Taigi, pertvarkydami tolimąjį susisiekimą autobusais, turime aiškiai suprasti: jei dėl reformos nukentės paslaugos teikėjai – keleivių vežėjai, vadinasi, nukentės ir keleiviai. Todėl, norint tam užkirsti kelią, sprendimai turi būti tik gerai įvertinti ir logiški.

Manau, kad pagal reformą leidus liberalią procedūrą, kai, tarkime, keletas vežėjų, kurie lyg ir sunkiau galėjo patekti į tą rinką, vis dėl to į ją galės patekti, tai turėtų būti numatyta ir kompensacija už nuostolius visuose maršrutuose, kuriuos patirs kiti vežėjai, netekę galimybės vežti keleivių jiems įprastais maršrutais. Kodėl? Atsakymas – labai paprastas. Jei vežėjas patirs nuostolių, tai kodėl, pavyzdžiui, jis savo sąskaita turi vežti žmones kitu laiku, kuris yra nepelningas? Kyla reali grėsmė, kad tokiais atvejais arba brangs bilietai keleiviams, arba jie nebeturės galimybės vykti įprastais maršrutais, vežėjui nepanorus didinti bilietų kainos.

Keleivių vežėjams jau nuo pat pradžių pro akis nepraslydo tai, kad reformoje buvo sakoma, jog autobusai negalės išvažiuoti tuo pačiu laiku kaip traukinys ir tarp jų išvykimo laikų turės būti ne trumpesnis nei 15 minučių intervalas.

Diskusijose mes kaip keleivių vežėjai bandėme atkreipti į tai dėmesį. Džiugu, jog buvome išgirsti, kad taip proteguojamas geležinkelių transportas. Nes juk kodėl traukiniai turi turėti privilegijuotą teisę? Gal tuomet tegul priešingai – traukinys palaukia 15 minučių ir išvažinėja?

Be to, sunku įsivaizduoti ir tai, kad tolimojo susisiekimo autobuso maršrutas galėtų prasidėti ir baigtis ne tik autobusų stotyje, bet ir geležinkelio stotyje ar oro uoste, kaip numatyta reformoje.

Juk infrastruktūra ten visai neparuošta. Tad koks viso to tikslas? Gal geriau tegul tuomet autobusas kursuoja tarp geležinkelio ir autobusų stoties? Būtų daug logiškiau.

Daugiau rinkoje veikiančių keleivių vežėjų, reguliaresni maršrutai ir naujos stotelės juose, modernesni autobusų parkai, geresnė keleivių aptarnavimo kokybė, stočių pritaikymas individualių poreikių turintiems žmonėms, realaus laiko geografinės lokacijos duomenys – visa tai tolimojo susisiekimo autobusais sistemos reformoje skamba gražiai tik iš pirmo žvilgsnio.

Vis tik, kai imamasi reformų, norisi vieno – kad tai ne tik skambėtų gražiai, bet lygiai taip pat gražiai būtų pritaikoma ir niekam nepakenktų realybėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją