Šis išskirtinis pripažinimas buvo suteiktas už kelerius metus iš eilės demonstruojamus aukštus rezultatus gerinant klientų patirtį, vykdant skaitmeninę transformaciją, aktyvų prekybos inovacijų diegimą ir dalinimąsi patirtimi su kitomis aljanso narėmis.
„Antrasis iš eilės „Topo centro“ pripažinimas „Metų mažmenininku”, tai išskirtinis pripažinimas ne tik mūsų komandai, bet ir Lietuvos mažmeninei prekybai. Kurdami strategiją naudojamės geriausiais pasauliniais pavyzdžiais, o dėl savo mažumo ir dinamiškumo – gebame greitai juos įgyvendinti. Tai leidžia išlikti gerai matomiems net 35-iose šalyse veikiančiame aljanse bei organizacijos viduje pristatinėti savo geriausias patirtis“, – dalinosi apdovanojimo reikšmingumu „Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras.
Anot R.Štaro, „Topo centras“ pastaruosius keletą metų diegia daug sisteminių inovacijų, dalis jų nėra tiesiogiai matomos klientams ir nukreiptos į geresnę pirkimo patirtį bei vidinio efektyvumo gerinimą. „Neslėpsiu, kad nemažai inovacijų ateina iš pačio aljanso, bet tikrai ne visi Euronics aljanso nariai spėja diegti siūlomus sprendimus. Išsiskiriame greičiu ir aktyvumu, nes esame tarp geriausiai gebančių įsidiegti ir išnaudoti inovacijas. Tam dažnai neužtenka tik finansinių resursų, bet reikia modernaus požiūrio, geros komandos ir tenka pakeisti nusistovėjusius darbo principus,“ – teigė „Topo centro“ vadovas.
„Euronics International“ generalinis direktorius John Olsen, vienas šią nominaciją įteikusių vadovų, patikslino, kad nominantai šiai kategorijai atrenkami vadovaujantis 4 pagrindiniais kriterijais. Pirmoji dalis – kietieji rodikliai, kaip metinis pajamų augimas ir gebėjimas nuolat gerinti klientų patirtį. Kita kriterijų dalis – tai transformacijų vertinimas – ty, gebėjimas transformuotis į modernų mažmeninką, kurti patirčių erdves, būti proaktyviu, siūlyti klientams sprendimus, o ne vien tik atskiras prekes. Ne mažiau svarbu jau įdiegtų ar diegiamų skaitmeninių inovacijų skaičius ir aktyvus dalyvavimas Euronics Retail Innovation Group veikloje, pasirengimas naujiems ar pilotiniams projektams, prisidėjimas prie aljanso veiklos plėtros. Vertinimo kriterijus finalizuoja aljansui ypač svarbus, į išorę nukreiptas kriterijus, t.y. gebėjimas savo patirtimi dalintis su kitomis aljanso grupės narėmis.
Anot R. Štaro, visos šios transformacijos turi aiškią kryptį ir jos leidžia „Topo centrui“ būti maksimaliai pasiruošusiam atitikti klientų lūkesčius. „Pastarųjų metų patirtis rodo, kad net ir didžiausių sukrėtimų metu, puiki pirkėjo patirtis išlieka svarbi visiems klientų segmentams. Ir toliau sieksime išlaikyti pasaulinio lygio klientų patirtį, kurią matuojame NPS (Net Promoter Score), t.y. daugiau 70, nes prekyboje labai geras vertinimas – siekia 60. Planuojant ilgalaikę strategiją, tai būtent puiki pirkėjų patirtis yra esminis faktorius užsitikrinantis verslo tęstinumą, klientą norą sugrįžti bei mus rekomenduoti.
Taip pat prognozuojame, kad nesikeis klientų noras ateiti į parduotuves, gauti mūsų ekspertų konsultacijas, pamatyti ir išsibandyti prekes prieš įsigyjant. Tai patvirtina ir pastarųjų mėnesių klientų srautų duomenys.
Kita ne vienerius metus besitęsianti tendencija – noras ypač greitai atsiimti ar gauti internetu užsakytas prekes. Turime daug klientų, kurie naudojasi galimybe atsiimti užsakymus per 30 minučių ir prognozuojame, kad 2023 metais daugiau nei 70% pirkusiųjų internetu, jų atsiimti atvažiuos į „Topo centro“ fizines parduotuves. Tai dar kartą patvirtina skirtingus prekybos kanalus apjungiančios (angl. omni-channel) strategijos svarbą bei galimas sinergijas.