Nuosekli socialinė atsakomybė padeda priimti verslo sprendimus pandemijos akivaizdoje
„Praėję metai parodė, kokia svarbi yra aiški ir nuosekliai plėtojama įmonės socialinė atsakomybė. Vadovaujantis jos principais, priimti verslo sprendimus sudėtingoje pandemijos situacijoje paprasčiau ir drąsiau. Nors labai daug pastangų ir resursų praėjusiais metais skyrėme darbuotojų bei pirkėjų saugumui, plėtėme mūsų indėlį kovoje su klimato kaita, nuošalyje neliko ir rūpestis šalia esančiais bei paramos stokojančiais“, – sako „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius.
Šiais metais numačiusi atidaryti mažiausiai 12-a naujų prekybos centrų vien Lietuvoje, „Rimi Baltic“ sieks ir toliau išlaikyti veiklą neutralia klimatui. Tai įmonė užtikrins toliau mažindama CO2 emisijas, kurių vienas šaltinių – logistikos operacijos. „Dėl ribotos alternatyvių kuro rūšių infrastruktūros, dyzelis ir toliau išliks pagrindinė kuro rūšis bent jau artimiausius 2-3 metus. Vis tik šiuo metu didžiausias CO2 teršėjas yra prekybos centrų ir sandėlių šaldymo sistemos, todėl jas intensyviai atnaujiname naujos kartos, aplinkai kur kas draugiškesnėmis“, – sako „Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas Liudvikas Aleliūnas.
Skatins tiekėjus prisiimti įsipareigojimus aplinkosaugai
Praėjusiais metais „Rimi Baltic“ pradėjo dialogus su didžiaisiais tinklo tiekėjais dėl dalyvavimo mokslu pagrįstų tikslų programoje, kurioje „Rimi“ dalyvauja nuo 2018 m. r kuriais grindžia savo korporatyvinės atsakomybės veiklą. „Bendradarbiaudami su tiekėjais, šiais metais skatinsime juos priimti sprendimą dėl įsipareigojimo dalyvauti mokslu pagrįstoje programoje. Žinome, kad būtent pirmasis žingsnis – sprendimas įsipareigoti reikalauja labai daug pastangų, todėl kiek galėdami paremsime partnerius, bet esame pasiruošę visiems galimiems atsakymams. Ateityje sieksime, kad iki 2025-ųjų didieji tiekėjai išsikeltų konkrečius anglies dvideginio emisijų mažinimo tikslus, paremtus mokslu“, – sako L. Aleliūnas.
Kita aplinkosaugos tema, kuriai daug dėmesio skiria „Rimi Baltic“ – maisto švaistymas. „Siekiame iki 2025 metų perpus sumažinti išmetamo maisto kiekį. Praėjusiais metais nepavyko pasiekti užsibrėžto tikslo – galutinis rezultatas nepakito ir buvo analogiškas 2019 metams. Tam įtakos daugiausia turėjo pandemija ir jos lemti nestabilūs pardavimai, tačiau toliau intensyviai dirbame optimizuodami prognozes, prekių gamybą, galiojimo laiko monitoringą ir kitas priemones“, – sako „Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas. Pasak jo, dar vienas „Rimi“ taikomas būdas mažinant maisto švaistymą – jo aukojimas. Vien pernai „Rimi Baltic“ „Maisto bankui“ perdavė 1175 tonas maisto.
Atnaujinus prekių asortimentą – aštuoniais sunkvežimiais mažiau plastiko
Viena daugiausiai iššūkių keliančių aplinkosaugos sričių, kurioje dirba „Rimi Baltic“, – sunaudojamo plastiko mažinimas. „Nuo šių metų pradžios, anksčiau nei reikalauja Europos Sąjungos direktyva, nebeprekiaujame vienkartiniais plastiko gaminiais, tokiais kaip vienkartiniai stalo įrankiai, ausų krapštukai. Šiais metais ne maisto prekių asortimentas bus toliau atnaujinamas, siekiant jį keisti vadovaujantis nulio atliekų (ang. zero waste) požiūriu. Pokyčiai leis vien šiais metais 300 tonų arba pilnais aštuoniais sunkvežimiais sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį“, – sako Liudvikas Aleliūnas.
Be aplinkosaugos, metinėje korporatyvinės atsakomybės ataskaitoje „Rimi Baltic“ apžvelgia pasiekimus ir kitose keturiose srityse, kuriose prekybos tinklas vykdo tvarią veiklą ir yra išsikėlęs konkrečius tikslus. Tai sveikata, lokalumas, įvairovė ir kokybė. Šias penkias sritis „Rimi Baltic“ išskiria vadovaudamasis savininkės – švedų ICA grupės požiūriu, o konkrečius tikslus kiekvienoje jų – Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarke ir joje iškeltais darnaus vystymo tikslais. Plačiau apie juos ir „Rimi Baltic“ 2020 m. pasiekimus socialinės atsakomybės srityje skelbiama čia.