„Sau, vaikams, draugams kone kasdien primename, kad visi esame skirtingi, tačiau vertingi. Originalios išvaizdos daržovės – taip pat, - apie žymiųjų pasakų motyvais grįstos iniciatyvos esmę pasakoja Skaistė Sližė, „Kietaviškių“ marketingo vadovė. – Priimdami į savo namus nestandartines daržoves ne tik edukuojame savo vaikus, bet ir labai konkrečiais veiksmais prisidedame prie vadinamojo „zero waste“, arba gyvenimo be atliekų. Jis, kaip žinia, kuria geresnę ir gražesnę mūsų visų ateitį.“
Liūdna statistika byloja, kad kasmet pasaulyje išmetama apie 1,6 mlrd. tonų tinkamo vartoti maisto, iš jų vien Europoje – apie 90 mln. tonų, o daugiau kaip 60 kg nesuvalgyto maisto kasmet į šiukšliadėžę palydi kiekvienas lietuvis.
Prieš trejus metus pradėję dalintis gerosiomis pasaulinėmis praktikomis, kaip visi kartu galime prisidėti prie tvaresnio vartojimo nešvaistydami maisto, lietuviškų daržovių augintojai „Kietaviškių“ šiemet žengia naują didelį žingsnį. Nestandartinės daržovės, išsikovojusios lygias teises su standartinėmis giminaitėmis, pagaliau bus prieinamos visiems.
„Įstatymai labai griežtai reglamentuoja, kokiomis daržovėmis gali būti prekiaujama prekybos centruose. Tad labai džiaugiamės, kad šią maisto nešvaistymo iniciatyvą palaiko ir valstybė, suteikusi galimybę tiesiogiai supažindinti vartotojus su nestandartinės formos, tačiau tokiomis pačiomis skaniomis, maistingomis ir kiekvieno mūsų organizmui reikalingomis daržovėmis“, – džiaugiasi iniciatyvos sumanytoja S. Sližė.
„Kietaviškių“ šiltnamiuose originaliai nuauga kas dešimta daržovė – taip kasmet jos sudaro net 550 tonų. Dalis nestandarinių daržovių dovanojama „Maisto bankui“, socialiai atsakingiems verslams, taip pat iš jų gaminamos natūralios sultys. Šiemet pirmą kartą išskirtinai atrodančios daržovės pasieks ir parduotuvių lentynas prekybos tinkle „Maxima“ bei internetinėje parduotuvėje „Barbora“.
„Prekybos centruose pirkėjai įpratę matyti tobulos išvaizdos daržoves, bet visi suprantame, kad gamtoje nėra vieno standarto. Šios iniciatyvos dėka bus galima įsitikinti, kad forma nelemia skonio, ir kartu prisidėti prie aplinkos tausojimo, maisto nešvaistymo. Ši tema mūsų prekybos tinklui itin svarbi“, – apie visą vasarą truksiančią iniciatyvą pasakoja „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ komunikacijos vadovė Jurgita Gižaitė-Tulabienė prideda, kad daržovės, kartu su duonos gaminiais ir pieno produktais, yra tarp dažniausiai į namų šiukšliadėžę keliaujančių maisto produktų.
„Džiaugiamės, kad maisto švaistymo problema sprendžiama visuose lygiuose. Mes iš savo pusės siekiame edukuoti vartotojus, kaip sumažinti maisto švaistymą namuose, o ši „Kietaviškių“ iniciatyva prisidės prie maisto produktų tausojimo ūkiuose. Juk svarbiausios yra skoninės ir maistinės daržovių savybės, o originali išvaizda kaip tik gali į namų virtuvę įnešti dar daugiau žaismingumo. Originaliai nuaugę agurkai ir pomidorai gali tapti puikia edukacijos priemone ir vaikams“, - sako „Barboros“ komunikacijos vadovė J. Gižaitė-Tulabienė.
„Kietaviškių“ socialinės iniciatyvos „Gražuolė ir pabaisa“ ženklu pažymėti agurkai bei žaismingai iliustruoti „Bjaurusis ančiukas“ pomidorai pirkėjus turėtų maloniai nustebinti ne tik kūrybiškai perteiktomis pasakų metaforomis, bet ir trečdaliu mažesne kaina.
Socialiai atsakinga įmonė skaičiuoja, kad per metus vien šios iniciatyvos dėka bus išsaugota daugiau nei 100 tonų tinkamo vartoti maisto, o tai atitinka beveik 200 tonų CO2 emisijų, kurios nepateks į aplinką. Panašūs projektai, įgalinantys žmones realiais veiksmais prisidėti prie itin reikalingo pokyčio ir planetos išsaugojimo, jau sėkmingai įgyvendinti Prancūzijoje, Danijoje, Jungtinėje Karalystėje ir daugybėje kitų pažangių šalių.