Per pirmus septynis šių metų mėnesius daugiausiai lietuviai didino vyno iki 15 laipsnių stiprumo pirkimus. Pastarojo pardavimai padidėjo 15,7 proc., jei lygintume su analogišku laikotarpiu pernai. Putojančio vyno pardavimai per septynis mėnesius išaugo 10,3 proc., o alaus – 3,5 proc. padidėjo. Tuo pat metu stipraus alkoholio per 7 mėnesius pardavimai susitraukė 8,7 proc.
Verta pastebėti, kad stipraus alkoholio ilgesnio laiko statistika yra iškreipta, nes 2019 metų kovo mėnesį buvo didinami akcizai ir prekybininkai sausio vasario mėnesiais dirbtinai didino pirkimus, kad sandėliuose turėtų didesnes atsargas mažesniu akcizu apmokestinto stipraus alkoholio produktų.
Vis tik įdomiausia kaip lietuviai elgėsi per karantiną ir jam dalinai pasibaigus – tai yra II šių metų ketvirtyje. „Nielsen“ modernios prekybos indeksas (be Norfos ir Lidl), kuris lygina šių metų II ketvirtį su analogišku pernai, parodė, kad stipraus alkoholio pardavimai kiekiu padidėjo 6,8 proc., kai silpno alkoholio (alaus, vyno ir kitų) tik 2,8 proc.
Darytina išvada, kad karantino sąlygomis buvo linkstama daugiau link „stipriosios“ taurelės. Taip pat pirmas trečio ketvirčio mėnuo (liepa) dar labiau patvirtina, kad stipraus alkoholio perkama vis daugiau ir tikėtina, kad metams besibaigiant metiniai stipraus alkoholio pardavimai gali ir padidėti. Paskutinį kartą akcizas stipriam alkoholiui buvo didintas prieš pusantrų metų.
Daugiau alkoholio nuperkantys Lietuviai taip pat ir papildė valstybės biudžetą. Mokesčių surinkimui iš kitų sričių stringant, alkoholio akcizo per 7 mėnesius buvo surinkta 4,9 proc. daugiau nei pernai arba 9,8 mln. daugiau. Viso lietuviai už alkoholio pirkimą biudžetui sunešė 211 mln. eurų.
Daugiausia į biudžetą sunešė stipriųjų pirkėjai – 131 mln. eurų arba 5,4 mln. eurų daugiau nei pernai per septynis mėnesius. Antroje vietoje alus – 51,6 mln. eurų ir 1,7 mln. eurų daugiau, trečioje fermentuoti vynai – 23,8 mln. eurų. Beje vynų populiarumui augant jų sunešamas akcizas padidėjo 2,8 mln. eurų lyginamuoju laikotarpiu. Prieš tris metus didintas akcizas nepristabdė vyno populiarėjimo.