Augo paskolos verslui

Nors verslui ir teko žongliruoti tarp didėjančios prekių ir paslaugų paklausos bei įtampą keliančių sunkumų (tiekimo trikdžių, aukštos žaliavų kainos, pandemijos, darbuotojų trūkumo), tačiau įmonės vis drąsiau įgyvendino plėtros ir investicijų planus, o tai didino mūsų skiriamą finansavimą verslui. Per 2021 metus suteikėme 45 proc. daugiau naujų paskolų verslui nei 2020 metais. Aktyviausiai skolinosi prekybos, energetikos bei gamybos sektoriai. Iki rekordinio lygio padidėjusi elektros, gamtinių dujų ir kitų žaliavų kaina darė neigiamą įtaką įmonių pelningumui ir didino apyvartinių lėšų poreikį. Paskolų verslui paklausa didėjo ir dėl augančių įmonių investicijų, kuriomis siekiama didinti gamybos pajėgumus ir darbo našumą.

Gyventojai įdarbino santaupas

Jau kelerius metus stebima indėlių bankuose augimo tendencija išliko ir 2021 metais. Gruodžio pabaigoje SEB banko privačių klientų sąskaitose buvo 772 milijonų eurų daugiau nei 2020 m. pabaigoje. Įmonių indėliai banke taip pat didėjo, o bendra indėlių SEB banke suma per metus paaugo 1,20 milijardais eurų, t. y. 14 procentų. Įsibėgėjusi infliacija, kuri ketvirčio pabaigoje peršoko dešimties procentų ribą, skatino gyventojus susirūpinti sutaupytų lėšų įdarbinimu. Sutaupytas lėšas gyventojai skiria nekilnojamajam turtui pirkti ir investavimui į vertybinius popierius. Per 2021 metus gyventojams suteikėme 21 proc. daugiau būsto paskolų nei pernai, o į vertybinius popierius gyventojai mūsų banke investavo 356 mln. eurų. Daugiausiai lėšų gyventojai investavo į akcijas, SEB banko investicinius fondus bei biržoje prekiaujamus fondus. Gyventojų, turinčių vertybinių popierių portfelį SEB banke 2021 m. gruodžio 31 d., palyginus su 2020 m. pabaiga, skaičius išaugo 18 procentų.

2021 m. rinkai pristatėme investicijų robotą – naujovę Baltijos šalyse. Įdiegus šią naujovę klientų, investavusių į SEB banko fondus, skaičius išaugo 34 procentais. Net septyni iš dešimties išbandžiusių investicijų robotą mūsų banke investavo pirmą kartą.

Gyventojai aktyviai investavo ne tik savarankiškai, bet ir pasikonsultavę su banko specialistais – po investavimo konsultacijų privatūs klientai investavo 3 kartus daugiau nei 2020 metais.

Daugiau skaitmeninių paslaugų

Pastaraisiais metais pasaulį sukausčiusi pandemija gerokai pakeitė verslo prekybos modelius ir gyventojų įpročius. Skaičiuojame, kad per praėjusius metus SEB banko verslo klientai pasiekė daugiau negu 1,5 karto didesnę elektroninės prekybos apyvartą, palyginti su 2020 m. tuo pačiu laikotarpiu, o įvairiais elektroninio mokėjimo būdais buvo atsiskaitoma 46 proc. dažniau negu 2020 metais.

Gyventojai vis daugiau atsiskaito mokėjimo kortelėmis ir apsiperka internetu. Tai rodo ir per 2021 metus 11 proc. lyginant su 2020 metais didėjusios banko grynosios komisinių pajamos (2021 m. sudarė 81,3 mln. eurų), tarp kurių pajamos iš atsiskaitymo kortelėmis augo 14 procentų.

Gyventojai ir verslas noriai rinkosi vaizdo konsultacijas – jų 2021 metais, palyginti su 2020 metais, gyventojams suteikėme 15 proc. daugiau, o verslui – net 5 kartus daugiau. Toliau nuosekliai investuojame į naujus skaitmeninius sprendimus klientams – atnaujinome interneto svetainę, kuri ilgainiui taps finansinių paslaugų el. parduotuve, supaprastinome asmens draudimo sutarties sudarymą interneto banke, papildėme mobiliąją programėlę naujomis funkcijomis.

Mums svarbu, kaip SEB banko paslaugas vertina klientai, todėl nuolat atliekame klientų apklausas, dalyvaujame rinkos tyrimuose. Rezultatai rodo, kad septyni iš dešimties SEB banko klientų mūsų paslaugas ir sprendimus vertina aukščiausiais balais. Tai patvirtina ir tyrimų bendrovės „Dive Group“ slaptų pirkėjų tyrimas, kurio rezultatai rodo, kad jau kelerius metus iš eilės esame vienas geriausių klientus aptarnaujančių bankų Lietuvoje.

Padedame visuomenei priimti tvarius sprendimus

2021 metais SEB grupė pristatė atnaujintą tvarumo strategiją, kurioje nustatėme savo siekius ir tikslus klimato kaitos srityje – matuoti anglies dioksido poveikio indeksą, tvarumo veiklos indeksą ir transformacijos koeficientą.

Esame apskaičiavę, kad mūsų organizacijos tiesioginė įtaka klimatui – tai, kiek naudojame popieriaus, vandens, elektros ir kitų išteklių, sudaro vos 5 procentus. Tačiau 95 proc. įtakos galime daryti teikdami paslaugas savo privatiems ir verslo klientams. 2021 metais pradėjome diegti verslo klientų tvarumo klasifikacijos modelį, kurį naudodami vertinsime dabartinį mūsų verslo klientų poveikį klimatui ir jų perėjimo prie tvarumo ateities planus. Be to, esame integravę tvarumo kriterijus į kreditavimo, rizikos valdymo ir kitus svarbius procesus.

2021 metais žaliųjų paslaugų krepšelį papildėme žaliuoju būsto kreditu, o mums patikėtą pensijų fondų dalyvių turtą investuojame laikydamiesi tvarumo principų – pernai metų pabaigoje tvarios investicijos siekė beveik 850 mln. arba daugiau negu pusę viso pensijų fondo turto. Apie kiekvieno mūsų poveikį aplinkai skatiname susimąstyti ir visus gyventojus – metų pabaigoje pakvietėme išmatuoti savo anglies pėdsaką, naudojantis mobiliąją programėle „ManoPėdsakas | SEB“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją