, kaip pavyzdinis artimos ateities lizingo sprendimas Europoje.
Tad ateitis neprognozuojama, niekas nežino, kaip viskas bus po kelerių metų, bet keistis reikia. Tik turėti gerą produktą nebeužtenka. Skaitmenizacija neabejotinai verčia generuoti idėjas, greitai reaguoti, jas diegti ir, žinoma, monetizuoti – intensyvinti naudojimąsi paslaugomis, pateikiant sprendimą tada, kai reikia, ten, kur reikia, ir tiek, kiek reikia. Ir tam nebūtina „revoliucionuotis“ nubraukiant visą seną paveldą.