Kaip, Jūsų nuomone, prie Lietuvos vairuotojų gerovės prisidės kai kurių ES valstybių buldozeriu bandomas prastumti reikalavimas kas 3 ar 4 savaites privalomai gražinti sunkvežimius į jų registracijos valstybę?

Pabrėžiame – būtent sunkvežimius, o ne vairuotojus. Gal sunkvežimiai turi „pailsėti“ savo įmonės garaže? Gal sunkvežimio „laukia“ vaikai ir žmona?

Bandymai įvesti šį reikalavimą kelia didžiausią nutolusių nuo ES centro valstybių susirūpinimą. Kiekvienam nors truputį mąstančiam žmogui aišku, kurių valstybių vežėjai įgautų konkurencinį pranašumą, įteisinus šį atvirai protekcionistinį reikalavimą. Nekalbame jau apie ženkliai išaugusius sunkiojo transporto srautus ES keliuose, spūstis, oro taršą ir t.t. Džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerija puikiai supranta galimas tokio sprendimo pasekmes Lietuvos kelių transporto verslui ir nuosekliai dirba, kad jo nebūtų.

Gintautas Ramaslauskas
Tačiau, deja, vis bandoma priešinti verslą su valstybe, darbdavius su darbuotojais tiesiog pigiai politikuojant ir siekiant politinių dividendų. Jei būtų įteisintas minėtas absurdiškas reikalavimas, Lietuva prarastų didžiąją dalį kelių transporto sektoriaus. Transporto verslas – ne gamyba, jis greitai būtų perkeltas į ES centre esančias šalis, kurios tik to ir siekia. Ir šį sprendimą greičiausiai priims būtent didžiosios įmonės, turinčios reikiamų finansinių ir administracinių resursų. O mažosios transporto įmonės tiesiog neišgyvens. Ir tada Lietuvos biudžetas praras daug daugiau, nei tik darbuotojų sumokamus mokesčius, apie kuriuos kalba p. V. Blinkevičiūtė.

Be to, norime atkreipti p. V. Blinkevičiūtės dėmesį, kad jau keletą metų mūsų vežėjai moka vairuotojams Vokietijos, Prancūzijos ir kitų ES narių minimalų atlyginimą pagal tų šalių įstatymus, jei gabenami kroviniai į šias valstybes. Vežėjai nekelia klausimo, kad tų šalių atlyginimų nereikia mokėti, tačiau kelia administracinės naštos problemas – pavyzdžiui, reikalavimą įmonei turėti savo atstovą Prancūzijoje.

Ką tai reiškia smulkiai įmonei, turinčiai kelis krovininius automobilius? Ogi kelis šimtus eurų per mėnesį, kurie atitenka Prancūzijos teisinių paslaugų ar kitoms bendrovėms. O vietoj to daugiau galėtų uždirbti įmonės vairuotojas. Todėl laisvo prekių ir paslaugų judėjimo, lygių konkurencinių sąlygų visų ES valstybių narių, nepriklausomai nuo jų geografinės padėties, užtikrinimas vežėjams, bereikalingos administracinės naštos atsisakymas bei reikiamų socialinių garantijų nustatymas transporto sferos darbuotojams turi būti svarbiausi Mobilumo paketo tikslai.

Kviečiame visus EP narius iš Lietuvos įvertinti šio dokumentų rinkinio svarbą ne tik Lietuvos, bet ir visos ES ekonomikai ir balsuojant priimti teisingus sprendimus!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (210)