Neseniai lankiausi Silicio slėnyje ir Stanfordo universitete. Palyginti su ankstesniais metais, diskusijų kryptis pasikeitė. Ankstesniais metais susirinkę verslo lyderiai pirmiausia kalbėjo apie novatoriškas technologijas ir jų unikalumą kaip pagrindinę verslo vertybę. Dabar susidūriau su gilesnėmis ir rimtesnėmis diskusijomis – kaip kurti tvarias organizacijas. Kokios vertybės įkvepia, kuria išskirtinę verslo kultūrą, kaip išlaikyti įmonių konkurencingumą ir ilgaamžiškumą?

Pagrindinis tvarios organizacijos ypatumas – kuriama vertė klientams. Jei kokia nors veikla klientui nėra naudinga, geriausia ją stabdyti. Taip pat labai svarbu, kad inovacijos nebūtų tik vieno žmogaus ar kelių atrinktų specialistų atsakomybė. Naujoviškas mąstymas turi būti diegiamas visoje šiuolaikiškoje įmonėje.

Kuriant inovacijas, svarbiausi trys dalykai: pirmas – žmonės, turintys idėją, viziją ir siekį, antras – technologijos, be kurių pokyčiai neįmanomi, trečias – inovacijos turi būti naudingos. Svarbiausias iš šių trijų dalykų išlieka žmonės. Technologijos šiandien prieinamos visiems, naujų verslo modelių kūrimas taip pat įmanomas, tačiau, jeigu nebus žmonių, nieko neišeis. Bet jei visi šie trys komponentai bus kartu, gims magija – kažkas naujo.

Inovacijos ir jų magija savaime neatsiranda, todėl reikia sukurti inovacijų procesą. Tokį sukūrėme ir SEB grupėje. Tai mums padeda dirbti sistemingai. Nereikia būti pasaulinio lygio banku – reikia būti pasaulinės klasės paslaugų įmone ir žengti toliau už šio sektoriaus ribų. Ten – ne komforto zona. Neaišku, kur tai nuves, bet siekis įkvepia. O eiti reikia kartu su klientais, kurie tampa partneriais, padedančiais rasti atsakymus į kylančius klausimus.

Stanfordo universiteto profesoriaus Williamo Barnetto komanda ištyrė daugiau kaip 5 tūkst. technologijų įmonių dvylikos metų finansinius duomenis ir padarė išvadą: daug sėkmingesnės yra tos bendrovės, kurios atlieka daugiau eksperimentų ir taip mokosi. Tai reiškia, kad nesuplanuosi verslo augimo kreivės – ją reikia kurti: eksperimentuoti ir mokytis iš atradimų, įgyvendinti idėjas praktiškai ir greitai išbandyti.

Tokia atradimų filosofija remiasi keturiais dalykais. Pirma, reikia pradėti nuo kliento ir spendžiamos problemos. Antra, ieškant geriausios rinkos, stebėti vartotojų poreikius ir tobulinti savo paslaugas. Trečia, dirbti įvairiose komandose, nes nauja partnerystė atveria naujas galimybes. Ketvirtas ir labai svarbus sėkmės veiksnys yra lyderystė.

Reikia visada mokytis ir nuolat sau ir kitiems užduoti klausimus, ką šiandien išmokau, iš kur tai žinau, nes svarbūs duomenys ir įrodymai, o ne nuomonė. Reikia mąstyti kaip naujokui, bandyti ir testuoti – visada yra alternatyvų ir geresnių būdų. Būtina išklausyti įvairias nuomones, susipažinti su skirtingais požiūriais ir niekada nemanyti, kad rytoj bus geresnis laikas ar geresnės technologijos – reikia veikti dabar.

Parengta pagal pranešimą, skaitytą Švedijos prekybos rūmų Vilniuje surengtoje 6-ojoje bankų ir finansų konferencijoje „Ateitis be grynųjų“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją