Didžiausią pardavimų augimą demonstruoja vynai ir fermentuoti gėrimai, kurių pardavimai analizuojamu laikotarpiu augo 7,5 proc. Nedaug atsiliko ir stiprusis alkoholis, kurio buvo parduota 6,5 proc. daugiau, o alaus pardavimai per 10 šių metų mėnesių, lyginant su analogišku laikotarpiu pernai, krito 1,6 proc.

Tuo pat metu pagal akcizų surinkimą toliau pirmauja stiprus alkoholis, kuris šiais metais sugeneravo 170,4 mln. eurų pajamų į biudžetą. Šiais metais už visus alkoholinius gėrimus buvo sumokėta 279,5 mln. eurų akcizo mokesčio arba beveik 20 mln. eurų daugiau nei pernai.

Įdomu, kad 90 proc. padidėjusių akcizų surinkimo generavo būtent stiprus alkoholis taip demonstruodamas atsparumą didinamam akcizo mokesčiui. Šiais metais akcizas stipriam alkoholiui buvo padidintas 10 proc., o paties akcizo buvo surinkta 11,9 proc. arba daugiau nei buvo padidintas mokestis. Kitais metais yra siūloma dar tokiu pačiu žingsniu padidinti stipraus alkoholio apmokestinimą.

Taip pat pastebima ir stiprėjanti tendencija vyno sektoriuje. Lietuvaičiai šiais metais vyno iš šviežių vynuogių iki 15 proc. stiprumo suvartojo net 18,3 proc. daugiau ir analogiškai daugiau sumokėjo akcizo mokesčio. Būtent vynas sugeneravo likusią reikšmingesnę akcizo augimo dalelę, kai buvo surinkta 16,1 mln. eurų arba 2,5 mln. eurų daugiau nei pernai. Alaus pardavimai toliau silpo ir akcizo iš alaus mėgėjų buvo surinkta 71,3 mln. eurų arba 1,2 mln. eurų mažiau nei pernai.

Vertinant paskutinio spalio mėnesio tendencijas, didesni svyravimai buvo fiksuoti dvejose kategorijose. Vyno pardavimai augo neregėtais 30 proc. punktų, o stipraus alkoholio krito 15,8 proc. Stipraus alkoholio spalio mėnesio sumažėjimą galima paaiškinti tuo, kad rinka trumpuoju laikotarpiu vis dar banguoja dėl paskutinio akcizo pakilimo ir parduotuvių noro užsipirkti pigesnio alkoholio prieš mokestinį pasikeitimą.

Parduotuvės dažnai užpildo sandėlius, kai žino, kad buvo priimtas akcizo didinimas, tam kad išlaikyti konkurencinį pranašumą arba pasididinti savo pelno maržas. Tuo pat metu vyno pardavimų augimas šiek tiek stebina ir greičiausiai atspindi gerėjančias Lietuvos gyventojų pajamas ir gyvenimo kokybę.

Kalbant apie akcizus, galima spėti, kad valstybės užmojai surinkti papildomus apie 10 mln. eurų 2020 metais padidinus mokesčius stipriam alkoholiui gali būti sėkmingi. Šiais metais akcizo buvo surinkta netgi daugiau nei buvo didinamas pats mokestis, o iki metų galo likus labai nedaug didėjantys metiniai pardavimai turėtų išsilaikyti.

Taip pat stebint vyno populiarumo augimą, gali kilti minčių šiek tiek atvėsinti šią rinką. Čia gali būti neišnaudota galimybė, nes pardavimų augimas didiną tempą, o vyno vartotojai nėra labai jautrūs kainai, tad papildomi mokesčiai ateinančiais periodais čia gali nenustebinti. Daugiau didesnio potencialo alkoholio rinkoje nesimato, nes likusios grupės arba keičiasi nereikšmingai arba toliau traukiasi kartu su mažėjančiu akcizo surinkimu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją